خبرگزاری کار ایران

شهریان: به کسب مدال علیزاده و احمدی امید داریم

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان امیدوار است بانوان ورزشکار ما بتوانند در تمامی رشته‌های ورزشی در بحث ورزش قهرمانی و ورزش همگانی حضور پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، رباب شهریان در حاشیه افتتاح اولین پایگاه ورزش قهرمانی مشهد، در خصوص توجه وزارت ورزش و جوانان نسبت به ورزش بانوان عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به دیدگاه وزارت به امور ورزشی بانوان به خصوص ورزش قهرمانی بانوان، شاهد توسعه و گسترش در این بحث بوده‌ایم. براساس سیاست‌های وزارت در امور ورزش بانوان خوشبختانه توازن‌ و برابری نسبت به ورزش قهرمانی آقایان هم ایجاد شده است و توجه و حمایت خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث فضای ورزشی ویژه دختران و زنان می‌بایست طوری باشد که ورزشکاران بانوی ما احساس امنیت کنند، باید خانواده‌ها به این اماکن ورزشی اعتماد کامل داشته باشند تا فرزندان آن‌ها در این اماکن مشغول به ورزش شوند.

شهریان اضافه کرد: امیدواریم شرایط طوری فراهم شود تا بانوان ورزشکار ما بتوانند در تمامی رشته‌های ورزشی در بحث ورزش قهرمانی و ورزش همگانی حضور پیدا کنند. در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی نیز در بخش ورزش بانوان برای اولین بار در کشور صورت گرفته است. در برنامه ششم توسعه مقرر گشته تا توسعه دسترسی به فضاهای ورزشی به صورت متوازن فراهم شود تا بانوان بتوانند شرایط بهتری را برای اجرای برنامه های ورزشی داشته باشند.

معاون ورزشی بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص بودجه و اعتبارات اختصاص یافته به بانوان خاطرنشان کرد: در بحث اعتبارات اختلافی میان ورزش آقایان و بانوان نیست، تنها در بعضی از رشته‌ها مانند تیراندازی که تعداد بانوان ورزشکار قهرمان ما بیشتر از آقایان است، بودجه بیشتری به بخش بانوان اختصاص می‌یابد، در اصل بر اساس مشارکت بانوان این درصد تامین می‌شود. در شرایط فعلی حداقل بین 35 تا 40 درصد بودجه به حوزه بانوان اختصاص می یابد که در برخی از رشته‌های ورزشی اختصاص بودجه به صورت برابر انجام می‌شود.

وی درخصوص کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان عنوان کرد: در المپیک لندن هشت سهمیه داشتیم اما در المپیک ریو 9 نفر ورزشکار داریم که در رشته‌های تیراندازی، دوومیدانی، قایقرانی و تکواندو می‌باشند و در بخش پارالمپیک 20 نفر سهمیه کسب کرده‌ایم که خوشبختانه امسال افزایش درصدی نسبت به المپیک لندن داریم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین حسن رقابت‌های المپیک برای بانوان کشور کسب مدال است. در رشته تیراندازی به الهه احمدی امید زیادی برای کسب مدال داریم و در بخش تکواندو خانم علیزاده شانس زیادی برای کسب مدال المپیک دارد.

شهریان در خصوص پرچم‌داری زهرا نعمتی در المپیک ریو نیز گفت: خوشبختانه پرچم داری المپیک به زهرا نعمتی رسیده است که یک ورزشکار پارالمپیکی چنین کار ارزشمندی را برعهده گرفته است.

 

کد خبر : ۳۷۰۶۶۴