خبرگزاری کار ایران

المپیک حق این بازیکنان است

پشت پای بسکتبال به یک برد تاریخی

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۹۱

تیم ملی بسکتبال کشورمان در حالی 73 بر 65 مقابل اسپانیا شکست خورد که توانایی گذشتن از سد این حریف را هم داشت.

به گزارش ایلنا، حلقه های بسکتبال هم طرف ایران بودند، بازیکنان رقیب هم یار ایران شده بودند، در شبی که همه چیز برای یک برد تاریخی برای بسکتبال ایران فراهم بود باز هم شکست خوردیم.«باور» شکست مان داد، باور نداشتیم در روزی که اسپانیا، اسپانیای همیشگی نیست می توانیم آنها را شکست دهیم. باور نداشتیم اسپانیا هم می تواند بد بازی کند و ما باید روز بد آنها را به روز خوب خودمان تبدیل کنیم. شروع کوبنده ایران آنهم با نتیجه 10 بر صفر قند در دلمان آب کرد که ما می توانیم اما بازی پورتوریکو جلوی چشمان مان آمد و دوباره داغ دل مان تازه شد. در روزی که با اسپانیا شانه به شانه بودیم و تقریبا از لحاظ آماری هم با هم برابری داشتیم، در روزی که تنها 30درصد از پرتاب های سه امتیازی حریف به امتیاز تبدیل شد و فضا برای جولان دادن ما فراهم بود، باز هم نتوانستیم پایانی خوش برای خود رقم بزنیم.

انگار نه انگار که بازیکنانNBAمقابل مان بودند، راحت و بی استرس بازی می کردیم. حامد حدادی یک سروگردن بالاتر از هم تیمی سابق خود مارک گسول ظاهر شد. اگرچه روز بهنام یخچالی و صمد نبود اما محمد جمشیدی و مایک رستم پور بالاخره به خود آمدند و در این دیدار خودنمایی کردند. هر چقدر بازی اسپانیا به دل مان ننشست و در آن نشانی از تیم برتر جهان ندیدیم در آن طرف از بازی بچه های خودمان لذت بردیم. با اینکه شانس باز هم در خانه مان را زد اما ما در را به روی او باز نکردیم و لگد به بخت مان زدیم. به یک برد تاریخی پشت پا زدیم چون باور نداشتیم می توانیم اسپانیا را شکست دهیم.

3 بازی را شکست خوردیم در حالی که توانایی شکست هر 3 تیم را داشتیم. حق مان صعود به جمع 16 تیم برتر بود نه حضور در جمع بازنده ها، بازیکنی داشتیم مثل حامد حدادی که با مجموع ۴۲ ریباند در این بازی و میانگین ۱۴ ریباند، بهترین ریباند کننده مرحله گروهی این رقابت‌ها نام گرفت. حدادی با میانگین تاثیرگذاری ۲۳.۳، پنجمین بازیکن موثر مرحله گروهی شد و در لیست بازیکن‌های پست سنتر موثرترین بازیکن این مرحله بود.حامد در کنار گونا را از کره جنوبی یکی از تنها دو بازیکن مرحله گروهی جام جهانی بود که در هر سه دیدار مرحله گروهی موفق به ثبت دبل – دبل شد. اما چه فایده تلاش های او به تنهایی برای ایران پیروزی به ارمغان نیاورد.

از صعود به مرحله دوم باز ماندیم اما هنوز امید به کسب سهمیه المپیک داریم. بخت باز هم با ما یار بود که چین هم به جدول بازنده ها سقوط کرد و حالا می توانیم امیدوار باشیم شاید اگر این بار به بخت مان لگد نزنیم المپیکی شویم. حالا آنگولا و فیلیپین پیش روی ماست چاره ای نداریم جز شکست این دو تیم. مرحله اول تمام شد از امروز شکست این دو تیم را باور داشته باشید، المپیک 2020 حق این بازیکنان است، حق بسکتبال ایران است.

سعیده فتحی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز