خبرگزاری کار ایران

ظرفیت های مربیگری بسکتبال در خارج از ایران را بشناسیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۴۳

فدراسیون بسکتبال تصمیم دارد از تمام ظرفیت بسکتبال ایران در سراسر دنیا بهره ببرد از همین رو راه حضور بازیکنان دو رگه را فراهم کرده است از همین رو امیدوارم در بخش مربیگری هم این راه برای مربیان خوبی که در سراسر دنیا داریم باز شود و از پتانسیل آنها بهره ببریم.

به گزارش ایلنا، رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال در یک سال گذشته نشان داده است برای اهداف فنی بسکتبال برنامه ریزی دارد.

نشست با مصطفی هاشمی پرافتخارترین مربی باشگاهی ایران در روزهای گذشته بر این اهداف صحه می گذارد همین طور دیدار با سفیر صربستان و پروتکل همکاری با بسکتبال این کشور.

حالا که با اهداف رییس فدراسیون بسکتبال بیشتر آشنا شده ایم می خواهیم پیشنهاد کنیم در روزها و ماههای آینده نشست هایی هم با سعید ارمغانی ترتیب بدهد. ارمغانی سال ها در مجارستان در بخش بسکتبال زنان و مردان کار کرده است همین طور برای راه اندازی آکادمی با مختصات بین المللی می توان از دانش، تجربه و تخصص ارمغانی استفاده کرد. شناخت ظرفیت های مربیگری بسکتبال در خارج از ایران یکی از نیازهای بسکتبال برای برنامه ریزی است.

در روزهایی که مهران شاهین طبع همه امکانات را برای بکارگیری بازیکنان دورگه در تیم ملی به کار گرفته است ما اعتقاد داریم مربیان خوبی هم در کشورهای دیگر داریم که طباطبایی بعد از مذاکزه با آنها و همکاری بیشتر می تواند از پتانسیل های موجود در مربیگری استفاده کند. این بچه ها هم ایرانی هستند، سال هاست کار کرده اند و فقط فرصت برابر با امثال شاهین طبع  باید به آنها داده شود.   

آلک پطروسیان مدیر بسکتبال دو باشگاه در لس‌آنجلس است. یکی باشگاه لس‌آنجلس اتلتیک کلاب که با قدمت 120  سال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌ها شناخته می‌شود. مدیریت بسکتبال این باشگاه در اختیار آلک است و تمام برنامه‌هایش را زیر نظر دارد.حتی بازیکنانی حرفه ای در فصل تعطیلات زیر نظر او تمرین می‌کنند تا برای فصل جدید اروپا و GLeague آماده شوند.

صفاعلی کمالیان مربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران سال گذشته به تیم دوم هیوستون راکتز به نام وایپرز در جی لیگ آمریکا پیوست. او اولین مربی تاریخ بسکتبال ایران بود که در این سطح فعالیت کرد. در NBA بسته به نیاز هر تیم چند سمت برای شناسایی وجود دارد که عمدتا فقط یک یا دو تا از آنها به NBA مربوط می شود یکی از این عناوین Advanced Scout نام دارد که مسئولیت بررسی تیم های حریف و ارائه گزارش فنی در مورد عملکرد سایر تیم ها به کادر فنی را دارد. پس از اینکه صفا کمالیان سال گذشته با تیم وایپرز همکاری کرد مدیران این باشگاه با انتقال او از تشکیلات وایپرز در جی لیگ به تیم راکتز در NBA موافقت کردند و صفا امسال با این مسئولیت جدید به کارش در آمریکا ادامه می دهد. او در حال حاضر به ایران آمده و تصمیم دارد کلینیک مربیگری برگزار کند.

در بخش خانم ها نیز مربیان خوبی داریم. شایسته متشرعی یکی از پرافتخارترین خانم های بسکتبالیست در زمان بازی و مربیگری در کانزاس مربیگری می کند ومذاکره با او نیز به نفع بسکتبالیست های دختر است.

مربیان دیگری هم در خارج از ایران مشغول به فعالیت هستند. 

دکتر طباطبایی داشتن این پتانسیل در بخش مربیگری تیم های ایران را فراموش نکند.

سعیده فتحی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز