خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره دستاوردهای علمی در ورزش های پارالمپیکی

اشرفی: این اقدامات امید و شادابی ورزشکاران پارالمپیکی را افزایش می دهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۷۱

اولین جشنواره دستاوردهای علمی در ورزش های پارالمپیک صبح امروز یکشنبه در آکادمی ملی پارالمپیک با سخنرانی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، در ابتدای این مراسم مسعود اشرفی، دبیر کمیته ملی پارالمپیک، گفت: خدای بزرگ را شاکریم که فرصت برگزاری جشنواره تقدیر از آثار برتر در ورزش های پارالمپیک را به ما عطا کرد.

وی افزود: این جشنواره با حضور دانش پژوهان برگزار شد که همت علمی خود را به تألیف و پژوهش در بنیادهای گسترش ورزش های پارالمپیک اختصاص داده اند.

اشرفی همچنین به این موضوع که چگونه دانش آموختگان دانشگاه، ثمره تلاش آکادمیک خود را در قالب پایان نامه و رساله، وقف پیشبرد ورزش های پارالمپیکی کرده اند ، اشاره کرد.

اشرفی با بیان اینکه فعالیت این دو گروه مولد فکر، گروه سوم را به ایده پردازی برای تسهیل کار و زندگی ورزش تشویق می کند در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: کمک به درک بنیادهای علمی توسعه ورزش های پارالمپیک، کمک به جهت دهی شغلی جوانان تحصیلکرده علاقمند در این حوزه، افزایش کمیت و کیفیت ادبیات موجود در این حیطه و نهایتا کمک به گسترش ورزش های پارالمپیک است.

وی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک دیدگاهی مبتنی بر علم و تجربه دارد و کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران، طی سال های گذشته اقدامات بسیاری در جهت گسترش ورزش های پارالمپیک انجام داده و بازخوردهای مفیدی از داخل و خارج دریافت کرده است.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک و رئیس جشنواره دستاوردهای علمی در ورزش های پارالمپیک در بخش دیگری از  سخنانش به دیدگاه کمیته ملی پارالمپیک به راهکارها و برنامه های این حوزه به  بالندگی و شایستگی جامعه معلولان پرداخت و توضیح داد چگونه این هدف از طریق ورزش میسر می شود.

اشرفی ‌گفت: بدیهی است سطوح خدمت رسانی این کمیته هنگامی ارتقا خواهد یافت که تعداد ورزشکاران شایسته، فرهیخته و شاداب افزایش یابد. از این دیدگاه ورزش های پارالمپیک باید ضمن افزودن قابلیت های بدنی جامعه هدف، سطح سلامتی انسان را بالا ببرد، در بهبود خلق وخوی تاثیرگذار باشد، احترام به قانون و رعایت حقوق دیگران را به آنان بیاموزد، و روح همزیستی آرامش بخش را در استان ها افزایش دهد.

وی اضافه کرد : همچنین این اقدامات امید به زندگی در معلولان را افزایش می دهد، چالش پذیری را در آنان بیشتر کند و نهایتا نگرش مثبتی نسبت به قابلیت های بدنی وذهنی آنها ایجاد کند.

در ادامه این جشنواره دکتر سید کاظم واعظ موسوی، سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک و دبیر علمی جشنواره، نیز گفت: کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران، همواره در جهت گسترش نهضت پارالمپیک و مشارکت گسترده ایران در بازی های پارالمپیک کوشیده و آکادمی ملی پارالمپیک وظیفه خود می داند از این امر پشتیبانی علمی به عمل بیاورد. 

وی افزود: در این راستا آکادمی ملی پارالمپیک تصمیم گرفت تا به منظور ترغیب پژوهشگران برای فعالیت در حوزه ورزش های پارالمپیک جشنواره دستاوردهای علمی در ورزش های پارالمپیکی را برگزار کند.

دبیر علمی جشنواره دستاوردهای علمی در ورزش های پارالمپیک اضافه کرد: به این ترتیب  از یک مقاله، یک پایان نامه، یک رساله، یک ایده و یک کتاب به عنوان آثار برگزیده قدردانی شد.

وی در ادامه افزود: برای انتخاب مقاله برتر، ۷۸ عنوان مقاله، ۶۰ پایان نامه و رساله، ۵۳ کتاب و ۱۴ ایده دریافت و مورد بررسی قرار گرفت که در پایان رساله «مطالعه مقایسه ای متغیرهای منتخب کینماتیکی والکترومایوگرافی عملکرد عضلانی پرتاب نیزه معلولان مرد نخبه» توسط دکتر مصطفی بهرامی، دانش آموخته دانشگاه خوارزمی، عنوان برتر را به خود اختصاص داد. در بخش پایان نامه «تاثیر آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی کلامی بر  خودکارآمدی عمومی، اعتماد به نفس ورزشی و عملکرد ورزشکاران یک تیم والیبال نشسته» توسط بهروز اکبرزاده، دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی، برگزیده شد. همچنین در بخش مقاله برگزیده «رابطه عملکرد خانواده با استحکام ذهنی در ورزشکاران پارالمپیکی» توسط پژوهشگر، دکتر رخساره بادامی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شد. در بخش ایده برتر نیز «اپلیکیشن ترویج ورزش های همگانی افراد دارای معلولیت» توسط محمدرضا دشتی و مینا آروانه و «طراحی، ساخت و تولید دیسک های ورزشی یک، یک کیلو و نیم و دو کیلوگرمی» توسط علیرضا مختاری همامی انتخاب شدند. در بخش کتاب برگزیده نیز «کتاب جامع ورزش معلولین» تالیف دکتر یحیی سخنگویی و همراهان انتخاب شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز