خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی جام کوثر تکواندو:

شاهد ارتقای سطح فنی بانوان تکواندو کار هستیم

بهناز قورچیان در این خصوص گفت: با توجه به برنامه‌ریزی از سنین پایه برای حضور تکواندوکاران در لیگ، در این دوره شاهد ارتقا سطح فنی هوگوپوشان دختر کشورمان هستیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون تکواندو، مدیر اجرایی لیگ جام کوثر استفاده از قوانین جدید داوری را عامل پیشرفت انگیزه هوگوپوشان بیان کرد و گفت: استفاده از قوانین جدید داوری انگیزه تکواندوکاران را دو چندان نموده است و رقابت‌ها را جذاب‌تر کرده اما تکواندوکاران می‌بایست در مبارزات با دقت بیشتری عمل نمایند تا امتیازی را از دست ندهند.

بهناز قورچیان مدیر اجرایی لیگ جوانان و بزرگسالان زنان در رابطه با برگزاری این لیگ به روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: دوازدهمین دوره رقابت‌های «جام کوثر» با حضور 12 تیم و 184 تکواندوکار از 21 شهریورماه در حال برگزاری است. تمامی تیم‌ها با قدرت در لیگ حضور پیدا کرده‌اند و این را از اختلاف امتیاز بسیار کم دو تیم نخست جدول رده‌بندی می‌توان متوجه شد. همچنین تعدادی از تیم‌ها نیز برای کسب تجربه، پیشرفت و توسعه تکواندو در استان خود با بازیکنان بومی حضور دارند.

وی افزود: هر ساله با توجه به موفقیت دختران کشورمان در میادین بین‌المللی شاهد افزایش تعداد تیم‌ها و استقبال از لیگ هستیم. تعداد زیادی از ملی‌پوشان در لیگ حضور دارند و همین امر موجب می‌شود دیگر تکواندوکاران سطح فنی خود را بالا برده و تکنیک‌های خود را در مقابل ملی‌پوشان محک بزنند.

قورچیان با اشاره به اینکه در دور برگشت از هوگو KP&P و کلاه‌های سنسوردار در رقابت‌ها استفاده می‌شود بیان کرد: این موضوع انگیزه تکواندوکاران را دو چندان نموده است و بازیکنان می‌توانند امتیازات را به راحتی کسب نمایند. همچنین استفاده از قوانین جدید داوری رقابت‌ها را جذاب‌تر کرده اما تکواندوکاران می‌بایست در مبارزات با دقت بیشتری عمل نمایند تا امتیازی را از دست ندهند. 

مدیر اجرایی لیگ زنان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت فواصل برگزاری مسابقات تیم‌ها از سطح برگزاری راضی بودند. انشاا... در دوره‌های بعد سیر صعودی افزایش تیم‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۴۵۵۵۴۲