خبرگزاری کار ایران

به همت دفتر نظارت و برنامه ریزی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان

برنامه راهبردی 30 فدراسیون ورزشی نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۲۶۵

برنامه راهبردی 4 ساله 30 فدراسیون ورزشی زیر مجموعه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نهایی و ارائه شد.

به گزارش ایلنا، شهرام منکرسی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: ۳۸ فدراسیون زیر مجموعه معاونت توسعه ورزشی قهرمانی و حرفه‌ای هستند که از این تعداد، برنامه راهبردی 30 فدراسیون ورزشی، پس از جلسات متعدد با کارشناسان خبره هر فدراسیون نهایی شد و به امضای روسای این فدراسیون‌ها رسید. جلسات نهایی 8 فدراسیون دیگر که به دلایل مختلف نتوانستند برنامه خود را نهایی کنند به زودی برگزار می‌شود.
وی در توضیح چگونگی تدوین برنامه راهبردی فدراسیون‌ها گفت: طی یک جلسه که با کارشناسان خبره فدراسیون‌ها داشتیم، چهارچوب و الگوی برنامه راهبردی چهارساله فدراسیون‌ها را در قالب« 1- ارائه وضع موجود ۲- تدوین استراتژی و برنامه عملیاتی و ۳- تخصیص منابع » معرفی و ارائه کردیم، تا فدراسیون‌ها طبق این الگو برنامه راهبردی 4 ساله را طبق نظر خودشان به ما ارائه کنند.
سرپرست دفتر نظارت و برنامه ریزی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بعد از جلسه ارائه الگو، هرکدام از فدراسیون‌ها طبق زمان بندی، برنامه راهبردی 4 ساله خود را به ما ارائه کردند که در جلسات مختلف، رئیس، دبیر و کارشناس تدوین برنامه هر فدراسیون با حضور در دفتر نظارت و برنامه‌ریزی از برنامه خود دفاع کردند و در نهایت 30 فدراسیون کار دفاعشان به پایان رسید.
وی با بیان اینکه چارچوب تفاهم نامه مالی سال 96 وزارت با فدراسیون‌ها، بر اساس برنامه عملیاتی ارائه شده از سوی فدراسیون‌ها در قالب برنامه راهبردی خواهد بود، افزود: برای اولین بار، کمک‌های تخصیصی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها، بر اساس برنامه راهبردی پیشنهادی خود فدراسیون‌ها اختصاص می‌یابد که این روش منطقی‌تر است و مورد استقبال روسای فدراسیون‌های ورزشی نیز قرار گرفته است.
منکرسی در پاسخ به این که تضمین اجرای برنامه‌ی راهبردی فدراسیون‌ها چیست؟ گفت: هر سه ماه یکبار، برنامه عملیاتی فدراسیون‌ها توسط کارشناسان وزارت ارزیابی و کنترل می‌شود و اگر فدراسیون به این برنامه عمل کرده بود، کمک‌های مالی سه ماه بعد ابر اساس توافقات پرداخت خواهد شد.
وی در پایان گفت: در این برنامه راهبردی که خود فدراسیون با ارائه وضع موجود به ما پیشنهاد کردند، استراتژی و برنامه‌های عملیاتی خود را مشخص و برای هر برنامه بودجه پیشنهادی خود را نیز اعلام کرده‌اند. ضمن اینکه هر فدراسیون، طبق قانون باید بیش از نیمی از منابع مالی مورد نیاز برنامه خود را از طرق مختلف دیگر درآمدزایی داشته باشد.
لازم به ذکر است انعقاد نهایی قرار داد تفاهم نامه مالی بین فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان در زمان مقتضی و با حضور معاونین حوزه‌های مربوطه در وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز