خبرگزاری کار ایران

در پایان جشنواره دانش آموزان؛

سید سجاد موسوی، دانش‌آموز پهلوان ایران در سال ۹۳ شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۷۸

بازوبند پهلوانی با حضور جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش کرمان و سایر مسئولان استانی، طی آیینی خاص به بازوی وی بسته و به عنوان دانش‌آموز پهلوان سال۱۳۹۳ معرفی شد.

سید سجاد موسوی از خراسان رضوی با پیروزی در فینال سنگین‌وزن کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای دانش‌آموزان کشور، طی آیینی‌خاص صاحب بازوبند پهلوانی دانش‌آموزان کشور در سال۱۳۹۳ شد.

به گزارش ایلنا، فرشید ارمیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در تحقق ماده سیزدهم آیین‌نامه ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه‌ای، این رشته ورزشی در اولویت برنامه‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی قرار گرفت که به این منظور جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای مقطع متوسطه دوم کشور در شهر کرمان با حضور استان‌ها برگزار شد.

رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور افزود: با اتمام جشنواره مذکور، در فینال سنگین‌وزن سید سجاد موسوی به قهرمانی رسید که بازوبند پهلوانی با حضور جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش کرمان و سایر مسئولان استانی، طی آیینی خاص به بازوی وی بسته و به عنوان دانش‌آموز پهلوان سال۱۳۹۳ معرفی شد.

ارمیان با تاکید بر توجه ویژه فدراسیون ورزش دانش آموزی بر توسعه ورزش‌های فرهنگی که ریشه در تاریخ و آداب و سنن ایرانی اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: با سرلوحه قرار دادن تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر اخلاق‌مداری در ورزش، حضور دانش‌آموزان در زورخانه و ترویج اخلاق و احترام در بین ورزشکاران منشاء اثراتی است که هدف اصلی این فدراسیون از برگزاری چنین رویدادهای ورزشی - فرهنگی را توجیه می‌کند.

وی همچنین نفرات برتر این دوره از مسابقات را به این شرح اعلام و گفت: در کشتی پهلوانی و در وزن ۹۶ تا ۱۲۰کیلوگرم سید سجاد موسوی از خراسان رضوی، رضا کزازی از همدان و امیررضا موتاب از آذربایجان شرقی به ترتیب مقام اول تا سوم را بدست آوردند. در وزن ۸۴ تا ۹۶ کیلوگرم نیز مهدی بابایی از همدان، علی هراوند میرزایی از تهران و محمد رستمی‌پور از خراسان رضوی به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور ادامه داد: در رشته مرشدی نیز علی مومنی‌مقدم از خراسان رضوی، مصطفی امامی گوهری از کرمان و محمدحسین شاهمیر از آذربایجان شرقی و علی ناظمی از فارس به ترتیب اول تا سوم شدند. ضمن اینکه در ورزش زورخانه‌ای هم تیم‌های خراسان رضوی و کرمان مقام های اول و دوم را بدست آوردند و فارس و کردستان به صورت مشترک مقام سوم را نیز کسب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز