خبرگزاری کار ایران

استقلال سند ویژه‌ای ارائه نداد؛

براتی: پذیرش اعتراض کرار و بخشیدن او مطابق قانون نبود / مجازات هافبک عراقی باید تشدید شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۸۵

بنا به آنچه که تلویزیون از نوع حرکات کرار نشان داد بخشیدن محرومیت کرار نمی‌تواند مطابق قانون باشد.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: بنا به آنچه تلویزیون از نوع حرکات کرار نشان داد تعلیق اجرای محرومیت کرار نمی‌تواند مطابق قانون باشد.

احمد براتی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اظهارات قنبرزاده مدیرعامل نفت‌تهران مبنی بر اینکه کمیته‌انضباطی بر اساس حسن‌خلق افراد محرومیت آنها را می‌بخشد، اظهار داشت: حسن‌خلق نداریم اما یک موضوعی در محاکمه‌جزایی و انضباطی وجود دارد و آن اینکه اگر فردی تخلفی کرده باشد می‌توان در مجازاتش تخفیف قائل شد که آن هم شرایطی دارد.

وی ادامه داد: اگر فردی در سوابق خود بدرفتاری نداشته باشد یا مانند پورعلی گنجی سابقه‌ملی داشته باشد می‌توان برایش تخفیف قائل شد.

این کارشناس‌حقوقی تاکید کرد: برعکس آن هم وجود دارد؛ یعنی تشدید مجازات در قانون دیده شده، یعنی بازیکنی مانند جاسم کرار که در حمله به داور مسبوق به سابقه است دوباره کنترل خود را از دست می‌دهد و ۱۰ نفر هم نمی‌توانند او را مهار کنند که باید با تشدید مجازات روبرو شود.

براتی درباره برخی از احکام‌قطعی که از سوی کمیته‌انضباطی صادر شده اما تعلیق می‌شود، گفت: حکم قطعی را نمی‌توان لغو کرد، فقط می‌توان آن را تعلیق کرد، آن‌هم به شرطی که فرد خاطی نیمی از محرومیت خود را سپری کرده باشد. در غیر این‌صورت نمی‌توان حکم قطعی را لغو کرد. ضمن اینکه تعلیق حکم باید در کمیته استیناف انجام شود.

این کارشناس حقوقی درباره تعلیق محرومیت ۲ جلسه‌ای جاسم کرار توسط کمیته‌انضباطی بیان داشت: بنا به اعتراض ویژه باشگاه‌استقلال محرومیت کرار تعلیق شده که اعتراض‌ویژه در این مورد جایگاهی نداشته است. اعتراض‌ویژه وقتی صورت می‌گیرد که سند جدیدی از سوی فرد متخلف ارائه شود اما بنا بر آنچه تصاویر نشان می‌دهد کرار در اعتراض‌های خود حتی از تصمیم داور امتناع می‌کند و دیگر سند جدیدی نمی‌توان ارائه داد به همین دلیل معتقدم پذیرش اعتراض کرار و بخشیدن او مطابق قانون نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز