خبرگزاری کار ایران

علاقه‌ای برای همکاری با فدراسیون ندارم؛

رخشانی‌مهر: واترپلو به رشته‌ای منزوی و در سایه تبدیل شده / خانواده شنا همچنان پراکنده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۰۸

هیچ برنامه‌ای به فدراسیون ارائه نکرده‌ام / لیگ‌واترپلو زیبنده این ورزش نیست / واترپلو دیگر جایگاهی در آسیا ندارد / کمیته فنی واترپلو تشریفاتی شده / هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارند / آقایان نتوانستند در خانواده شنا همدلی ایجاد کنند…

مربی اسبق تیم واترپلوی کشورمان معتقد است علیرغم اظهارات عضو کمیته فنی واترپلو هیچ برنامه‌ای برای هدایت تیم واترپلوی نوجوانان به فدراسیون ارائه نکردم و اساسا اعتقادی به این نوع شیوه انتخاب مربیان تیم ملی ندارم.

کامبیر رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: در اخبار خواندم جزو ۶ گزینه فدراسیون برای هدایت تیم واترپلوی نوجوانان هستم، در حالی‌که هیچ برنامه‌ای به فدراسیون ارائه نکرده‌ام و تنها نامه‌ای از سوی رئیس کمیته فنی دریافت کردم که در آن عنوان شده جزو ۶ گزینه فدراسیون برای این مسئولیت هستم.

رخشانی‌مهر ادامه داد: آبان‌ماه سال ۹۱ قرارداد مربیگری‌ام در تیم ملی بزرگسالان به پایان رسید و بهمن‌ماه همان سال هم از کمیته فنی واترپلو کناره‌گیری کردم و پس از آن دیگر هیچ‌گونه همکاری با فدراسیون شنا نداشتم.

مربی اسبق تیم ملی واترپلو با انتقاد از رویه انتخاب مربیان تیم نوجوانان اظهار داشت: ۳ نفر از مربیان مد نظر کمیته‌فنی از مربیان صاحب تجربه هستند که سابقه مربیگری تیم‌های ملی را در کارنامه خود دارند و بهتر بود تا فدراسیون برای حفظ شأن و جایگاه این مربیان به طور مستقیم با یکی از آنها وارد مذاکره می‌شد و به توافق می‌رسید تا شأن آنها هم حفظ می‌شد. به نظرم این نوع انتخاب تنها نوعی فرافکنی و رفع مسوولیت است.

وی با تاکید بر اینکه علاقه‌ای برای همکاری با فدراسیون ندارم، گفت: قصد ندارم برنامه‌ای برای هدایت تیم واترپلوی نوجوانان ارائه کنم و ترجیح می‌دهم با فضایی که بر این رشته حاکم است با مدیریت فعلی فدراسیون همکاری نداشته باشم.

مربی اسبق تیم ملی واترپلوی بزرگسالان در ارزیابی خود از وضعیت واترپلوی کشور گفت: ‌آنچه مشخص است واترپلو وضعیت مطلوبی ندارد. لیگ‌برتر واترپلو با حضور تنها ۵ تیم برگزار می‌شود و این تنها رویدادی است که در این رشته ورزشی انجام می‌گیرد و این زیبنده رشته قدیمی و پرسابقه واترپلو نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه تیم ملی واترپلو هم مدت‌هاست برنامه‌ قابل‌توجهی ندارد و فعالیت چشمگیری در آن دیده نمی‌شود و این رشته نسبت به سال‌های گذشته، جایگاه خود را در جمع ۴ تیم اول آسیا از دست داده است. انتظار ما از فدراسیون این است تا برنامه‌های خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی اعلام کند و خانواده واترپلو بدانند فدراسیون چه برنامه‌هایی برای حضور در این مهمترین آوردگاه آسیایی دارد که ۲ دوره است از حضور در این مسابقات محروم مانده‌ایم. به نظرم هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارند و اگر وضع به همین منوال پیش برود بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را هم از دست خواهیم داد و این یعنی نابودی تمام و کمال واترپلو.

عضو سابق کمیته فنی واترپلو در مورد مطرح شدن ۳ گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان واترپلو گفت: به اعتقاد من این شیوه درستی نیست که رئیس فدراسیون نفراتی را انتخاب می‌کند و بعد آنها را به اطلاع کمیته‌فنی می‌رساند و نظر آنها را می‌خواهد. پیش از این در مورد مربیانی نظیر پائولو مالارا، رومن پولاچیک و مولر هم همین اتفاق افتاد که نشان می‌دهد خرد جمعی جایگاهی در این فدراسیون ندارد و کمیته فنی صرفا جنبه تشریفاتی دارد!

رخشانی‌مهر با بیان اینکه مربی خارجی در کوتاه‌مدت نمی‌تواند برای واترپلو تاثیرگذار باشد، متذکر شد: امیدوارم اگر مربی خارجی استخدام می‌شود قرارداد او بلندمدت باشد، چراکه با قراردادهای ۶-۷ ماهه تنها سرمایه فدراسیون هدر می‌رود و مربی خارجی هم نمی‌تواند برنامه‌های خودش را پیاده کند. متاسفانه برخی تصمیمات باعثشده تا انتخاب مربی خارجی بدون کارشناسی و در نظر گرفتن ویژگی‌های فنی آنها صورت بگیرد و این رویه سال‌هاست نه تنها کمکی به پیشرفت واترپلو نکرده که هزینه‌های سنگینی را به بودجه ضعیف فدراسیون تحمیل کرده است.

بازیکن اسبق تیم ملی واترپلو در ادامه متذکر شد: برای ارزیابی یک فدراسیون ملاک و معیارهایی وجود دارد و باید نتایج به دست آمده را با نتایج قبلی مقایسه کرد و آنچه امروز می‌بینم روند رو به رشدی نیست، چراکه تیم ملی واترپلو دچار سردرگمی و نابسامانی است و عدم حضور در بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌های مهم باعثشده واترپلو به رشته‌ای منزوی و در سایه تبدیل شود. در مورد تیم واترپلوی جوانان هم همین روال حاکم است و برنامه مدون و جامعی دیده نمی‌شود. تعدادی بازیکن جوان می‌آیند و در یک دوره مسابقه شرکت می‌کنند و بعد رها می‌شوند و کسی به آنها توجه نمی‌کند.

مربی سابق تیم ملی واترپلوی بزرگسالان درباره اینکه چه راهکاری برای خروج این رشته از وضعیت موجود پیشنهاد می‌کنید، گفت: فدراسیون باید از نظرات کارشناسان و متخصصین و اهل‌فن استفاده کند و به اعتقاد من تیم مدیریتی فعلی نتوانسته چنین جمعی را گرد هم بیاورد. آقایان پیش از اینکه به ریاست فدراسیون برسند عنوان کرده بودند که می‌توانند خانواده شنا را دور هم جمع کنند و این رشته را روی ریل پیشرفت بیندازند، ولی متاسفانه همچنان خانواده شنا کاملا پراکنده هستند. مدیریت یک مجموعه باید جاذبه داشته باشد، نه دافعه؛ ولی متاسفانه فدراسیون فعلی بیشتر دافعه داشته و نتوانسته خانواده این ورزش را دور هم جمع کند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: به اعتقاد من با امکانات‌موجود، فدراسیون می‌توانست عملکرد بسیار بهتری داشته باشد و با وفاق و همدلی در نتایج هم موفق‌تر عمل کند، ولی فدراسیون نتوانست چنین وفاقی را در خانواده‌شنا به وجود بیاورد. اتفاقا رئیس فدراسیون هم خودش به نبود این وفاق در جامعه‌شنا اذعان کرده، در حالیکه این وفاق باید توسط مدیریت فدراسیون ایجاد شود که متاسفانه چنین توانی در مجموعه فدراسیون وجود ندارد.

عضو سابق کمیته فنی واترپلو درباره اینکه مسئولان فدراسیون کمبود بودجه و اعتبارات را دلیل محدودیت فعالیت‌های این رشته عنوان می‌کنند، گفت: به هر حال کسی که قبول مسئولیت می‌کند باید این توان مدیریتی را در خودش ببیند که برای فدراسیون درآمدزایی کند. آقایان از مشکلات بودجه و اعتبارات ناچیز شنا اطلاع داشتند و با علم به این شرایط قبول مسئولیت کردند و برای ریاست کاندیدا شدند، بنابر این حالا مطرح‌کردن اینگونه صحبت‌ها قابل‌پذیرش نیست. مسئولان فدراسیون باید خودشان این مشکلات را برطرف کنند و اگر نمی‌توانند تا این رشته از بین نرفته مسئولیت فدراسیون را به دیگران واگذار کنند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهدیم هیچ‌یک از تیم‌های ما به رویدادهای خارجی اعزام نمی‌شوند، چرا‌که خزانه فدراسیون خالی است، آقایان که خود را در آسیا صاحب کمیته بازاریابی کرده‌اند چرا از این توان خود برای جذب اسپانسر در داخل کشور استفاده نمی‌کنند تا لیگ‌واترپلو با ۵ تیم اعتبار چندین ساله‌اش زیر سئوال نرود! تنها راه خروج فدراسیون از بن‌بست فعلی، ایجاد وفاق و همدلی بین خانواده‌شنا، شیرجه و واترپلو است و تا زمانی که این وفاق در جامعه شنا ایجاد نشود مطمئن باشید پیشرفتی در این رشته حاصل نخواهد شد و شنا و واترپلوی کشور روند نزولی را طی خواهد کرد. امیدوارم مسوولان وزارت ورزش فکری به حال ۳ رشته پایه شنا، شیرجه و واترپلوی کشور بکنند، چراکه اگر زمان از دست برود دیگر نمی‌توان این ۳ رشته را از ورطه‌ سقوط نجات داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز