خبرگزاری کار ایران

هشدارحسن‌نژاد به‌ نمایندگان مجلس؛

یک بند غیرقانونی و ۸ پرسش بی‌پاسخ در واگذاری سرخابی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۹۸

عضو ناظر مجلس در هیأت واگذاری بنگاه ها و فعایت های دولتی به بخش غیر دولتی در نامه ای به نمایندگان مجلس از واگذاری سهام به پیشکستوان استقلال و پرسپولیس انتقاد کرد

عضو ناظر مجلس در هیات واگذاری بنگاه ها و فعایت های دولتی به بخش غیر دولتی در نامه ای به نمایندگان مجلس از واگذاری سهام به پیشکستوان استقلال و پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: واگذاری سهام به پیشکسوتان این دو باشگاه به منزله کسر از بیت المال محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در هیات واگذاری بنگاه ها و فعالیت های دولتی به بخش غیر دولتی درباره موضوع خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس نامه ای را خطاب به نمایندگان مجلس نوشت که متن آن به شرح ذیل است:

همکاران ارجمند

با سلام و اهدای تحیات

همانگونه که مستحضرید یکی از حساسترین خصوصی سازی های صورت گرفته و در دستور خصوصی سازی که آحاد ملت ایران و نمایندگان محترم آنان در خانه ملت همواره پیگیر آن می باشند، خصوصی سازی در مجموعه فرهنگی، ورزشی استقلال و پرسپولیس می باشد. سرانجام بعد از سالها کش و قوس و سنگ اندازی و عدم تمایل در تاریخ ۲۰/۱۰ / ۱۳۹۳ با تدبیر خاصی که جای تقدیر از وزیر محترم اقتصاد و سازمان خصوصی سازی دارد، مقرر گردید که باشگاه های استقلال و پرسپولیس به همراه دارایی های ثابت محدودی بدون دیون و تعهدات هر کدام به قیمت پایه ۲۹۰۰ میلیارد ریال واگذار گردد. اما نکته قابل تأمل و مغایر قانون در این واگذاری گنجاندن یک شرط ضمن عقد به شرح زیر می باشد.

" خریدار موظف است ۲۰ درصد سهام باشگاه را به یکصد نفر از پیشکسوتان با تأیید وزارت ورزش و جوانان واگذار کند. "

متأسفانه علی رغم اعتراض اینجانب به بند غیرقانونی فوق، هیأت واگذاری موضوع را مصوب نمود اما سئوالات بی پاسخ اینجانب به شرح زیر بود:

۱. آیا قانون اجازه داده است که هیأت حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال از اموال بیت المال را به پیشکسوت یا هر کس دیگری ببخشد؟

۲. آیا پرسپولیس و استقلال با پول بیت المال و عموم مردم ایران ساخته و ارزشمند شده است یا با پول پیشکسوتان؟

۳. در ارزشمند شدن نام و برند پرسپولیس و استقلال، آیا بودجه ملی، تبلیغات صدا و سیما ملی، تشویق طرفداران و حمایت های دولتی موثرتر بوده است یا پیشکسوتان؟

۴. طبق شرط واگذاری به هر پیشکسوت حداقل ۶ میلیارد ریال سهم رایگان می رسد. آیا از محل واگذاری این باشگاه ها به کدام شهرستان های ایران این مبلغ بودجه می رسد؟

واگذاری این باشگاه ها به کدام شهرستان های ایران این مبلغ بوجه می رسد؟

۵. مسلما پیشکسوتان عزیز تا کنون از مزایای فعالیت در باشگاه های منتفع گردیده اند آیا مردم و هواداران عزیز به غیر از هزینه چیز دیگری تا کنون عایدشان شده است که حال نیز از بیت المال کسر و به پیشکسوتان پرداخت می شود؟

۶. اگر واگذاری سهم به پیشکسوتان منطقی است چرا تا کنون در واگذاری شرکت های دیگر ۲۰ درصد آن شرکت ها را به مدیران و پیشکسوتان آن شرکت ها واگذار نگردیده است؟

۷. اگر پیشکسوتان صاحب حق هستند وارثان پیشکسوتان مرحوم چی؟ بازیکنان و مربیان حال و آینده چی؟

۸. برخی پیشکسوتان هم در استقلال بوده اند و هم در پرسپولیس. حال از کدام باشگاه سهم می برند؟

از آنجایی که این حقیر با رأی شما بزرگواران در هیأت واگذاری بنگاه های دولتی به بخش غیر دولتی به عنوان عضو ناظر انتخاب شده ام بر خود وظیفه دانستم واقعیت های واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال را به اطلاع بزرگواران برسانم تا با توجه به احتمال اعتراضات آتی هواداران واکنش و تصمیم مناسب اخذ نمایید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز