خبرگزاری کار ایران

خاطرات امیری رقیب جهان پهلوان:

حضور تختی در فرودگاه برای بدرقه‌ام حرکت پهلوانی بود / می گفت ورزشکار باید برای مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۶۴

تختی خطاب به دانشجویان گفت: ای کاش من هم درس می‌خواندم و دکتر می‌شدم تا به مردم خدمت کنم. این اظهار نظر نشان می‌دهد مرحوم تختی چقدر دوست داشت به مردم خدمت کند.

رقیب مرحوم غلامرضا تختی گفت: با وجود اینکه من رقیب مرحوم تختی بودم او برای بدرقه ام به فرودگاه آمد و من این حرکت پهلوانی او را هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

خیرالله امیری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایلنا تاکید کرد: من با تمام قهرمانان دنیا از روسیه، امریکا تا فرانسه مسابقه داده ام ولی هیچ گاه مثل مرحوم تختی ندیدم. یک روز در اردوی تیم ملی بودیم که به من گفت در دانشگاه مسابقات کشتی برگزار می‌شود و از من خواست برای تشویق ورزشکاران دانشجو به آنجا برویم و من هم قبول کردم.

وی افزود: در خاطرم هست وقتی به دانشگاه رسیدیم مسابقات شروع شده بود ولی من از تختی خواستم به پشت میکروفن برود و دقایقی را برای ورزشکاران دانشجو صحبت کند. او هم این کار را انجام داد اما حرفی که به دانشجویان زد همیشه در خاطر من هست. او خطاب به دانشجویان گفت: ای کاش من هم درس می‌خواندم و دکتر می‌شدم تا به مردم خدمت کنم. این اظهار نظر نشان می‌دهد مرحوم تختی چقدر دوست داشت به مردم خدمت کند.

امیری با اشاره به خاطرات فراوانش با مرحوم تختی گفت: برای مسابقات جهانی ۱۳۶۳ میلادی بلغارستان آماده می شدیم که من به جای تختی به این مسابقات اعزام می‌شدم اما نکته ای که برایم هیچ گاه فراموش نمی‌شود اینکه تختی با وجود اینکه من رقیب او محسوب می‌شدم برای بدرقه‌ام به فرودگاه آمده بود که عکس این بدرقه همواره در دیوار منزل من است. دقیقا بعد از حرکت او بود که من و تختی همواره پیش هم بودیم و هیچ گاه از هم جدا نمی‌شدیم به طوری که حتی خریدهای مان با هم بود.

امیری تاکید کرد: حرف دل مرحوم تختی این بود که ورزشکار باید برای مردم باشد. نباید خودش را بگیرد بلکه باید همواره احترام مردم را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز