خبرگزاری کار ایران

خادم مطرح کرد:

پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال با تشکیل شرکت می‌توانند در مزایده شرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۱۷

اگر صورت مالی استقلال امضا شود به صورت کامل کار از دست وزارت ورزش و جوانان خارج و کاملا در اختیار سازمان خصوصی سازی و اقتصاد قرار می‌گیرد که دیگر باید کار فنی خود را انجام دهند.

معاون ورزش حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال‌های اخیر افراد زیادی مثل آقایان انصاری، هدایتی و یا شفیع‌زاده و دیگر دوستان به ورزش کمک کرده‌اند و ما به عنوان مسئول باید از این افراد حمایت کنیم.

به گزارش ایلنا، امیررضا خادم نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عصر دوشنبه با حضور هیات‌مدیره استقلال و پوری‌حسینی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی جلسه داشت. در این نشست آخرین مراحل واگذاری باشگاه‌استقلال و شرایط آن بررسی شد. خادم در مورد این نشست و آخرین خبرهای مربوط به روند خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت‌وگو کرد.

در مورد جلسه‌ای که با مدیران باشگاه استقلال عصر روز گذشته داشتید صحبت کنید؟

نشستی با حضور پورحسینی معاون سازمان‌خصوصی‌سازی و اعضای هیات‌مدیره استقلال و کارشناسان ذی‌حساب و همه اهالی که به نوعی می‌توانستند درمورد حساب‌های‌مالی باشگاه استقلال اظهارنظر کنند داشتیم. اصل مطلب این بود که باشگاه پرسپولیس علیرغم همه ابهامات موجود در حساب‌های مالی‌اش، اعضای هیات‌مدیره آنها را امضا کردند و صورت حساب‌ها را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی و حسابرسی قرار دادند که کارهای این باشگاه انجام شود. اما هیات‌مدیره و ذی‌حساب باشگاه استقلال درخصوص امضای صورت‌های مالی با علامت سوال‌های خاصی روبه رو شدند، بنابراین برای رفع این شبهات از سازمان خصوصی سازی و از دفتر وزیر اقتصاد در محل وزارتخانه دعوت به عمل آمد تا به جمع بندی برسیم تا هیات‌مدیره آبی‌پوشان پایتخت صورت‌های مالی را علی رغم همه ابهاماتی که وجود دارد، امضاء کنند.

ابهاماتی که هیات مدیره استقلال مطرح کرده چه مواردی است؟

مهمترین، ابهام مغایرت‌هایی است که در صورت‌های مالی وجود دارد، ضمن اینکه گزارش‌هایی ثبت شده که نشان‌دهنده بدهی‌ها یا طلب‌هایی است که مدارکشان در باشگاه موجود نیست و برای ذی‌حساب ابهام وجود دارد. همچنین براساس گزارش‌هایی که در این نشست ارائه شد ضرر و زیان‌هایی انباشته وجود دارد که از سال ۹۱ به سال ۹۲ منتقل شده که درآن برخی عدد و رقم‌هایی آمده که به نظر می‌آید، واقعی نیست. این‌ها مطالبی است که نگرانی‌هایی را برای اعضای هیات مدیره ایجاد کرده که ممکن است ۱۰ یا ۵ سال دیگر، دستگاه‌های نظارتی، دیوان محاسبات وسازمان بازرسی کل کشور آنها را مسئول این شبهات بدانند. به هرحال بحث‌ها، بحث‌های تخصصی است تا در نهایت آنها را برای امضا آماده کنند. همین شرایط را هم برای پرسپولیس داشتیم البته پرسپولیسی‌ها آنقدر روی موضوع حساس نبودند و امضا کردند. اما با توجه اینکه مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت هم اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد او مسئولیت خود را به یکی ار اعضا واگذار کرده، ضمن اینکه فرصتی هم نداریم که کار را تا زمان بازگشت او متوقف کنیم چراکه هرچه سریع تر باید قیمت‌گذاری دو باشگاه انجام شود و مراحل واگذاری اتفاق بیافتد.

قیمت گذاری چه زمانی به مرحله نهایی می رسد؟

آقای پورحسینی در این جلسه حضور دارد و دراین خصوص او باید اظهار نظر کند. البته اگر صورت مالی استقلال امضا شود به صورت کامل کار از دست وزارت ورزش و جوانان خارج و کاملا در اختیار سازمان خصوصی سازی و اقتصاد قرار می‌گیرد که دیگر باید کار فنی خود را انجام دهند.

در خصوص سهام پرسپولیس ۲۰ درصد به پیشکسوتان تعلق میگیرد بدون درنظر گرفتن بحثمالی، در این مورد توضیح می دهید؟

آخرین تصمیم گیری تنها در اندازه مشورت بوده و نهایی نشده است. اما آخرین صحبتی که با مجمع دو باشگاه که وزرای وزارت ورزش و جوانان و دادگستری و اقتصاد و دارایی هستند داشتیم و بنده و پورحسینی(از سازمان خصوصی سازی) نیز در آن حضور داشتیم و به این جمع بندی رسیدیم که بتوانیم به اندازه یک صندلی در هیات مدیره ۵ نفره را حداقل از پیشکسوتان دو باشگاه داشته باشیم که این امر مستلزم این است که حداقل ۲۰ درصد سهام در اختیار پیشکسوتان باشد. برای همین هم جلسه ای را با برخی از پیشکسوتان برگزارکردیم که در نهایت مقررشد، مجمع یا شرکتی را به نام خود ثبت کرده و در مزایده شرکت کنند یکی از شرایط موفقیت در این مزایده نیز معرفی تعدادی از پیشکسوتان برای حضور در سهام باشگاه است. این عددی که در این نشست صحبتش شد حدود ۲۰ درصد است و غیر از آن به فرد یا گروهی که بیایند و خریدار باشند واگذار می شود و وزارت ورزش و جوانان سهمی نخواهد داشت.

درحال‌حاضر نبود مدیرعامل‌پرسپولیس در جمع سرخپوشان پایتخت خللی در روند خصوصی‌سازی ایجاد نمی‌کند؟

به هیچ وجه. هیات‌مدیره، مدیرعامل را معرفی کرده و امروز هم هیات‌مدیره طاهری را به عنوان مسئول تام الاختیار در باشگاه منصوب کرده که تقریبا همه کارهای مدیرعاملی راانجام می دهد و حق امضا هم در جاهایی که باید اتفاق بیافتد، دارد. بنابراین امضاهای لازم انجام می شود، ضمن اینکه کارهای داخلی سازمان نیز هست که پیگیری میشود. در خصوص وضعیت قضایی سیاسی، ما منتظر هستیم قوه‌قضائیه در این خصوص اظهارنظر کند و دخالتی نمی‌کنیم. هفته پیش هم گفتم وی به صورت مستقیم و غیر مسقیم از فوتبال و باشگاه حمایت کردند و به عنوان عضو هیات مدیره که اسپانسر شرکت دیگری هم بود بالغ بر ۱۰ میلیارد هزینه کرده و آن اتفاقات افتاد پس از آن امکان ادامه فعالیت و همکاری با اسپانسر پرسپولیس نبود. از داخل هیات مدیره تزریق مالی به بازیکنان به صورت هفتگی انجام می شد. هزینه های باشگاه که چیزی نزدیک به ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان بود. همانطور که دربرنامه ۹۰ وی مطرح کرده بود از طریق برادرش به بحثخرید راه‌آهن ورود پیدا کرده بود. من دقیقا نمی‌دانم چه فردی پشت تعاملات و صحبت‌هایی که برای خرید راه آهن ا نجام شده بود قرار دارد. برای باشگاه استقلال نیز زمانی که تقریبا یکی دو هفته از زمان بستن قرارداد اسپانسری برای پرسپولیس گذشته بود، هیات مدیره آبی پوشان پایتخت مشخص شده بود. با وجود تلاش هایی که شد درنهایت نتوانستیم گروه یا فردی بتواند اسپانسر استقلال شود بیابیم.

علت آن چه بود؟

علت عمده آن هم تعداد نفراتی بود که دوست داشتند اسپانسراین تیم شوند تا در هیات‌مدیره حضور داشته و به نوعی سکان هیات‌مدیره را دراختیار داشته باشند که به نتیجه نرسیدیم. بنابراین برای استقلال با رقمی کمتر ازپرسپولیس قرار داد منعقد کردیم که این قرارداد کاملا مشخص است. آقای سبک‌دست و همکارانشان کار می‌کنند و از این باشگاه حمایت کرده‌اند که این هم باز از طریق سیاسی انجام شده بود که بالغ بر۳۰ میلیارد بود و به نوعی حمایت از طریق وی در ۳ باشگاه چه به صورت مستقیم چه غیر مستقیم انجام شده است. افراد دیگری مثل آقایان انصاری، هدایتی و یا شفیع‌زاده و دیگر دوستان سال‌های مختلف به ورزش کمک می‌کردند. امروز به عنوان مسئول و پیش از این هم به عنوان یک ورزشی سعی کرده‌ام از این افراد حمایت کنم و فکر می‌کنم اگر این کار را نکنیم دیگر کسانی نخواهند بود که از ورزش یا فوتبال ما حمایت کند، چراکه بودجه تخصیصی، کفاف ورزش را نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز