خبرگزاری کار ایران

با اقرار به اشتباه خود صورت گرفت؛

خداحافظی مجید عسگری با دسته ۵۶ کیلوگرم

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۱۴

وزنه‌بردار سبک‌وزن کشورمان دیگر در دسته ۵۶ کیلوگرم وزنه نخواهد زد.

وزنه‌بردار سبک‌وزن کشورمان که امسال به عنوان یکی از نفرات ملی‌پوش در بازی‌های آسیایی اینچئون و رقابت‌های جهانی قزاقستان حضور داشت، دیگر در دسته ۵۶ کیلوگرم وزنه نخواهد زد.

به گزارش ایلنا، مجید عسگری که دو سال پیش هم وزن خود را از ۵۶ کیلوگرم به ۶۲ کیلوگرم تغییر داده بود، با بیان اینکه بازگشت او به دسته ۵۶ کیلوگرم اشتباه بوده، گفت: من فکر می‌کردم رقابت در دسته ۵۶ کیلوگرم با توجه به رقبای جهانی ام آسان‌تر است، اما همین کاهش‌وزن باعثشد قوای جسمانی خودم نیز تحلیل برود و احتمال مصدومیت برایم افزایش پیدا کند. به همین خاطر تصمیم گرفتم به دسته ۶۲ کیلوگرم برگردم تا با توجه به فرصتی که در اختیار دارم بتوانم خودم را به بهترین شکل برای حضور در مسابقات جهانی سال آینده آماده کنم.

عسگری که این تصمیم را پس از پایان هفته‌چهارم لیگ وزنه‌برداری گرفت، افزود: با مربیان تیم ذوب‌آهن هم در باره این تصمیم خود صحبت کرده‌ام. رقابت‌های هفته‌چهارم لیگ آخرین مسابقاتی بود که من در دسته ۵۶ کیلوگرم به روی تخته رفتم. البته این به آن معنا نیست که نخواهم در هفته پایان لیگ برای ذوب‌آهن وزنه بزنم، اما با صلاحدید مربیان در فینال لیگ وزنه‌برداری در دسته ۶۲ کیلوگرم به روی تخته خواهم رفت.

عسگری در پاسخ به این سئوال که آیا امکان بازگشت دوباره او به دسته ۵۶ کیلوگرم وجود دارد یا خیر گفت: بازگشتی در کار نیست و من این بار برای همیشه با دسته ۵۶ کیلوگرم خداحافظی خواهم کرد. من می‌خواهم از امروز با اضافه‌کردن وزن بدنم با تمام تمرکز و توان برای موفقیت در دسته ۶۲ کیلوگرم تلاش کنم.

وی که رکورددار یک‌ضرب، دوضرب و مجموع دسته ۵۶ کیلوگرم رده‌های سنی نوجوانان و جوانان ایران است در سطح بزرگسالان نیز با حدنصاب‌های ۱۲۴ و ۲۷۳ کیلوگرم رکوردهای یک‌ضرب و مجموع دسته ۵۶ کیلوگرم ایران را در اختیار دارد. رکورد دوضرب سبک وزن هم با ۱۵۰ کیلوگرم در اختیار اسطوره وزنه‌برداری ایران محمد نصیری است که به این ترتیب با خداحافظی عسکری همچنان دست نخورده باقی خواهد ماند. عسگری امسال چند بار در تمرینات از این رکورد عبور کرد، اما در مسابقات‌رسمی نتوانست آن را ارتقا ببخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز