خبرگزاری کار ایران

FIVB اعلام کرد؛

رکوردی جدید در لیگ‌جهانی والیبال / حرکت ایران با رشد موشکی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۹۷

مرحله مقدماتی یا بین قاره‌ای لیگ جهانی ۲۰۱۵ از ۱۶ می تا ۱۹ جولای(۲۶ اردیبهشت تا ۱۲ تیرماه) و مرحله نهایی آن نیز از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه برگزارمی شود.

سایت فدراسیون جهانی والیبال با انتشار گزارشی به تفسیر و بررسی لیگ جهانی ۲۰۱۵ پرداخت.

به گزارش ایلنا، لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ از ابتدای خردادماه سال ۱۳۹۴ با حضور ۳۲ تیم در ۳ دسته برگزار خواهد شد تا رکورد جدیدی در این رقابت‌ها ثبت شود.

تیم ملی والیبال آمریکا را می‌توان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ جهانی ۲۰۱۵ دانست. لیگ جهانی با نوآوری و الهام بخشی هر چه بیشتر فرصت را برای شرکت کنندگان در سرتاسر جهان فراهم می‌آورد تا خود را به بالاترین سطح دنیا برسانند.

این رقابت‌ها از سال ۲۰۱۲ با تغییرات گسترده‌ در تعداد تیم‌ها روبرو بوده و از ۱۲ تیم به ۱۸ تیم در سال ۲۰۱۳ و ۲۸ تیم در سال ۲۰۱۴ رسید. در سال ۲۰۱۵ نیز تیم‌های قزاقستان، یونان و مونتنگرو به گروه سوم این مسابقات پیوستند تا رکورد بی سابقه‌ ای را رقم بزنند و تعداد تیم‌های شرکت کننده را برای نخستین بار به عدد ۳۲ برسانند.

مرحله مقدماتی یا بین قاره‌ای لیگ جهانی ۲۰۱۵ از ۱۶ می تا ۱۹ جولای(۲۶ اردیبهشت تا ۱۲ تیرماه) و مرحله نهایی آن نیز از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه برگزارمی شود.

در حالیکه اسلواکی میزبان فینال گروه ۳ خواهد بود و بلغارستان نیز میزبانی فینال گروه ۲ را عهده‌دار است، میزبان مرحله نهایی هنوز مشخص نشده است.

در طول مرحله بین قاره‌ای، گروه‌های A تا E بر اساس سیستم دوره‌ای و رفت و برگشت به رقابت خواهند پرداخت و در پایان ۵ تیم از گروه‌ A و B و یک تیم از دسته دوم به مرحله نهایی صعود خواهد کرد.

گروه A را تیم‌های برتر تاریخ ۲۵ ساله‌ی لیگ جهانی یعنی برزیل، تیم اول جهان با نه بار رکورد قهرمانی در لیگ جهانی و ایتالیا، صربستان و استرالیا تشکیل می‌دهند. استرالیا قهرمان گروه ۲ لیگ جهانی ۲۰۱۴ جایگزین بلغارستان در گروه ۱ لیگ ۲۰۱۵ شده است. روسیه قهرمان لیگ ۲۰۱۳، لهستان قهرمان لیگ ۲۰۱۲، و آمریکا صاحب مدال نقره لیگ ۲۰۱۲ به انضمام ایرانی که با رشد موشکی و سرعت غیرقابل انکاری در حال پیشرفت است، تیم‌های گروه B را تشکیل می‌دهند.

دسته ۲ را نیز دوازده تیم گروه‌ C، D و E تشکیل می‌دهند. ۴ تیم(تیم میزبان یعنی بلغارستان به اضافه ۳ تیم برتر هر گروه) به فینال گروه ۲ صعود خواهند کرد. برترین تیم گروه ۲ به مرحله‌نهایی راه خواهد یافت. در دسته ۳، دوازده تیم به ۳ گروه F، G و H تقسیم خواهند شد. این تیم‌ها به صورت ضربدری با هم رقابت خواهند کرد و به هر تیم نیز یک‌بار فرصت میزبانی داده خواهد شد. هر تیم نیز در دو مرحله روی هم رفته ۶ مسابقه خواهد داد. ۴ تیم – اسلواکی به عنوان تیم میزبان و ۳ تیم برتر هر گروه – به فینال این دسته راه خواهند یافت.

تیم های دسته یکم: استرالیا، برزیل، ایتالیا، ایران، لهستان، روسیه، صربستان و آمریکا
تیم های دسته دوم: آرژانتین، بلژیک، بلغارستان، کانادا، جمهوری چک، کوبا، فنلاند، ژاپن، فرانسه، کره، هلند و پرتغال
تیم های دسته سوم: چین، مصر، یونان، قزاقستان، مکزیک، مونتنگرو، پورتوریکو، اسلواکی، اسپانیا، تونس، ترکیه، و ونزوئلا

در لیگ ۲۰۱۴، آمریکا با داشتن تیلور ساندر بهترین پشت خط زن و با ارزش‌ترین بازیکن‌جهان توانست در مسابقه فینال تیم اول دنیا، برزیل را ۳ بر یک شکست دهد(۳۱-۲۹،۲۱-۲۵،۲۵-۲۰،۲۵-۲۳) تا برای دومین‌بار طلای‌لیگ‌جهانی را در برابر دیدگان ۹۰۰۰ تماشاگر ایتالیایی در فلورانس در سالن نلسون ماندلا به گردن آویزد. اولین عنوان قهرمانی آمریکا در لیگ‌جهانی در سال ۲۰۰۸ رقم خورد.

آمریکا دو طلا(۲۰۱۴،۲۰۰۸) از مجموع ۳ بار راهیابی به فینال لیگ‌جهانی و در مجموع ۵ مدال(۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز) را در کارنامه خود به یدک می‌کشد. برزیل هم با ۵ مدال نقره و در مجموع با ۱۸ مدال(۹ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز) نام آورترین تیم این مسابقات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز