خبرگزاری کار ایران

پست‌های‌تشریفاتی جشن‌گرفتن ندارد؛

دبیرکلی‌شنای‌آسیا کجا، عضویت در کمیته‌بازاریابی کجا / هفت کرسی‌ که بر باد دادند!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۲۲

جایگاه فدراسیون شنای ما در چند سال اخیر تا آنجا در سطح آسیا نزول کرده که امروز پست‌های سطح پایینی چون عضویت در کمیته‌بازاریابی به مسئولان‌کشورمان پیشنهاد می‌شود.

فدراسیون‌شنا در حالی عضویت رئیس‌فدراسیون‌ در کمیته‌مالی و بازاریابی کنفدراسیون‌شنای را افتخار و دستاوردی ارزشمند برای کشورمان و در راستای تاکیدات وزیر ورزش دانسته که کشورمان ظرف چند سال اخیر پست‌های کلیدی را در این کنفدراسیون از دست داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنای‌ایران که در سال‌های اخیر پیوسته با مشکلات‌مدیریتی و بی‌ثباتی در این زمینه روبرو بوده، بواسطه این ضعف، پست‌های حساس و ارزشمندی را در کنفدراسیون‌شنای آسیا از دست داده؛ از دبیرکلی کنفدراسیون‌شنای‌آسیا گرفته تا عضویت در ۷ کمیته اجرایی و کلیدی…

وحید مرادی پیش از این طی ۲ دوره دبیرکلی کنفدراسیون‌شنای آسیا را بر عهده داشته و به واسطه توانمندی های مدیریتی خود علاوه بر انتقال مقر کنفدراسیون شنای آسیا به ایران، توانست امتیازها و دستاوردهای بزرگی را نصیب شنای‌کشورمان کند. در مدت تصدی دبیرکلی مرادی در کنفدراسیون شنای آسیا علاوه بر حضور فعال و دائمی شناگران کشورمان در رویدادهای قاره ای و کسب چندین میزبانی مهم رقابت های آسیایی، چهره های شاخص شنای کشور نیز در منصاب و کمیته های اجرایی آسیایی قرار گرفتند که در تاریخ شنای ایران بی سابقه بود.

محمد علی سادات‌منصوری در کمیته آب‌های‌آزاد، محمدعلی مجزا و فصیحی در کمیته‌شیرجه، بهرام پازوکی در کمیته‌شنا، خسرو امینی در کمیته‌فنی واترپلو، فرهاد مرادی در کمیته‌پزشکی، خانم مژگان قربانی کمیته‌شنای‌موزون، فرشته عدل و فاطمه سلامی درکمیته‌شنای‌بانوان، فتاحیان کمیته روابط بین‌الملل و… ازجمله چهره‌های شاخص ایرانی بودند که مسئولیت‌هایی را در کمیته‌های اجرایی کنفدراسیون شنای آسیا برعهده داشتند که درحال حاضر تنها خسرو امینی و محمد علی مجزا در کمیته‌های واترپلو و شیرجه با دشواری های بسیار سمت‌های آسیایی خود را حفظ کرده‌اند.

کنفدراسیون شنای آسیا که بعد از کنار رفتن وحید مرادی و روی کار آمدن دبیرکل چینی، رونق و فعالیت‌های چشمگیر گذشته را در بخش توسعه و تعمیم این رشته در سطح آسیا در آن دیده نمی‌شود، این روزها با حضور چهره‌های نه‌چندان کارآمدی نظیر طاها الکشیری عمانی به تشکیلاتی‌معمولی در سطح کنفدراسیون‌های قاره تبدیل شده و از فعالیت ها و رویدادهای متعدد دوره گذشته خبری نیست.

با این شرایط رئیس فدراسیون شنا عضویت در کمیته مالی و بازاریابی کنفدراسیون‌شنای‌آسیا را بدست آورده که شخصا هیچ‌گونه تجربه و سابقه کار اجرایی را در این مسئولیت نداشته و ندارد و اگر غیر از این بود حداقل فدراسیون‌ شنا به دلیل همین ضعف در درآمدزایی با تنگناهای‌مالی و کاری روبررو نبود. نکته عجیب‌تر اینکه با توجه به فعالیت رئیس فدراسیون در رشته واترپلو حتی عضویت در کمیته فنی واترپلو یا حداقل کمیته‌های تخصصی این رشته به نماینده کشورمان واگذار نشده و پستی فراتر از توانمندی های شخصی به او پیشنهاد شده که در جای خودش جالب توجه است.

رئیس‌فدراسیون‌شنا چندی پیش نیز درحالی به عضویت کمیته‌مربیان فدراسیون‌جهانی درآمد که وی سابقه هیچ‌گونه گذراندن دوره مربیگری و مدارک رسمی را در این زمینه ندارد! و به نظر می رسد قرار گرفتن در این جایگاه جز با لابی های غیرمعمول نبوده است.

به هر حال به قرائن حاکی از آن است که پس از گذشته صاحب اعتبار شنای ایران در سطح قاره جایگاه فدراسیون شنای کشورمان در چند سال اخیر تا آنجا در سطح بین المللی و بویژه آسیا با نزول روبرو شده که امروز پست‌های سطح پایینی چون عضویت در کمیته‌ بازاریابی به مسئولان‌ کشورمان پیشنهاد می‌شود و جالب تر اینکه این قبیل پست‌ها با استقبال هم روبرو می‌شود!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز