خبرگزاری کار ایران

دور برگشت لیگ‌برتر والیبال؛

آغاز ارومیه‌‌‌ای‌ها در غیاب کاپیتان‌معروف / جدال شهرداری‌چی‌ها در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۹۹

شش تیم لیگ برتر جوانان نیز این هفته در گنبد هستند و تماشای این دیدار می تواند برای آنان بسیار با ارزش و همراه با کسب تجربه باشد.

هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه دهم دی‌ماه با ۶ مسابقه شروع می‌شود تا تیم‌های شرکت‌کننده برای کسب ۸ سهیمه صعود کننده به مرحله پلی آف تلاش جدی خود را آغاز کنند.

به گزارش ایلنا، هفته هشتم لیگ برتر والیبال جام زنده یاد حسین معدنی روز چهارشنبه در شهرهای ارومیه، ورامین، بندرعباس، مشهد، زاهدان و گنبد پیگیری خواهد شد که در نخستین مسابقه این هفته شهرداری‌ارومیه تیم صدرنشین گروه‌دوم میزبان نارنجی‌پوشان سایپا خواهد بود. به احتمال زیاد مهمترین غایب این دیدار سعید معروف پاسور و کاپیتان تیم شهرداری ارومیه خواهد بود که برای پیوستن به کازان روسیه در تهران بسر می برد.

شهرداری ارومیه که در دور رفت شش پیروزی متوالی به دست آورد اگر در این مسابقه مغلوب سایپا شود، بازهم رتبه نخست را در اختیاز خواهد داشت اما پیروزی شاگردان فرشاد سعیدی در برابر هزاران تماشاگر ارومیه ای در سالن غدیر کمی سخت به نظر می رسد، هر چند تنها ست واگذار شده ارومیه در دور رفت برابر سایپا بوده است.
بازی دور رفت دو تیم سه بر یک به سود ارومیه در کرج به پایان رسید. سایپا با هفت امتیاز در رتبه چهارم و شهرداری ارومیه با ۱۸ امتیاز صدرنشین این گروه است.

در دومین مسابقه این هفته لیگ برتر والیبال، تیم های متین ورامین و مهرپارس فارس در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف یکدیگر می‌روند. متین با ۱۲ امتیاز از ۴ پیروزی دور رفت در رتبه سوم گروه است، اما مهر پارس بدون امتیاز و پیروزی، قعرنشین این گروه است. دیدار دو تیم در دور رفت نیز ۳ بر یک به سود متین در شیراز تمام شده بود و شاگردان بهروز عطایی سرمربی متین که رقابت نزدیکی با وزارت دفاع دارند، این هفته فرصت مناسبی برای کسب سکوی دوم جدول این گروه را خواهند داشت. چراکه وزارت‌دفاع این هفته استراحت دارد.

دو رقیب دیگر این گروه یعنی آلومینیوم‌المهدی و نوین کشاورز تهران که با ۷ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم گروه دوم لیگ برتر والیبال قرار دارند، در هفته هشتم این رقابت‌ها در بندرعباس به مصاف یکدیگر می‌روند. با توجه به اینکه سایپا در ارومیه به میدان می‌رود و احتمال شکست‌ارومیه صدرنشین کمی سخت به نظر می‌رسد، پیروز دیدار المهدی و نوین‌کشاورز می‌تواند به رتبه چهارم جدول رده‌بندی صعود کند. شاگردان مسعود آرمات سرمربی نوین در بازی دور رفت به سختی در خانه والیبال و با نتیجه ۳ بر ۲ المهدی را شکست دادند.

در گروه یک لیگ برتر والیبال و در هفته نخست دور برگشت ۳ مسابقه برگزار خواهد شد که میزان ۱۳ امتیازی در سالن مهران‌مشهد میزبان ملی‌پوشان نوجوان در تیم ارتعاشات خواهد بود. میزان که رتبه سوم را در اختیار دارد در دور رفت ۴ پیروزی کسب کرده و این هفته در مشهد به دنبال کسب پنجمین پیروزی خود خواهد بود، زیرا ارتعاشات برای کسب تجربه بازیکنانش به این رقابت‌ها آمده و تاکنون نیز پیروزی نداشته و در رتبه هفتم جدول این گروه قرار دارد.

شهرداری‌زاهدان با هدایت جبار قوچان‌نژاد در این هفته میزبان همنام تبریزی خود در سالن استانداری زاهدان خواهد بود تا شکست ۳ بر ۲ بازی رفت را جبران کند. شهرداری‌زاهدان با ۸ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد و در صورت پیروزی امکان صعود حداقل یک پله در جدول را خواهد داشت. شهرداری‌تبریز با ۱۳ امتیاز در رتبه دوم است و در صورت کسب ۳ امتیاز این مسابقه می‌تواند صدر جدول این گروه را از پیکان بگیرد، اما کار سختی برابر زاهدان خواهد داشت، زیرا تیم‌های بزرگی در زاهدان مغلوب شدند.

شهر گنبد در آخرین مسابقه هفته‌نخست دور برگشت لیگ‌برتر والیبال شاهد شهرآورد دیگری خواهد بود تا دو تیم تعاون و بازرگانی‌جواهری به مصاف یکدیگر بروند. دیدار رفت را بازرگانی ۳ بر یک به سود خود خاتمه داد و در حال حاضر با ۹ امتیاز در رتبه‌چهارم گروه قرار دارد. جواهری اگر بازهم پیروز این میدان باشد، جایگاهش تغییری نخواهد کرد، اما تعاون که با ۵ امتیاز در رتبه‌ششم گروه است، به شرطی که شهرداری‌زاهدان مغلوب شود و جواهری ۳ امتیاز کامل به دست آورد، با نماینده زاهدان در امتیاز برابر خواهد شد و معدل پوئن‌ها می‌تواند جایگاه دو تیم را مشخص کند. ۶ تیم لیگ برتر جوانان نیز این هفته در گنبد هستند و تماشای این دیدار می‌تواند برای آنان بسیار با ارزش و همراه با کسب تجربه باشد. در گروه اول لیگ برتر تیم پیکان‌تهران در این هفته استراحت خواهد داشت.

اسامی ناظران و داوران دیدارهای هفته نخست دور برگشت لیگ برتر به قرار زیر است:

شهرداری ارومیه – سایپا البرز، ساعت ۱۶، سالن غدیر
ناظر: عباس جلایر، داور اول: محمد شاهمیری و داور دوم: مرتضی اکرمی

متین ورامین – پارس مهر فارس، ساعت ۱۶، سالن شهید گل عباسی
ناظر: اسماعیل صباغ، داور اول: حمید راهجردیان و داور دوم: محسن ترابی

آلومینیوم المهدی بندرعباس – نوین کشاورز، ساعت ۱۶، سالن فجر
ناظر: غفار درخشنده، داور اول: ابراهیم فیروزی و داور دوم: اصغر میرزایی

میزان خراسان – ارتعاشات صنعتی ایران، ساعت ۱۶، سالن مهران
ناظر: محمدحسن خوشدل، داور اول: نادر انصاری و داور دوم: وحید پورکاشیان

شهرداری زاهدان – شهرداری تبریز، ساعت ۱۶، سالن استانداری
ناظر: امیدوار حاتمی، داور اول: مسعود یزدان پناه و داور دوم: علیرضا قریب

بازرگانی جواهری گنبد – تعاون گنبد، ساعت ۱۶، سالن المپیک
ناظر: محمد حسین شفقی، داور اول: علی اصغر جاج کاظمی و داور دوم: محمد عشق دوست

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز