خبرگزاری کار ایران

چرا به رئیس نجات غریق کاری ندارند؟

صفایی: در برخورد با دو شغله‌ها قانون‌مداریم و قانون ‌گریز / مجلس یکبار شجاعانه تصمیم بگیرد

کد خبر : ۲۳۴۱۳۰

چرا مجلس با آقای میرسلیم که ۲۰ سال است در فدراسیون نجات غریق فعال است و یک دو شغله باسابقه محسوب می‌شود کاری ندارد؟ من شنیده ام حتی هیات ها هم او را سالی یک بار نمی‌بینند!

رئیس اسبق فدراسیون تیر و کمان ضمن انتقاد از برخورد دوگانه با قانون دو شغله‌ها گفت: متاسفانه در برخورد با قانون دو شغله‌ها افراد هم قانون‌گریزند و هم قانون مدار و این دو گانگی باعثشده تا مشکلات اخیر در ورزش کشور به وجود بیاید.

کریم صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من مشکل دو شغله‌ها به نوعی به کل کشور برمی‌گردد. آقایان هر جا که به نفعشان است قانون مدار می‌شوند و هر جا که منافع فرد دیگری به میان می‌آید قانون گریزی می‌کنند. این مشکل در اقتصاد و سیاست و بخش های دیگر جامعه هم وجود دارد و آقایان هر جور که می خواهند قانون را تفسیر می‌کنند.

صفایی ادامه داد: قانون دوشغله‌ها از زمان سعیدلو در ورزش کشور باب شد تا از این قانون به نفع خودشان استفاده کنند و آنهایی که نمی‌خواهند را از کار برکنار کنند.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد رئیس فدراسیونی که زحمت می‌کشد و پول می‌آورد و آن رشته را در حد قهرمانی مطرح می‌کند دوشغله باشد. کجای این کار اشکال دارد؛ اتفاقا به نفع آن ورزش است چرا که می‌تواند امکانات بهتری را برای آن رشته ورزشی فراهم کند.

رئیس اسبق فدراسیون تیر و کمان ادامه داد: احمددنیامالی قایقرانی را از موج تعطیلی نجات داد و در میان ورزش‌های غیرتوپی به یک رشته مدال‌آور تبدیل کرد. شاید بعد از انقلاب هیچ رشته‌ای نبود که میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا و ورودی المپیک را برای کشورمان بگیرد ولی قایقرانی و تیروکمان این کار را انجام دادند؛ اما در دولت قبل درست روسای همین دو فدراسیون با بی تدبیری سعیدلو از کار برکنار شدند!

صفایی ادامه داد: رشته‌های ورزشی تا کی باید وامدار دولت باشند؟ در منشور المپیک آمده است دولت نمی‌تواند به طور مستقیم در ورزش دخالت کند. اتفاقا نصرالله سجادی کتابی نوشته که به همین نکته اشاره مستقیمی دارد. متاسفانه موضوع دو شغله‌ها مامنی شده برای استفاده افراد غیرورزشی در حالی که هیچ ارگانی حق دخالت در امور فدراسیون های ورزشی را ندارد.

وی با بیان اینکه باید با تغییر اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اجاره دخالت دولت را در امور فدراسیون ها منع کرد گفت: در زمانی که تصدی فدراسیون را برعهده داشتم اساسنامه فدراسیون را تغییر دادم تا اجازه دخالت دولت را محدود کنم اما آقایان این مساله را به نام خودشان تمام کردند و همزمان زمینه برکناری ام را موجب شدند. شاهد این موضوع هم آقای هوشنگ نصیرزاده هستند و ایشان در جریان این موضوع بودند.

صفایی در مورد اینکه چاره کار برای رفع مشکل دوشغله ها چیست گفت: امروز دولت آقای روحانی که دولت تدبیر و امید است بر مسند کار است و امیدوارم دولت یک بار برای همیشه حق خودش را به فدراسیون های ورزشی واگذار کند و طبق اساسنامه، فدراسیون ها را به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی بپذیرد.

وی با انتقاد از برخوردهای دوگانه نسبت به روسای فدراسیون ها و افرادی که می خواهند در فدراسیون ها مشغول به کار شوند، گفت: چرا مجلس با آقای میرسلیم که ۲۰ سال است در فدراسیون نجات غریق است و یک دو شغله باسابقه محسوب می‌شود کاری ندارد. من شنیده ام حتی هیات ها هم او را سالی یک بار نمی‌بینند یا در مورد دنیامالی. این روزها هم می شنوم که در مورد رضازاده چنین بحثی مطرح می‌شود.

صفایی ادامه داد: مجلس باید شجاعانه در این موضوع ورود کند و بپذیرد که فدراسیون ها موسسات عمومی غیردولتی هستند و یک بار برای همیشه قانونی را تصویب کند که حضور دوشغله ها در ورزش منع قانونی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دو اشکال اساسی در تصمیم مجلس در مورد تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و برخورد دوگانه نسبت به دو شغله ها انتقاد کرد و افزود: مجلس با تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش فقط به نفع خودش کار کرد چرا که هر وقت که نمایندگان احساس می کنند کارشان گیر است وزیر را به مجلس می‌کشند و از او امتیاز می‌گیرند. وزارت شدن ورزش به خاطر برخوردهای زننده سعیدلو و ستاد او با نمایندگان مجلس شکل گرفت اتفاقی که به هیچ وجه زمینه آن برای ورزش کشور فراهم نبود.

صفایی ادامه داد: موضوع دوم اینکه مجلس هر زمان که پای یک نماینده مجلس در انتخابات فدراسیون ها در میان بوده به موضوع ورود کرده و از آن حمایت کرده است و حتی پای وزیر را به مجلس کشانده است اما هر زمان فردی غیر از نمایندگان مجلس در بحثانتخابات حضور داشته هیچ دخالتی نکرده و به راحتی از کنار آن گذشته است. این برخورد دو گانه واقعا ‌آزاردهنده است و تصور می‌کنم به زیان ورزش است و امیدارم وزارت ورزش دوباره به معاونت رئیس جمهوری برگردد و شرایط به گونه ای پیش برود که ورزش با ساز و کار گذشته خود به فعالیتش ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز