خبرگزاری کار ایران

قرار بود عضو هیات‌رئیسه شوم؛

حسینی: می‌خواهم به شطرنج کمک کنم / همچنان خود را دبیرکل فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای می‌دانم!

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۳۰

۷۰ – ۸۰ سال قبل، شطرنجی در کشورمان رایج بوده که مختص‌ایران بوده است. از این رو باید تلاش کنیم تا شطرنج ایرانی در سازمان یونسکو به نام کشورمان ثبت شود.

نایب رئیس جدید فدراسیون‌شطرنج گفت: ثبت شطرنج ایرانی در سازمان یونسکو یکی از اقداماتی است که برای انجام آن باید تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس فدراسیون شطرنج طی حکمی، سید امیر حسینی معاون پیشین فرهنگی سازمان تربیت بدنی و دبیرکل سابق فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای را به عنوان نایب رئیس فدراسیون شطرنج منصوب کرد.

حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در این‌باره خاطرنشان کرد: ابتدا قرار بود به عنوان عضو هیات‌رئیسه در خدمت فدراسیون شطرنج باشم که البته پست نایب‌رئیسی به بنده محول شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کامبوزیا نایب رئیس‌فدراسیون‌جهانی است، باید به وی کمک کنیم در اجرای برنامه‌ها و اهداف خود، هم در فدراسیون ایران و هم در فدراسیون‌جهانی موفق باشد، چراکه شطرنج ابزاری تربیتی نیز محسوب می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج، به تاریخچه شطرنج در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: شطرنج یکی از ورزش‌های قدیمی ایران است که در آثار باستانی موجود در جیرفت که مربوط به ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح است، نشانه‌هایی به دست آمده که ایران خاستگاه این ورزش فکری بوده است.

دبیرکل پیشین کمیته‌ملی‌المپیک ادامه داد: همچنین آنچه از شاهنامه برمی‌آید، حاکی از آن است که شطرنج قبل از هندوستان در ایران رایج بوده است. به هر حال، آنچه مسلم است اینکه شطرنج ورزشی باستانی در ایران بوده است.

حسینی با بیان این‌که در گذشته‌های نه چندان دور شطرنج‌ایرانی در کشورمان بازی می‌شده، گفت: ۷۰ – ۸۰ سال قبل، شطرنجی در کشورمان رایج بوده که مختص ایران بوده، از این رو باید تلاش کنیم تا شطرنج‌ایرانی در سازمان یونسکو به نام کشورمان ثبت شود.

دبیرکل سابق فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در پایان، در مورد وضعیت خود در این فدراسیون نیز یادآور شد: باید مجمع تشکیل و تکلیف اعضا به خصوص بنده مشخص شود. باید این نیز بررسی شود چه تخلفاتی در این فدراسیون به وقوع پیوسته، با این حال، بنده همچنان خودم را دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای می‌دانم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز