خبرگزاری کار ایران

فینال تکواندوی گرندپریکس - مکزیک؛

۴ مدال سهم ایران از میدان کوئرتارو / تکواندوکاران ایران به سهمیه المپیک نزدیک تر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۴۵

مرحله فینال رقابت های گرندپریکس در سال ۲۰۱۴ برای کسب امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک در کوئرتارو مکزیک به پایان رسید.

مرحله فینال رقابت های گرندپریکس در سال ۲۰۱۴ برای کسب امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک در حالی در کوئرتارو مکزیک به پایان رسید که هر ۴ نماینده کشورمان موفق به کسب مدال شدند تا جایگاه یک قدم به کسب سهمیه المپیک ریو نزدیک شوند.

به گزارش ایلنا، پس از برگزاری ۳ مرحله مسابقات مقدماتی در سال ۲۰۱۴ به میزبانی چین، قزاقستان و انگلیس؛ مسابقات فینال گرندپریکس در سال ۲۰۱۴ از روز چهارشنبه(۱۲ آذرماه) با حضور ۶۴ تکواندوکار برتر رنکینگ در ۴ وزن المپیکی مردان و زنان به میزبانی " کوئرتارو " مکزیک پیگیری شد و تیم ملی مردان تکواندوی کشورمان که در مجموع سه مرحله پیشین با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز کارنامه موفقی را از خود برجای گذاشته بود، در فینال این رقابتها نیز همچون گذشته در حضور ستارگان تکواندوی جهان خوش درخشید و از ۴ فرصتی که در اختیار داشت ۴ مدال رنگارنگ را بدست آورد.

با تصمیم فدراسیون جهانی در ۳ مرحله ابتدایی این مسابقات ۳۱ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک و یک تکواندوکار از کشور میزبان جواز حضور در این رقابت‌ها را داشتند که به نفر اول ۴۰ امتیاز، نفر دوم ۲۴ امتیاز و نفرات سوم ۱۴.۴۰ امتیاز داده می‌شد اما در فینال این رقابت‌ها تنها ۸ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجاز به حضور بودند که به نفر اول ۸۰ امتیاز، نفر دوم ۴۸ امتیاز، نفر سوم ۲۸.۸۰ امتیاز، نفر چهارم ۱۷.۲۸ امتیاز و نفرات پنجم ۱۲.۱۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو تعلق گرفت.

از تیم ایران و با دعوت فدراسیون جهانی، فرزان عاشورزاده در وزن اول المپیک با رنکینگ ۶، بهنام اسبقی در وزن دوم المپیک با رنکینگ ۳، مهدی خدابخشی در وزن سوم المپیک با رنکینگ ۴ و سجاد مردانی در وزن چهارم المپیک با رنکینگ ۷ در این رقابت ها بر روی شیاپ چانگ رفتند که در پایان موفق به کسب یک مدال طلا(عاشورزاده)، یک مدال نقره(خدابخشی) و ۲ مدال برنز(اسبقی و مردانی) شدند.

در این رقابتها، ۸ مدال طلای بخش زنان و مردان به کشورهای روسیه(۲بار)، ایران، کرواسی، سوئد، انگلیس، هلند و کره جنوبی رسید اما در مجموع ۱۲ مدال توزیع شده در بخش مردان؛ ایران با یک طلا، یک نقره و ۲ برنز، روسیه با ۲ مدال طلا و کره جنوبی با یک طلا، یک نقره و یک برنز بهترین عملکرد را در بین کشورهای حاضر در این مسابقات داشتند.

همچنین ازبکستان و اسپانیا هرکدام با یک نقره و آرژانتین با یک برنز دیگر کشورهای مدال آور در بخش مردان بودند.

در اولین روز این مسابقات، مبارزات اوزان ۵۸ - و ۸۰ - کیلوگرم(وزن اول و سوم المپیک) مردان و ۴۹ - و ۶۷ - کیلوگرم زنان پیگیری شد که از تیم ایران فرزان عاشورزاده نماینده وزن دوم ایران، که جوانترین تکواندوکار حاضر در این رقابتها به شمار می رفت در هر ۳ دیدار خود حریفانش را پیش از پایان وقت قانونی مسابقات، ۱۲تایی کرد و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

همچنین مهدی خدابخشی دیگر نماینده ایران در این روز که نماینده کشورمان در وزن سوم بود، در عین شایستگی و در ثانیه های پایانی نتیجه را به تکواندوکار روسیه واگذار کرد و به مدال ارزشمند نقره دست یافت.

روز دوم و پایانی مسابقات نیز با مبارزات اوزان ۶۸ - و ۸۰ + کیلوگرم(وزن دوم و چهارم المپیک) مردان و اوزان ۵۷ - و ۶۷ + کیلوگرم پیگیری شد که نمایندگان ایران، بهنام اسبقی و سجاد مردانی توانستند بر سکوی سوم این مسابقات ایستاده و مدال برنز را بدست آورند.

بیژن مقانلو(سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی(مربی) هدایت تیم ایران را در این مسابقات برعهده داشتند و غلامحسن ذوالقدری رییس سازمان تیم‌های ملی کشورمان نیز بعنوان سرپرست در کنار تیم حضور داشت.

همچنین حافظ مهدوی، بعنوان داور در این دوره از رقابت‌ها به قضاوت پرداخت.

مدال آوران فینال گرندپریکس در سال ۲۰۱۴ به شرح ذیل است:

مردان /

وزن ۵۸ - کیلوگرم:
۱ - فرزان عاشورزاده از ایران
۲ - تاهیمون چا از کره جنوبی
۳ - تاهیون کیم از کره جنوبی

وزن ۶۸ - کیلوگرم:
۱ - الکسی دنیسنکو از روسیه
۲ - گونزالز بونیلا از اسپانیا
۳ - بهنام اسبقی از ایران

وزن ۸۰ - کیلوگرم:
۱ - البرت گائون از روسیه
۲ - مهدی خدابخشی از ایران
۳ - سباستین کریسمیچ از آرژانتین

وزن ۸۰ + کیلوگرم:
۱ - دونگمین چا از کره جنوبی
۲ - جسور بایکازوف از ازبکستان
۳ - سجاد مردانی از ایران

زنان /

وزن ۴۹ - کیلوگرم:
۱ - لوییسا زانینوویچ از کرواسی
۲ - بریجیدا یاگو از اسپانیا
۳ - یاسمینا عزیز از فرانسه

وزن ۵۷ - کیلوگرم:
۱ - جاد جونز از انگلیس
۲ - کارلو گومز از اسپانیا
۳ - مایو هامادا از ژاپن

وزن ۶۷ - کیلوگرم:
۱ - الین جانسون از سوئد
۲ - هابی نیره از فرانسه
۳ - آناستازیا باریسنکف از روسیه

وزن ۶۷ + کیلوکرم:
۱ - رشمی اوگنیک از هلند
۲ - ماریو اسپینوزا از مکزیک
۳ - کرولین گرافی از فرانسه

مسابقات گرندپریکس سال آینده نیز در ۴ مرحله پیگیری می شود و پس از برگزاری فینال گرندپریکس در دسامبر ۲۰۱۵ هر تکواندوکاری که بتواند در جایگاه اول تا ششم رنکینگ المپیک قرار بگیرد، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل را بدست می‌آورد.

گفتنی است؛ مسابقات جام جهانی از شنبه(۱۵ آذرماه) به میزبانی مکزیک آغاز خواهد شد که تیم ایران با ۷ تکواندوکار(عاشورزاده، مستعان، معتمد، نصرآزادانی، حجی زواره، عبدالهی و خدابخشی) در این رقابتها حضور خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز