خبرگزاری کار ایران

با بیشترین بودجه همیشه معترض اند؛

انتقاد شدید معاون وزیر ورزش از کفاشیان و کی روش / آقایان فرافکنی می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۹۰

فدراسیون والیبال یا کشتی با توجه به تعداد اعزام ها و نتایجی که کسب می کنند در مورد بودجه معترض نیستند و تنها فدراسیون فوتبال است که بالاترین درآمد و بیشتر بودجه تخصیصی را هم دارد اما همیشه معترض است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت که این فدراسیون بیشترین پول را می‌گیرد اما همیشه معترض است.

به گزارش ایلنا، سید نصرالله سجادی درباره اظهارات اخیر کی‌روش درمورد کسری بودجه و احتمال نتیجه نگرفتن در جام ملت های آسیا گفت: این مباحثپیش از بازی های جام جهانی توسط ایشان و مسئولان فدراسیون مطرح شد که آن زمان هم دیدیم تمام اردوهای آنها در زمان خود برگزار شد. من فکر می کنم کی‌روش در این شرایط باید بیشتر درخصوص موضوعات فنی اظهار نظر کند و به جای کی‌روش مسئولان فدراسیون به مسائل بودجه ای بپردازند.

معاون وزیر ورزش در ادامه تخصیص های بودجه ای به فدراسیون های ورزشی را چنین توضیح داد: پیش از سال ۹۳ با ۴۷ فدراسیون تفاهم نامه های مالی را در ۷ محور روشن و صریح به امضاء رساندیم که یکی از بندهای آن مربوط به برگزاری اردوهای آماده سازی و بند دیگری هم مربوط به مسائل اداری و پشتیبانی است.

سجادی گفت: بودجه ای که به فدراسیون فوتبال تخصیص داده شد و به امضای طرفین هم رسید از تمام فدراسیون های ما حتی از فدراسیون کشتی بیشتر و مبلغی معادل ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بود که با توجه به جام جهانی و اهمیت آن قبل از سه ماه اول امسال، هشت میلیارد آن تاکنون پرداخت شده است. ضمن اینکه از آنها درمورد میزان کسب درآمدشان نیز سئوال کردیم که اعلام کردند ما می توانیم ۷۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و امضای آنها موجود است.

وی افزود: به غیر از رقم تخصیصی وزارت ورزش و جوانان و درآمد خود فدراسیون، ۶ میلیون دلار هم فیفا به فدراسیون فوتبال داده است. به این ترتیب برابر با تفاهم نامه ای که به امضای کفاشیان هم رسیده است کار مدیریت بودجه ای باید توسط خود مسئولان فدراسیون اعمال شود و اگر این عزیزان نمی توانند این ارقام را مدیریت کنند ما می توانیم در این زمینه هم به آنها کمک کنیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با توضیح اینکه به تمامی فدراسیون ها بودجه هایی که مقرر کرده بودیم تخصیص داده شده و هیچ یک تاکنون اعتراضی نداشته اند اظهار داشت: تنها فدراسیونی که در آستانه برگزاری یک رویداد بزرگ معترض می شود فدراسیون فوتبال است. فدراسیون والیبال یا فدراسیون کشتی با توجه به تعداد اعزام ها و نتایجی که کسب می کنند در مورد بودجه معترض نیستند و تنها فدراسیون فوتبال است که بالاترین درآمد و بیشتر بودجه تخصیصی را هم دارد اما همیشه معترض است. والیبال و کشتی در بالاترین رده جهانی حضور دارند ولی معترض نیستند.

سجادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش با بیان اینکه جای تعجب است که به جای مسئولان فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی معترض است، گفت: در خصوص این مسائل باید رئیس فدراسیون اظهار نظر کند نه سرمربی تیم ملی فوتبال. من توصیه می کنم اگر مشکل فنی وجود دارد آن را پای بودجه و اعتبار نگذارند. فرافکنی نکنند مثل همین موضوع را هم زمان جام جهانی راه انداختند و جالب اینکه هم اردوی آفریقای جنوبی هم اردوی اروپا و هم اردوی برزیل را رفتند. وزارت ورزش به فدراسیون ها کمک می کند ولی وظیفه ندارد تمام هزینه های آنها را تقبل کند.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: طبق قانون ما وظیفه نداریم همه بودجه را به فدراسیون بدهیم بلکه در قانون به صراحت کلمه کمک به فدراسیون ذکر شده است. این در حالی است که تا امروز تمامی فدراسیون ها ۶۰ درصد از بودجه تخصصی خود را دریافت کرده اند و تا پایان آذرماه ۱۵ درصد دیگر را دریافت خواهند کرد. لازم است متذکر شوم بودجه تخصیصی بر اساس میزان فعالیت فدراسیون ها به آنها اختصاص یافته است.

سجادی گفت: الان تکلیف رقم هایی که فدراسیون از فیفا گرفته اند هنوز مشخص نیست و کادر فنی ضعف های خود را برای دستکاری افکار عمومی متوجه دیگران می کند و این خوب نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه گفته می شود وزارت با فدراسیون فوتبال مهربان نیست اظهار داشت: نمی دانیم غیر از این هشت میلیارد چه باید می کردیم. فوتبال بیش از ۹۰ درصد پولش را گرفته است و تنها ۵۰۰ میلیون از آن باقی مانده است. به نظرم این رفتارها و صحبت ها مناسب نیست و بهتر است مسئولیت کارهایمان را قبول کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز