خبرگزاری کار ایران

تخلف در مجمع مشهود بود؛

قائم‌مقامی: انتخابات شطرنج غیرقانونی برگزار شد / آقایان قانون‌گریزی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۶۵

ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون شطرنج اردیبهشت‌ماه گذشته انجام شده بود و از تاریخ تاکنون بیش از ۴ ماه می‌گذشت بنابر این انتخابات نباید برگزار می‌شد و برگزاری انتخابات با این شرایط غیرقانونی و باطل است.

مربی و کارشناس شطرنج کشور انتخابات‌اخیر این فدراسیون را مغایر قانون عنوان کرد و گفت: با توجه به تخلف‌مشهود در مجمع، این انتخابات‌باطل است.

علی قائم‌مقامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: تبصره ۱۸ ذیل ماده ۲۱ صراحت دارد که چنانچه انتخابات به هر دلیلی برگزار نشود و ۴ ماه از زمان ثبت‌نام مرحله‌اول گذشته باشد، باید از نامزدها ثبت نام مجدد صورت بگیرد.

وی افزود: ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون‌شطرنج اردیبهشت‌ماه گذشته انجام شده بود و از آن تاریخ تاکنون بیش از۶ ماه می‌گذشت، بنابر این انتخابات نباید برگزار می‌شد و برگزاری‌انتخابات با این شرایط غیرقانونی و باطل است.

نویسنده و منتقد شطرنج کشور یادآور شد: در ابلاغیه این آیین‌نامه جایی به آزمایشی‌بودن این قانون اشاره نشده، بنابر این اینکه نصرالله سجادی که عنوان می‌کنند این آیین‌نامه آزمایشی بوده، نمی‌تواند قابل‌قبول باشد و کاملا مردود است و تنها بهانه‌ای برای قانون‌گریزی است.

عموی احسان قائم‌مقامی - استاد بزرگ شطرنج‌‌ایران - در بخش پایانی سخنان خود با بیان‌اینکه به اعتقاد من انتخابات کاملا مهندسی شده بود، گفت: اغلب هیات‌های شرکت‌کننده در مجمع توسط رئیس فدراسیون به این سمت منصوب شده‌اند، بنابراین کاملا مشخص بود آرای آنها به او تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز