خبرگزاری کار ایران

استقلال و پرسپولیس منحل شود!

هاشمی‌طبا: قانون یکسانی در انتخابات فدراسیون ها اعمال نمی‌شود / به مجمع اعتماد کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۲۹

پیشنهاد من این است که استقلال و پرسپولیس را منحل کنند و سپس سهام آنها به صورت عمومی به فروش برسد و از این طریق همه مردم و علاقمندان در مالکیت این دو تیم سهیم شوند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک با انتقاد از رویه کنونی برگزاری انتخابات فدراسیون ها گفت: متاسفانه قانونی یکسانی در انتخابات فدراسیون ها اعمال نمی شود.

به گزارش ایلنا، مصطفی هاشمی‌طبا که در برنامه زاویه سخن می‌گفت، درخصوص عملکرد یک ساله وزیر ورزش اظهار داشت: در این یکسال اخیر قانون یکسانی در فدراسیون ها اعمال نشده است. برخی فدراسیون ها مانند تیراندازی و بسکتبال با وجود پایان دوره ۴ ساله شان سرپرست نداشتند، اما در برخی دیگر از فدراسیون ها مانند هندبال و پزشکی – ورزشی سرپرست داشتیم.

وی افزود: ما باید روش یکسانی را برای همه فدراسیون ها درنظر بگیریم. از طرف دیگر مجامع انتخاباتی باید به مردم واگذار شود و لازم است به مجمع اعتماد کنیم. البته وزیر ورزش می تواند بگوید دوست دارد چه کسی رئیس باشد، اما نباید این کار پنهانی صورت بگیرد.

هاشمی طبا در بخش دیگری از سخنان خود در مورد واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: پیشنهاد من این است که این دو تیم را منحل کنند و سپس سهام آنها به صورت عمومی به فروش برسد و همه مردم و علاقمندان در مالکیت این دو تیم سهیم شوند.

در ادامه این برنامه حمید قاسمی، با مخالفت بخش دوم صحبت های هاشمی طبا، اظهار داشت: انتخابات را باید مردم انجام دهند. وزارت ورزش وظیفه سیاستگذاری را دارد. وزارت به جای ورود به مسائل جزئی باید شان و جایگاهش را حفظ کند و بین دستگاه ها هماهنگی ایجاد کند.

در این برنامه همچنین گزارشی از صحبت های نمایندگان مجلس در انتقاد از عملکرد گودرزی پخش شد. جلیلی، زارع، ایرانپور، سید شریف حسینی و گروسی نمایندگانی بودند که درباره عملکردهای وزیر ورزش از جمله حوزه جوانان، حاشیه های هیات های ورزشی، عزل و نصب ها فدراسیون ها و شفافیت مالی انتقاد داشتند.

در بخش غیرمنتظره این برنامه همچنین محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان صحبت هایی را در خصوص فوتبال و مهندسی انتخابات فدراسیون ها مطرح کرد و احمدی نژاد را رئیس جمهوری ورزشی دانست موضوعی که در دولت جدید کمرنگ شده است. او همچنین از شانسی عنوان کردن چهارمی بازی های آسیایی گوانگجو از سوی مسئولان ورزش انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز