خبرگزاری کار ایران

قصور و کوتاهی از طرف ما نیست؛

گودرزی: علاقه‌ای برای ماندن در وزارت‌ورزش ندارم / نباید انتظار شق‌القمر از وزارتخانه داشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۴۶

از روزی که برسر کار آمده‌ام ریالی در ورزش حرفه‌ای خرج نکرده‌ام / به دنبال پالایش ورزش از افراد غیرمرتبط با ورزش که چیزی هم از ورزش نمی‌دانند اما برای آن تصمیم گیرنده هستند هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام اینکه علاقه‌ای برای ماندن در وزارت ورزش و جوانان ندارد، کمبود بودجه و وجود مطالبات زیاد در بخش ورزش را عامل بی‌انگیزگی خود برای ادامه فعالیت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان‌شرقی، محمود گودرزی در جمع روسا و نایب‌رییسان هیات‌های ورزشی و نخبگان ورزشی این استان تأکید کرد: با بودجه اندک این وزارتخانه نباید انتظار شق القمر داشت و با وضعیت موجود بودجه تنها شرمندگی برای مسئولان باقی می‌ماند.

او با اشاره به اینکه منابع مالی این وزارتخانه در مقابل مطالبات زیاد آن بسیار کم است، اظهار داشت: از ابتدا سهم ورزش را بسیار اندک در نظر گرفته‌اند و این سهم اندک موجب بروز مشکلات بسیار در این حوزه شده است. ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا طرح‌های نیمه تمام ورزشی را تکمیل کنیم در حالی بودجه اختصاص یافته در این خصوص تنها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و من از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنم اما مردم بدانند که قصور و کوتاهی از طرف وزارت ورزش نیست.

گودرزی با اشاره به اینکه در حوزه جوانان نیز اعتبار ویژه‌ای لحاظ نشده، افزود: وزارت ورزش و جوانان وظیفه‌اش در این بخش توصیه و هماهنگی بین ۱۸ سازمان مرتبط با امور جوانان است.

او خاطرنشان کرد: برای نجات ورزش از وضعیت فعلی باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم و مشارکت این بخش در ورزش را بیشتر کنیم چرا که کمک گرفتن از بخش خصوصی نیاز اصلی ورزش کشور است.

گودرزی افزود: از روزی که برسر کار آمده‌ام ریالی در ورزش حرفه‌ای خرج نکرده‌ام چراکه اعتقاد دارم امرار معاش از طریق ورزش قابل قبول است اما زیاده خواهی پذیرفته نیست.

وزیر ورزش با اشاره به سرلوحه این وزارتخانه که ورزش پاک، معرفتی و معنوی را شعار خود قرار داده گفت: به دنبال پالایش ورزش از افراد غیرمرتبط با ورزش که چیزی هم از ورزش نمی‌دانند، اما برای آن تصمیم گیرنده هستند هستیم.

گودرزی همچنین از ورزشکار، مربی و تماشاگر به عنوان سه رکن اصلی ورزش یاد کرد و گفت: زیرساخت‌ها که در همه جا به عنوان مشکل اصلی ورزش مطرح هستند در رتبه‌های بعدی و تاثیرگذار در رشد ورزش قرار دارند و به نظر من هیات‌ها می‌توانند با حداقل اعتبار کارهای بزرگی در ورزش انجام دهند.

وی افزود: کارهای خوبی در یک‌سال اخیر در وزارت ورزش صورت‌گرفته که از آن جمله می‌توان به تنظیم قانون جامع ورزش که تمامی اجزا ورزش در آن پیش بینی شده و همچنین آیین نامه اخلاق حرفه‌ای و سازمان نظام ورزشی اشاره کرد که با اجرایی شدن آن‌ها، ورزش کشور متحول و از حضور افراد ناسالم زدوده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز