خبرگزاری کار ایران

در بازی های تایلند شانس مدال داریم؛

زارعی: از نخستین فاتح بدون اکسیژن اورست تجلیل می کنیم / پیرو سبک کوهنوردی فرانسوی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۱۳

هابلر سال ۱۹۷۸ و برای نخستین بار به ایران سفر کرد و به آموزش مربیان مبادرت ورزید. از این رو، نسل اول مربیان کوهنوردی کشورمان زیر نظر او تربیت شده اند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: از نخستین کوهنوردی که قله اورست را بدون اکسیژن فتح کرد، تجلیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیتر هابلر کوهنورد مشهور اتریشی، سال ۱۹۷۸ به همراه رینولد مسنر موفق به فتح قله اورست آن هم بدون استفاده از کپسول اکسیژن شد و نام خود را در تاریخ کوهنوردی دنیا ثبت کرد. هابلر که تاکنون چندین مرتبه به ایران سفر کرده، در حال حاضر در تهران به سر می برد و به همین منظور، قرار است روز شنبه در فرهنگسرای اندیشه سخنرانی کند.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حضور هابلر در کشورمان اظهار داشت: وی برای شهرگردی به تهران آمده که در بخشی از برنامه خود، قرار است در مراسمی که روز شنبه برگزار می شود نیز سخنرانی کند. ضمن این که فدراسیون هم در نظر دارد از این کوهنورد نامی تجلیل کند.

وی افزود: هابلر سال ۱۹۷۸ و برای نخستین بار به ایران سفر کرد و به آموزش مربیان مبادرت ورزید. از این رو، نسل اول مربیان کوهنوردی کشورمان، زیر نظر او تربیت شده اند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان با بیان این که هابلر هم اکنون در کشورش اتریش و به عنوان پروفسور کوهنوردی تدریس می کند، ادامه داد: سال گذشته نیز برای صعود به دماوند از وی دعوت کردیم که به ایران آمد و در این صعود شرکت کرد.

زارعی در پاسخ به این سئوال که آیا همچنان از دانش و تجربه این کوهنورد شهیر برای آموزش مربیان و کوهنوردان ایران استفاده می کنید یا نه، گفت: اولا این که سن وی خیلی زیاد است. ثانیا، برخلاف سال های گذشته که سبک کوهنوردان ایرانی مطابق با سبک آلمانی ها و اتریشی ها بود، در حال حاضر، کوهنوردان کشورمان با سبک و سیاق کوهنوردی فرانسه فعالیت می کنند.

وی در ادامه، در مورد برنامه های آینده فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خاطر نشان کرد: جولای سال ۲۰۱۵(تیرماه ۱۳۹۴) ایران، میزبان اجلاس کمیسیون جوانان اتحادیه جهانی است که همزمان با این اجلاس، یک فراخوان بین کوهنوردان ۱۶ تا ۲۲ ساله جهان نیز خواهیم داشت که طی آن، برای صعود به قله دماوند اطلاع رسانی خواهیم کرد. همچنین یک دوره آموزشی نیز در کنار این صعود خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پایان، در خصوص اعزام دو سنگنورد ایران به بازی های ساحلی آسیا در تایلند، یادآور شد: رضا علی پور و حمید رضا توزندجانی، دو نماینده سنگنوردی کشورمان در بازی های ساحلی آسیا هستند که امید زیادی داریم که بتوانند مدال بگیرند. به ویژه علی پور که اخیرا مدال برنز جهان را کسب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز