خبرگزاری کار ایران

شعبانی بهار:

یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند در توسعه ورزش‌همگانی موفق شود

کد خبر : ۲۱۳۸۷۹

همه از وجود شادابی و نشاط در ورزش همگانی با خبر هستند و برهمین اساس سعی ما بر این است در این هفته تمامی قشرهای مختلف مردم روی به ورزش کردن بیاورند.

رئیس ستاد هفته تربیت بدنی گفت: مدال‌آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های‌آسیایی در نخستین روز هفته تربیت‌بدنی به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شعبانی‌بهار در نشست خبری با تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی گفت: توفیق بزرگی برای جامعه ورزش است که به دیدار رهبری نایل خواهیم شد. توسعه و تعمیم ورزش در اقشار مختلف مردم هدف مهم وزارت ورزش و جوانان در هفته تربیت بدنی است.

شعبانی بهار با اشاره به لزوم افزایش شادی و نشاط در بین مردم، گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش دارد با برگزاری هرچه بهتر این هفته، شادی و نشاط در زندگی مردم بیشتر از گذشته شود. همه از وجود شادابی و نشاط در ورزش همگانی با خبر هستند و برهمین اساس سعی ما بر این است در این هفته تمامی قشرهای مختلف مردم روی به ورزش کردن بیاورند.

رئیس ستاد هفته تربیت بدنی از تدارک برنامه های مختلف با کمک دستگاه‌ها برای این هفته خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور محترم و وزیر ورزش و جوانان رویکرد برنامه ها در این هفته، توسعه و ترویج ورزش برای همه خواهد بود و امیدوارم گام محکمی برای پیشرفت ورزش همگانی برداریم.

وی با بیان اینکه هفته تربیت بدنی از روز شنبه ۲۶ مهرماه آغاز می شود و تا جمعه دوم آبان ماه ادامه دارد، افزود: شعار هفته تربیت بدنی تحت عنوان ورزش، سلامت، نشاط و فرهنگ با رویکرد ورزش همگانی و مضمون بیانات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نامگذاری شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد که برای هر روز این هفته یک نام تعیین شده که فهرست آن به قرار زیر است:
- شنبه ۲۶ مهر: ورزش؛ ولایت مداری، اخلاق و معنویت
- یکشنبه ۲۷ مهر: ورزش؛ نام آوران و قهرمانان
- دوشنبه ۲۸مهر: ورزش؛ مدرسه، دانشگاه و حوزه
- سه شنبه ۲۹ مهر: ورزش؛ کارمندان و کارگران
- چهارشنبه ۳۰ مهر: ورزش؛ روستاییان، عشایر و اقوام
- پنج شنبه یکم آبان: ورزش؛ بسیج، نیروهای مسلح و ایثارگران - جمعه دوم آبان: ورزش همگانی، بانوان و خانواده

شعبانی بهار افزود: در نخستین روز هفته تربیت بدنی قهرمانان و مدال آوران بازی های آسیایی اینچئون با مقام معظم رهبری دیدار می کنند و با هماهنگی های صورت گرفته در استان ها، ورزشکاران با امام جمعه و برخی مراجع تقلید دیدار می کنند که این برنامه ها با هدف یادآوری اخلاق در برنامه های ورزشی که از رویکردهای مهم وزرات ورزش و جوانان است، برگزار می شود.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در این دوره سعی شده با تاکید وزیر ورزش و جوانان، کارکنان وزرات خانه ها و دستگاهای اجرایی نیز برنامه صبحگاهی داشته باشند.

شعبانی بهار افزود: بر این اساس طرح ایجاد اداره ورزش در ساختار تشکیلاتی وزرات ورزش در شورای عالی ورزش که به ریاست رئیس جمهور برگزار خواهد شد، مطرح می‌شود. با تصویب این طرح ورزش کارکنان بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت. در صورتی که بتوانیم ۳ میلیون کارمند که به همراه خانواده حداقل ۹ میلیون نفر می‌شوند را به سمت ورزش سوق دهیم، توفیق بزرگی برای ورزش همگانی خواهد بود.

رئیس ستاد هفته تربیت‌بدنی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها در این هفته افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای آموزش و پرورش است و در این روز زنگ ورزش نیز طی مراسمی با حضور وزیران ورزش و جوانان و آموزش و پرورش همزمان در تهران و دیگر استان های کشور زده خواهد شد. برگزاری جشنواره درون خوابگاهی در بخش مردان و زنان و برگزرای مسابقات ورزشی با هماهنگی شورای عالی ورزش مناطق دانشگاهی از دیگر برنامه های این روز خواهد بود. در روز سه‌شنبه نیز مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران بازی‌های آسیایی ساعت ۱۵ در مرکز همایش‌های صدا و سیما در صورت هماهنگی با حضور رئیس‌جمهوری یا معاون اول وی برگزار می‌شود. در سطح استان ها نیز برنامه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران استانی برگزار می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در روز چهارشنبه که با نام ورزش روستائیان، عشایر و اقوام نامگذاری شده، با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های روستایی، جشنواره‌های مختلفی در مناطق عشایری و روستایی شامل برنامه‌های بومی محلی، کشتی محلی و بازی های کلاسیک شامل والیبال چهار نفره و فوتبال گل کوچک برگزار خواهد شد ضمن اینکه دوازده قومی که در کشورمان هستند، نیز برنامه های مختلفی در سطح شهرستان ها برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه نیز با هماهنگی بسیج و نیروهای مسلح برنامه راهپیمایی و کوهپیمایی و همچنین دوچرخه سواری در سطح کشور برگزار خواهد شد و با هماهنگی مدیران کل ورزش و جوانان استان ها مراسم تجدید میثاق ورزشکاران با شهدا در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: روز جمعه در آخرین روز از هفته تربیت بدنی مراسم پیاده‌روی خانوادگی در سراسر کشور برگزار خواهد شد که مراسم پیاده روی شهرهای مهران و رزن به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. با شهرداری‌های سراسر کشور از جمله شهرداری تهران نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده و در تهران و در۳۷۰ محله این شهر و در سایر شهرها قرار است شهرداری‌ها ضمن ایجاد ایستگاه‌های خانوادگی برنامه های ورزشی شامل طناب‌زنی، بازی‌های بومی و محلی، دوچرخه‌سواری و اسکیت و پیاده‌روی را برگزار کنند و تبلیغات محیطی هفته تربیت بدنی را شهرداری ها بر عهده گرفته اند تا فضای شهر و کشور در این هفته را به سمت فعالیت های ورزشی و حرکتی ببریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه واگذاری بخش عمده فضاهای ورزشی به بخش خصوصی با توسعه ورزش همگانی منافات دارد گفت: بخشی از سالن‌های ورزشی برای ورزش های همگانی باید در اختیار ادارات کل باشد تا همه اقشار مردم بتوانند فعالیت های ورزشی خود را ادامه دهند.

معاون توسعه ورزش‌همگانی وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: معادل ۱۰ درصد از کل بودجه فدراسیون‌ها قرار است برای توسعه همگانی همان رشته‌ها به فدراسیون‌ها پرداخت شود. برای فدراسیون فوتبال ۷۰۰ میلیون تومان، والیبال ۳۰۰ و بسکتبال ۲۰۰ میلیون تومان و به همین ترتیب برای سایر فدراسیون‌ها نیز مبالغی در نظر گرفته شده تا برای توسعه رشته‌های ورزشی در سراسر کشور هزینه کنند. سیستم نظارتی بر هزینه کرد این بودجه در بخش توسعه ورزش همگانی فدراسیون ها نظارت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز