خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد کرمان:

بولینگ و بیلیارد پتانسیل مدال آوری بالایی دارد / ورزشکاران در جبهه فرهنگی هم شاخص هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۴۶

پیشرفت بیلیارد مدیون مدیریت کارآمد و حضورمقتدرانه بیلیارد ایران در رنکینگ جهانی بیانگرکارنامه قبولی و فعالیت های بابرنامه این رشته طی چهار سال گذشته است.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد کرمان گفت: در سال های اخیر با مدیریت و برنامه ریزی مناسب این رشته در آسیا و جهان اعتبار خوبی کسب کرده و می تواند در آسیا به رشته ای مدال آور تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، کامبیز صنعتی ضمن بیان این مطلب گفت: پیشرفت بیلیارد مدیون مدیریت کارآمد و حضورمقتدرانه بیلیارد ایران در رنکینگ جهانی بیانگرکارنامه قبولی و فعالیت های بابرنامه این رشته طی چهار سال گذشته است.

وی در خصوص فعالیتش به عنوان رئیس هیات بولینگ و بیلیارد کرمان گفت: در مدت زمان فعالیتی که در بیلیارد داشتم هاشم اسکندری سومین رئیس فدراسیونی است که من با ایشان همکاری کردم و او تنها رئیس ورزشی است که به واسطه همین ورزشی بودنش توانست به بیلیارد ایران شکل دهد. بیلیاردی که تا سال ۸۸ هیچ گونه سازماندهی نداشت و به لطف خدا و به همت و تلاش فراوان توانستیم به روزهای خوب بیلیارد دست یابیم.

وی افزود: بنده این افتخار را داشته ام که در لوای پرچم پر افتخار ایران جهت قضاوت در مسابقات جهانی به دفعات در مسابقات بین المللی حضور داشته باشم و آنچه به وضوح روشن است اعتبار نام ایران در این مسابقات است به طور مثال در مسابقات جهانی امسال در کشور مصر در بحثورزشکار، تیم دو نفره ایران به مقام سوم مشترک نائل شد و در بحثداوری مسابقات فینال یک رشته توسط داوران ایرانی قضاوت شد. اینها همه از نفوذ و حضور بلاشک رئیس فدراسیون ایران در صحنه های بین المللی است که از این نظر مجموعه بیلیارد کشور وامدار حضور هاشم اسکندری است.

وی در ادامه افزود: همانطور که می دانید در هر فصل تقریباً سه دوره رنکینگ کشوری برگزار می شود که معمولاً نفرات اول تا دهم قابل پیش بینی هستند اما نکته قابل توجه این است که با وجود اینکه رنکینگ های ما سرجای خود برگزار می شود فدراسیون ما هیچ مسابقه برون مرزی چه در سطح آسیایی و چه جهانی را از دست نداده است اما شاهدیم در بعضی رشته ها این تداخل مشکلاتی برای شان به وجود آورده است.

صنعتی با اشاره با اعزام داوران و بازیکنان به رقابت های بین المللی یادآور شد: اعزام بازیکنان و داوران به حدی زیاد است که داوران ما از اعزام به مسابقات انصراف می دهند، البته باید به این نکته اشاره کنم که حداقل تعداد بالایی از اعزام های فدراسیون با هزینه شخصی انجام می شود زیرا با بودجه ناچیزی که به فدراسیون تعلق می گیرد نمی توان در تمام مسابقات شرکت کرد و من چندین بار شاهد اعزام ها با هزینه شخصی رئیس فدراسیون بودم.

وی در مورد آمار مربیان و داوران ایرانی افزود: در حال حاضر ۱۰۲۴ مربی و داور با درجه توجیهی داریم که در این بین ۳۸۷ مربی درجه سه، ۲۱ نفر درجه دو و ۷۲ مربی بین المللی هستند. در خصوص داوری ۵۲۱ داور درجه دو، ۹۵ داور درجه یک و ۸۴ داور بین المللی طی چهار سال گذشته در حال فعالیت هستند و به همت کمیته آموزش فدراسیون و نگرش صحیح سر کار خانم اسداللهی این افراد دائما با برگزاری دوره های متعدد در حال ارتقا و بروز رسانی هستند.

رئیس هیات استان کرمان انصراف امیر سرخوش از رقابت های حرفه ای اسنوکر جهان به دلیل مسابقه ندادن با حریف رژیم صهیونیستی را از اتفاقات مبارک و خوب بیلیارد دانست و تصریح کرد: امروز رشته ما در جایگاهی قرار دارد که در جبهه فرهنگی نیز حضور فعال دارد. در مسابقات جهانی که سال گذشته شرکت کردیم با کمک سایر داوران لیست های داوری را چک کردیم تا رقابت بازیکنان رژیم صهیونیستی را قضاوت نکنیم و اگر داوری از آنها برای بازیکنان ایرانی انتخاب شده است انصراف خود را اعلام کنیم. قرار گرفتن ورزشکاران و داوران ایرانی در صحنه های بین المللی در کنار ورزشکاران و داوران سایر رشته های مطرح ورزش کشور از لحاظ فرهنگی جایگاهی است رفیع که اگر مدیریت صحیح وجود نداشت هیچ کدام از این اتفاقات خوب و مبارک برای بیلیارد ایران نمی افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز