خبرگزاری کار ایران

جام ستارگان را برگزار می‌کنیم؛

اسکندری: بولینگ‌و‌بیلیارد در مدال‌آوری رکورد تاریخی‌دارد / ملی‌پوش مرفه نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۴۵

هنرمندانی از جمله مهران مدیری و علیرضا عصار و همچنین علی دایی و مهرداد میناوند از جمله بازیکنان خوب کشورمان هستند از این رو در نظر داریم جام ستارگان و هنرمندان را بزودی برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: کسب ۳۷ مدال در مسابقات آسیایی، ‌جهانی و بین المللی یک رکورد در تاریخ این ورزش در کشورمان محسوب می شود که نشان دهنده جایگاه ایران در عرصه های بین المللی و جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم اسکندری در نشست خبری صبح امروز خود که در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: فدراسیون بولینگ و بیلیارد در این ۴ سال با عملکرد خود نشان داده در وزارت ورزش و همچنین فدراسیون آسیایی سرآمد است. ما سال گذشته فدراسیون برتر آسیا شدیم که این موفقیت دلیل کسب ۳۷ مدال رنگارنگ در رویدادهای بین المللی، آسیایی و جهانی بود که ۱۷ مدال آن نیز رنگ طلا داشت.

اسکندری تصریح کرد: برای فدراسیونی که ۱۷ سال از زمان تاسیس آن می گذرد و کوچک‌ترین مدالی در مسابقات برون‌مرزی نداشت ۳۷ مدال رکورد خیلی خوبی محسوب می‌شود که این مهم با تلاش هیات‌ها، مربیان، ‌ قهرمانان و داوران به دست آمد.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در مورد رشته بولس یادآور شد: این رشته بیشتر جنبه همگانی دارد و به همین جهت در نظر داریم با همکاری شهرداری‌ها این ورزش مفرح را در پارک‌ها راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به برطرف شدن فعالیت بولینگ و بیلیارد در مجموعه‌های ورزشی اظهار داشت: چند سال بود برای فعالیت این رشته‌ها در باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی مجوزی صادر نمی‌شد که با تلاش‌های ما و هماهنگی‌های مختلف که در کمیسیون ماده ۵ حاصل شد توانستیم این رشته‌ها را در تمامی مجموعه‌ها فعال کنیم.

اسکندری در مورد جایگاه ارزشمند ورزشکاران ایرانی در سطح آسیا و جهان خاطرنشان کرد: بیلیارد ایران در بخش آقایان در جایگاه دوم جهان و در قسمت بانوان در رتبه نهم جهان قرار داد که یکی از دلایل پبشرفت ورزشکاران ما این است که تمامی بیلیاردبازان و اسنوکر بازان کشورمان از تحصیلات بالایی برخوردارند چراکه این ورزش علاوه بر قوای جسمانی بالا نیازمند آگاهی در زمینه علم و هندسه نیز هست.

اسکندری در ادامه به موفقیت‌های حسین وفایی در دو سال گذشته در عرصه مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: دو سال قبل وی موفق شد در مسابقات جهانی و بعد از ۱۱ ساعت مسابقه مدال‌طلا را کسب کند که این مدال از سوی یک جوان ۱۷ ساله کسب شد. همچنین وفایی در رقابت‌های زیر ۲۱ سال جهان نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد. وی همچنین رکورد ۱۴۷ امتیاز را کسب کرد که در تاریخ ورزش کشورمان بی سابقه است.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به اینکه وفایی اخیرا به جمع ۸ اسنوکرباز برتر جهان راه یافته افزود: پیوستن وفایی به جامعه حرفه‌ای اتفاق ارزشمند دیگری بود. وی همچنین در مسابقات آسیایی تایلند مقام پنجم را به دست آورد که تمامی این موفقیت‌ها باعثشده وی در فدراسیون‌آسیایی و جهانی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد به موفقیت‌های این فدراسیون در بخش داوری اشاره کرد و اظهار داشت: کسب درجه داوری A توسط ۲ داور ایرانی افتخار دیگری بود که برای فدراسیون حاصل شد. این دو داور مجوز قضاوت در مسابقات حرفه‌ای جهان را نیز کسب کردند و حتی یکی از این داوران که از بانوان است با حجاب اسلامی در رقابت های حرفه ای جهان داوری کرد.

اسکندری همچنین درخصوص کرسی‌های قاره‌ای خود یادآور شد: بنده مجددا پست نائب رئیسی بیلیارد آسیا و نائب رئیسی اسنوکر غرب آسیا را به دست آوردم که یکی از دلایل احراز این دو مسئولیت مهم برگزاری مسابقات آسیایی در جزیره کیش بود که رضایت فدراسیون آسیا و جهان را به دنبال داشت.

وی همچنین درخصوص مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: مجمع فدراسیون سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود که امیدوارم بنده یا هر کسی دیگر که ریاست فدراسیون را برعهده می‌گیرد برنامه‌های جاری و همچنین اهداف ترسیم شده فدراسیون را ادامه دهد.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص اینکه شما توجه بیشتری به بیلیارد و اسنوکر دارید و از رشته بولینگ تا حدودی غافل هستید، تصریح کرد: رشته بولینگ جامعه آماری اندکی در کشور دارد با این حال در ابتدای ورود ما به فدراسیون تنها ۱۱۰ خط بولینگ در کشور وجود داشت، اما این تعداد حالا به ۶۸۰ خط رسیده است. ما در کل کشور ۱۵۰۰مجموعه بیلیارد داریم اما برای بولینگ تنها ۲۷ مجموعه فعالیت می‌کنند که اکثر آنها در اختیار سازمان‌هایی مانند شرکت نفت هستند.

وی افزود: راه اندازی هر خط بولینگ بودجه‌ای بین ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بردارد با این حال توجه ما نسبت به بولینگ همپایه حمایت‌مان از بیلیارد بوده است.

اسکندری در خصوص اینکه گفته می‌شود ورزش بولینگ و بیلیارد رشته‌های مخصوص مرفهین جامعه هستند، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از ورزشکاران این رشته متعلق به قشر متوسط جامعه هستند البته اقشار مرفه نیز به این ورزش می پردازند که بیشتر در حد تفریح است با این حال بنده تا به حال ندیده ام که یک ورزشکار از قشر مرفه عضو تیم ملی باشد.

عدم برگزاری مسابقات بیلیارد و اسنوکر در بازی‌های آسیایی اینچئون موضوع دیگری بود که اسکندری در خصوص آن افزود: کشور کره چون می دانست در این رشته‌ها مدال نمی‌گیرد این ورزش‌ها را در تقویم مسابقات قرار نداد با این حال مطمئن باشید در دروه بعدی بازی‌های آسیایی که در ویتنام برگزار خواهد شد این رشته حضور خواهد داشت و تیم کشورمان نیز دو یا سه مدال کسب خواهد کرد.

وی در مورد فعالیت سایر اقشار جامعه از جمله هنرمندان و طلاب در رشته بولینگ یادآور شد: یکی از طلاب کشورمان اخیرا مقام سوم مسابقات بولینگ را کسب کرد که از وی در بخش فرهنگی فدراسیون نیز استفاده می کنیم. همچنین کمیته هنرمندان را راه اندازی کردیم و همچنین قرار است تیم هنرمندان یا ستارگان را تشکیل دهیم.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد ادامه داد: هنرمندانی از جمله مهران مدیری و علیرضا عصار و همچنین علی دایی و مهرداد میناوند از جمله بازیکنان خوب کشورمان هستند از این رو در نظر داریم جام ستارگان و هنرمندان را بزودی برگزار کنیم.

اسکندری با اشاره به حمایت‌های وزارت ورزش از فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس خاطرنشان کرد: وزارت ورزش حقیقتا حمایت های خوبی از ما می کند با این حال ما باید خودمان تلاش کنیم تا اسپانسرها و منابع مالی مختلفی را جذب کنیم. با توجه به مدال های ارزشمند ورزشکاران ایران در مسابقات آسیایی و جهانی و جایگاه کشورمان در فدراسیون های بین المللی و جهانی و همچنین اقدامات اخیر در خصوص پخش تلویزیونی رقابت‌های بولینگ وبیلیارد مطمئنا جذب اسپانسرها در آینده ای نزدیک شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد در پایان یادآور شد: علیرغم بی مهری‌هایی که در سال‌های گذشته در حق این ورزش روا شده بود، اما در این ۴ سال مدال‌های خوبی توسط ورزشکاران کشورمان به دست آمد، حتی باید به این نکته نیز اشاره کنم کشور اسکاتلند به حسین وفایی پیشنهاد اقامت در این کشور را داد اما وی آن را قبول نکرد و همچنان در خدمت ورزش ایران به فعالیت خود ادامه می دهد از این رو همه باید دست به دست هم دهیم تا این فدراسیون به اهداف بزرگ و بلند مدت خود دست پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز