خبرگزاری کار ایران

ما انتقام لیگ‌جهانی را گرفتیم؛

کارخانه: آمریکا را بردیم، انگار قهرمان‌جهان شده‌ایم / نباید فرانسه را دست‌کم بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۰۶

معروف می‌دانست چکار کند و کجا باید پاس سرعتی و کجا پاس قدرتی بدهد. دربین بازیکنان قدرتی هم امیر غفور خیلی خوب بود.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان معتقد است که پیروزی مقابل آمریکا هم انتقام ما را از این تیم درلیگ جهانی گرفت و هم به لحاظ سیاسی با توجه به شرایط موجود برای ما خیلی مهم بود اما نباید تیم های دیگر مثل فرانسه، ‌بلژیک و پورتوریکو را دست کم بگیریم.

گفت‌وگوی مصطفی کارخانه با خبرنگار ایلنا را بخوانید:

در مورد پیروزی تیم ملی مقابل آمریکا صحبت می‌کنید؟
ما قهرمان لیگ جهانی را بردیم و اگر چه ۳ بر ۲ برنده شدیم، اما باید بدانیم تیم بزرگی را شکست دادیم. ما ۲ بر صفر جلو بودیم و طبیعی بود یک مقدار شل‌تر بازی کنیم و تیمی که عقب است، به آب و آتش بزند و ریسک کند که ریسک آمریکا گرفت و ۲ ست گرفتند، اما درنهایت ما برنده شدیم.

به لحاظ فنی کدام بازیکن بیشترین نقش را در این پیروزی داشت؟
به نظر من بیشترین نقش را سعید معروف داشت. او واقعا کارگردانی کرد و کم اشتباه بود. معروف می‌دانست چکار کند و کجا باید پاس سرعتی و کجا پاس قدرتی بدهد. در بین بازیکنان قدرتی هم امیر غفور خیلی‌خوب بود، البته از نقش فرهاد قائمی که در دریافت‌ها عالی بود و میرزاجانپور که سرویس‌های بسیار خوبی زد هم نباید گذشت.

چه عاملی باعثپیروزی ما مقابل آمریکا شد؟
انگیزه‌های ما خیلی زیاد بود و در سفر به آمریکا به این باور رسیدیم که می‌توانیم آمریکا را شکست دهیم. نقطه قوت آمریکا سرویس‌هایش بود که ما در دریافت‌ها خوب کار کردیم که این مسأله نشان داد روند رو به رشدی داریم. کواچ هم کاملا به بازی تسلط داشت و تیم را خوب هدایت کرد. تیم ما خوب کار می‌کند و بچه‌ها اشباع نشده‌اند. قبل از رفتن تیم صحبت‌هایی مبنی بر خستگی بچه‌ها مطرح می‌شد، اما عملا اینطوری نبود و باهوش بازی کردیم و تسلیم نشدیم. در دفاع هم موسوی بی‌نظیر بود. ما مجموعه خوبی داریم و بازیکنانی داریم که در دنیا بی‌نظیر هستند، اما تکی بازی نمی‌کنند و تیمی کار می‌کنند.

این پیروزی به جز مسائل فنی از چه جهاتی برای ما مهم بود؟
از بُعد سیاسی هم برای ما مهم بود. در شرایطی که آمریکایی‌ها در حق مردم ما اجحاف می‌کنند و مردم ما از آنها نفرت دارند چون حق ما را می‌خورند، این پیروزی بسیار ارزشمند بود و نشاط را به مردم ما هدیه داد و همین که آمریکا را بردیم انگار قهرمان جهان شده‌ایم. ما انتقام لیگ‌جهانی را از آمریکا گرفتیم و نشان دادیم که آماده‌ایم. وقتی ایتالیا را بردیم، خیلی روحیه گرفتیم و خوب شروع کردیم و آمریکا را هم بردیم.

بازی با فرانسه را چطور می‌بینید؟
فرانسه تیم خوبی است و نباید آنها، بلژیک و پورتوریکو را دست‌کم بگیریم. بچه‌های ما هوشیارند و با تمرکز بازی می‌کنند. سعید معروف خوب کارگردانی می‌کند و نشان داد کاپیتان جسوری است و مدیریت بالایی دارد. فرانسه را می‌توانیم ببریم، اما فرانسه تیم چغری است و بد امتیاز می‌دهد و خیلی سخت می‌شود از آنها امتیاز گرفت. باید حواس‌مان جمع باشد و نباید آنها را دست‌کم بگیریم، ضمن اینکه باید انرژی خود را برای دور بعد ذخیره کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز