خبرگزاری کار ایران

بازیکن ۳۰ساله در تیم‌ملی جایی ندارد؛

پوریا: قول مدال در اینچئون نمی‌دهم / هیچ خرید و فروشی در فدراسیون انجام نمی‌شود /

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۰۱

حالا نوجوانان و جوانان مستعدی در تیم ملی حضور دارند، به طوری که هم اکنون بازیکنان ۳۰ ساله در تیم ملی دیده نمی شوند.

رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: نمی توانم بگویم در بازی های آسیایی اینچئون مدال می‌گیریم، اما مطمئنا ملی پوشان کشورمان در این مسابقات، عملکرد خوبی از خود بر جای خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا پوریا در کنفرانس مطبوعاتی خود که امروز در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک برگزار شد، ابتدا در خصوص اقدامات انجام شده در این فدراسیون خاطر نشان کرد: در ۴ سال گذشته برنامه ریزی فدراسیون برای کسب موفقیت در سطح آسیا آغاز شد. در طرح ۴ ساله دوم ما که از سال ۹۱ آغاز شد، با استفاده از نیروهای متخصص، نگاه کیفی به این رشته داشته ایم.

وی افزود: در یکی از مهمترین اقدامات مان، جلسه ای با مسئول آموزش آسیا برگزار کردیم که طی آن مقرر شد ۴ نوجوان دختر و پسر کشورمان به کمپ مالزی اعزام شوند که این حرکت فدراسیون، گامی مهم در راستای استعدادیابی بود.

رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی ادامه داد: ما در سال های گذشته، بازیکنان باتجربه و البته پا به سن گذاشته ای در تیم ملی داشتیم، اما حالا نوجوانان و جوانان مستعدی در تیم ملی حضور دارند، به طوری که هم اکنون بازیکنان ۳۰ ساله در تیم ملی دیده نمی شوند.

پوریا در مورد مربیان خارجی شاغل در تیم ملی نیز اظهار داشت: سال ها مربی خارجی در تیم ملی فعالیت می کرد تا این که تصمیم گرفتیم از وجود مربیان ایرانی در کادر فنی تیم ملی استفاده کنیم. بر این اساس ۲ مدرس خارجی را به ایران دعوت کردیم که نتیجه آن پرورش ۴۳ مربی در سطح بین المللی و همچنین ۲ مدرس بود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد اتفاقات امیدوارکننده در بدمینتون ایران هستیم، گفت: نخستین حضور بدمینتون ایران در بازی‌های آسیایی به ۱۶ سال پیش و مسابقات تایلند برمی گردد. بعد از آن هم در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، دومین حضور بدمینتون کشورمان رخ داد. اما امسال و برای اولین بار ۲ نماینده در بخش مردان و زنان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

رئیس فدراسیون بدمینتون در مورد پیش بینی خود از نتایج ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات اینچئون یادآور شد: نمی‌توانم بگویم در اینچئون قطعا مدال می‌گیریم، اما بیکار هم ننشسته‌ایم. با توجه به برگزاری اردوهای خوب خارجی و تمرینات منظم ملی‌پوشان در داخل کشور، مطمئنم نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی نتایج بسیار خوبی کسب خواهند کرد.

پوریا در پایان به مساله همگانی‌کردن رشته بدمینتون در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره مدیریت من هیچ‌گونه خرید و فروشی انجام نمی‌شود و ما تا امروز هیچ‌یک از سالن‌هایمان را اجاره نداده‌ایم. چراکه بنده به عنوان رئیس فدراسیون این وظیفه را دارم که امکانات و وسایل را تهیه کنم و در اختیار همگان قرار دهم.

در بخشی از این نشست خبری، مددی نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون نیز گفت: خوشحالیم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه ای را به بدمینتون داشته اند که این نشان دهنده نگاه حمایتی آنها به این رشته است که امیدوارم در بازی های آسیایی اینچئون، بتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

همچنین بهادر زکی‌زاده سرمربی تیم ملی نیز گزارشی از روند آمادگی ملی‌پوشان کشورمان برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی ارائه داد و گفت: بعد از برگزاری اردوهای مختلف، نهایتا ۶ ملی‌پوش در اردو باقی ماندند که البته ۲ نفر از آنها به اینچئون اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه امیدوار است بهترین نتایج در بازی‌های آسیایی برای بدمینتون ایران کسب شود، در خصوص احتمال حضور یک یا چند نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۶ برزیل، اظهار داشت: از اردیبهشت سال آینده روند کسب امتیاز برای ورزشکاران کشورهای مختلف جهت حضور در المپیک آغاز می‌شود که ما نیز قطعا در مسابقات مختلف کسب امتیاز، شرکت خواهیم کرد. ضمن این که باید این را نیز بگویم شرکت در المپیک، بیش از هر عامل دیگر به تلاش خود ورزشکاران بستگی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز