خبرگزاری کار ایران

لوتوس مولر مربی درجه ۳ بود؛

مرادی: فدراسیون قایقرانی تنها با تفکر مدیران جدید اداره می شود / به بازگشت به شنا فکر نمی‌کنم

مرادی: فدراسیون قایقرانی تنها با تفکر مدیران جدید اداره می شود / به بازگشت به شنا فکر نمی‌کنم
کد خبر : ۱۹۸۵۱۷

تمامی روسای قبلی فدراسیون برای این ورزش المپیکی زحمت کشیده‌اند و به همین جهت بی‌انصافی است تلاش‌های این عزیزان را نادیده بگیریم و به سادگی از کنار آن بگذریم.

دبیر جدید فدراسیون قایقرانی معتقد است تمامی روسای قبلی فدراسیون برای این ورزش زحمت کشیده‌اند و به همین دلیل بی‌انصافی است خدمات دیگران را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون قایقرانی و انتخاب غلامرضا امینی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون، وحید مرادی به عنوان دبیر فدراسیون قایقرانی انتخاب شد تا در یک فدراسیون ورزش‌های آبی دیگر فعالیت کند. مرادی که ریاست فدراسیون شنا و دبیرکلی کنفدراسیون شنای‌آسیا را در کارنامه مدیریتی خود دارد، درخصوص مسئولیت جدید خود در فدراسیون قایقرانی به سوالات خبرنگار ایلنا پاسخ داده که در ادامه بخوانید:

• در کنفرانس خبری یکشنبه که در محل کمیته ملی برگزار شد، حضور نداشتید.
- قرار نبود بنده در این نشست شرکت کنم. رئیس فدراسیون و کادر فنی در این نشست خبری حضور داشتند که صرفا مربوط به بازی های آسیایی اینچئون بود.

• چطور شد دبیری فدراسیون قایقرانی را برعهده گرفتید؟
- کار کردن در هر بخش از ورزش کشور برای هر کسی از جمله بنده، افتخار بزرگی است. در این بین فرقی هم نمی‌کند در کدام پست و مقام خدمت کنیم. فدراسیون قایقرانی هم فدراسیون بزرگی است و برای من افتخار است که تجربیاتم در ابعاد مدیریتی و همچنین بین المللی را در اختیار خانواده شریف قایقرانی قرار دهم.

• با توجه به ارتباطات بین‌المللی شما، احتمال دارد تعلیق‌های فدراسیون قایقرانی برای همیشه رفع شود؟ چراکه هنوز خطر تعلیق، فدراسیون ایران را تهدید می‌کند.
- ان‌شاءالله که همین‌طور خواهد شد و ورزش ما دیگر شاهد آن روزهای تلخ نخواهد بود.

• در مورد حضور در پست دبیری فدراسیون‌قایقرانی، گفته می‌شود شما گزینه مورد حمایت وزارت‌ورزش بودید. این قضیه چقدر صحت دارد؟
- این حاشیه‌ها همیشه در ورزش وجود داشته و به همین جهت نباید به آنها توجهی کرد. درخصوص پذیرش این پست از سوی بنده نیز باید بگویم بعد از انتخابات فدراسیون، آقای امینی با بنده صحبت کرد که من نیز یکی - دو روز بعد و پس از بررسی، پیشنهاد را قبول کردم.

• حضور شما در فدراسیون‌قایقرانی خبر خوبی بود، اما انتصاب سرپرست فدراسیون‌اسکی به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون قایقرانی اتفاق عجیبی بود. چرا که وی اساسا از اهالی‌ بوکس است و به عنوان بازرس این فدراسیون همچنان فعالیت می‌کند.
- اتفاقا طالبی از سابقون ورزش قایقرانی هستند و سابقه‌ای ۲۵ ساله در این رشته دارند. بنده مطمئنم حضور وی در فدراسیون قایقرانی یک فرصت برای خانواده بزرگ این ورزش است و قطعا این حضور، منشاء اثر خواهد شد. ضمنا وی اگر در فدراسیون اسکی مسئولیت داشت، به این دلیل بود که می‌خواست به این فدراسیون کمک کند.

• در ماه های اخیر و بعد از کنار رفتن احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون‌قایقرانی و روی کار آمدن چند سرپرست، صحبت از این بود که همچنان تفکرات و برنامه‌های دنیامالی در این فدراسیون وجود دارد. آیا این مساله در فدراسیون کنونی که شما دبیر آن هستید، باز هم به چشم می‌خورد؟
- تمامی روسای قبلی فدراسیون برای این ورزش المپیکی زحمت کشیده‌اند و به همین جهت بی‌انصافی است تلاش‌های این عزیزان را نادیده بگیریم و به سادگی از کنار آن بگذریم. در مورد سئوال شما نیز باید بگویم که اصلا چنین چیزی صحت ندارد، چرا که آقای امینی مدیری مستقل است و تفکرات تیم مدیریتی جدید در فدراسیون قایقرانی حاکم است.

• اما این شائبه‌ها زمانی تقویت می‌شود که چندی پیش وزیر ورزش طی حکمی، دنیامالی را به عنوان مشاور عالی خود در امور قایقرانی منصوب کرد.
- بنده اطلاعی در این خصوص ندارم اما تا آنجا که از دوستان وزارت ورزش شنیده‌ام، وزیر ورزش هیچ حکمی برای دنیامالی به عنوان مشاور عالی خود صادر نکرده است.

• رئیس جدید فدراسیون در کنفرانس خبری خود این موضوع را نیز مطرح کرد که موفقیت‌های ملی‌پوشان کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون، متعلق به روسای قبلی فدراسیون است، اما شکست‌های احتمالی متوجه وی خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟
- ببینید اساسا رشد در ورزش قهرمانی جریانی کند و بطئی است و به همین دلیل، برنامه‌ها در رشته‌ای همچون قایقرانی به آرامی نتیجه می‌دهد. از این حیث، نظر آقای امینی درست است، اما در کل باید عرض کنم اصولا تفکر انحصار طلبانه، متعلق به کسانی بود که در سال‌های گذشته در ورزش کشور مسئولیت‌های مختلفی داشتند، اما کارنامه درخشانی از خود بر جای نگذاشتند و موفقیت های دیگران را به مدیریت خود می گذاشتند.

• سئوالات بعدی ما در مورد شنا است. فدراسیونی که در مدت حضورتان به عنوان رئیس آن، عملکرد خوبی در عرصه‌های داخلی و قاره‌ای برای کشورمان داشت. با شنا که ارتباط دارید؟
- بله، من قلبم برای شنا می‌تپد، اما اینکه بخواهم در موضوعات این رشته ورود کنم، چنین کاری نمی‌کنم. من برای فدراسیون شنا آرزوی موفقیت دارم چرا که موفقیت آنها در واقع، موفقیت ورزش شنا است.

• شما زمانی بر روی رشته واترپلو سرمایه‌گذاری خوبی کردید که اتفاقا نتیجه این هدف‌گذاری، کسب نتایج قابل‌قبول در رویدادهای بین‌المللی و قاره‌ای بود، اما راه شما تداوم نیافت. مثلا اخیرا تیم واترپلوی جوانان در مسابقات جهانی ترکیه، عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در مقابل حریفان خود گلباران شد…
- چند ماه بعد از اینکه بنده از فدراسیون شنا رفتم، تیم جوانان در رقابت‌های جهانی، موفق به کسب عنوان دهم شد. البته طبیعی است به دلیل تغییرات مداوم در راس فدراسیون و همچنین استفاده از مربی‌ای که از نظر من مربی تراز اولی نبود، این نتایج در مسابقات جهانی استانبول کسب شود.

• اتفاقا بیشترین انتقادات از فدراسیون کنونی درخصوص به کارگیری مربی آلمانی بود که در نهایت نیز وی برکنار شد.
- این مربی آلمانی از نظر فنی در سطحی نبود که تیم واترپلو ما را همچون مالارا مربی پیشین این تیم هدایت کند و نتیجه بگیرد ظاهرا دوستان در فدراسیون شنا بعد از نتایج ضعیف برکنار کردند. البته حضور حمید شب‌انگیز در رأس تیم ملی خبر خوبی برای واترپلو است.

• به عنوان سئوال پایانی، برخی معتقدند حضور شما در پست دبیری فدراسیون قایقرانی، مقدمه‌ای برای بازگشت به فدراسیون شنا است. خودتان این نظر را قبول دارید؟
- بعد از انقلاب فدراسیونی به نام فدراسیون ورزش‌های آبی تاسیس شد که قایقرانی هم یکی از رشته‌های تحت پوشش این فدراسیون بود. در خصوص سوال شما نیز فقط این را می‌گویم که چنین فکری در ذهنم نیست و تمامی تمرکزم بر روی فدراسیون‌قایقرانی معطوف شده وتلاش می کنم از تجارب مدیریتی در حوزه و بین المللی برای ارتقا این فدراسیون استفاده کنم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز