خبرگزاری کار ایران

کاشف خبر داد:

لزوم طرح تائید صلاحیت فنی مدیران استخرها

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۷۳

بسیاری از استخرها بدون تبعیت از هیئت شنا محل آموزشی و تفریحی را راه اندازی می کنند.

رئیس هیئت شنای استان آذربایجان‌غربی گفت: بسیاری از استخرها بدون تبعیت از هیئت شنا محل آموزشی و تفریحی را راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، میرمحمد کاشف درباره طرح تایید صلاحیت مدیران استخرها اظهار کرد: حدود ۳۳ استخر در استان ما فعال است. نظارت چندانی بر عملکرد این استخرها نداریم، چون مکانیزم نظارتی آنها بر عهده وزارت ورزش و جوانان و یک مقدار هم بر عهده هیئت نجات غریق در بحثناجیان غریق استخرها است، ولی هیئت‌شنای استانی نظارت چندانی ندارد. بهره برداری از استخرها بیشتر تفریحی، بلیط فروشی و آموزشی است و هنگام پروانه گرفتن به هیئت شنا مراجعه نمی‌کنند. فدراسیون شنا در این راستا نامه‌ای تدوین کرده، ولی هنوز وزارت ورزش و جوانان ملزم نشده که پروانه بهره برداری استخرها را با نظارت هیئت‌شنا صادر کنند و قدرت نظارتی هیئت‌های شنا را بر استخرها افزایش دهند.

رئیس هیئت شنای استان آذربایجان غربی گفت: یک استخر وقتی می‌خواهد مجوز بهره برداری بگیرد، از نظر مدیریتی، برنامه‌ریزی و از نظر بهره برداری هیچ‌گونه وابستگی به هیئت‌های شنا ندارد. در بحثنظارت بیشتر وزارت ورزش و جوانان استان‌ها نظارت دارد.

میرمحمد کاشف درباره پیامدهای عدم نظارت هیئت شنا بر صلاحیت مدیران استخرها بیان کرد: الان هر استخری به دلخواه برای خود برنامه ریزی دارد. کارها و فعالیت های تعیین نرخ شهریه های آموزشی، تشکیل مدرسه های آموزش شنا، تیم داری و بلیط فروشی را با اختیار خودشان انجام می دهند و از جایی اجازه نمی گیرند. اگر مدیران استخرها از یک فیلتری به نام هیئت شنا عبور کنند، موقع گرفتن مجوز و پروانه بهره برداری آن را ملزم به تبعیت از قوانین فدراسیون شنا می‌کنیم. پایین بودن کیفیت کلاس‌های آموزشی، صلاحیت نداشتن برخی از مربیان آموزش شنا در استخرها و عدم استعدادیابی از کسانی که در حال آموزش و یادگیری شنا هستند، از دیگر پیامدهای عدم نظارت هیئت شنا است.

وی درباره استانداردهای مورد نظر برای مدیران استخرها بیان کرد: یکی از استانداردها این است که مدیران استخرها تخصص و تجربه شنا داشته باشند، حداقل در کارگاه‌ها و دوره های آموزشی شرکت کنند، با مدیریت و برنامه‌ریزی در استخر آشنا شده و تابع ضوابط فدراسیون شنا باشد.

کاشف درباره همکاری استخرداران و بخش خصوصی با هیئت‌های شنا گفت: همکاری خیلی ضعیف است. به غیر از روابط دوستانه خودشان را متقاعد به تبعیت و ارتباط با هیئت شنا نمی کنند چون استخرداران می گویند که کاری با هیئت شنا نداریم. در صورتی که اگر بدانند هیئت شنا یک نماینده از طرف فدراسیون است و ناظر بر کار فنی و آموزشی و اداری استخرها است، در این صورت ملزم به تبعیت از هیئت می شوند. هیئت شنا نظرات شخصی خود را اعلام نمی کند فقط ضوابط و قوانین فدراسیون شنا را اجرا و ابلاغ می کند و بر آن نظارت دارد.

وی درباره طرح توسعه شنای کشور خاطرنشان کرد: طرح توسعه شنای کشور خیلی خوب بود و این یک اصل است. به نظرم ارتباطی با روسای محترم فدراسیون‌ها و سلیقه‌های‌شان ندارد. ما اگر بخواهیم یک مکان آموزشی و تمرینی و تفریحی را دایر کنیم، باید از یک سازمان که متولی این کار است، مجوز بگیریم. تخم مرغ فروش اگر بخواهد تخم مرغ فروشی دایر کند باید مجوز و پروانه صدور بگیرد. یعنی نوعی نظارت بر آن ها است ولی بسیاری از استخرها تبعیت نمی‌کنند و محل آموزشی و تفریحی را راه اندازی می کنند، بدون اینکه از نهادی تبعیت کنند.

رئیس هیئت شنای‌استان آذربایجان غربی درباره پیشنهاد برای جهت‌دهی استخرداران و بخش‌خصوصی به سمت قهرمان‌پروری گفت: پیشنهاد من این است که استخرداران حداقل یک سانس مفید از برنامه‌های استخر را به تمرینات و تیم‌های ورزشی اختصاص دهند تا نوجوان و جوانان بتوانند در آن فعالیت کنند. هر استخری در هر جایی ملزم باشد که تیم داشته باشد و در مسابقاتی که هیئت‌های شنا برگزار می‌کنند، حداقل در یکی از رشته‌های شنا شیرجه و واترپلو شرکت کنند.

وی در پایان گفت: تاکید می‌کنم استخرها به عنوان مکان آموزشی مسابقاتی و تفریحی ملزم باشند. برای تایید مدیریت استخر و اخذ پروانه مقید به نظر هیئت شنا باشند و ضوابط هیئت‌ها را که نشات گرفته از سیاست‌های کلی فدراسیون است، رعایت کنند و در نهایت تمام استخرها ملزم به تیمداری باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز