خبرگزاری کار ایران

بار نتیجه‌گرایی باید برداشته شود؛

پولادگر: با میزبانی کره کار سختی برای مدال‌آوری داریم / نگاه جانبدارانه به کرمی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۹۳

ما شرایط سختی داریم و مدال‌آوری ملی‌پوشان چندان راحت نیست. با این حال بچه‌های ما شایسته کسب بهترین نتایج هستند و این را در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان به خوبی اثبات کردند.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: شرایط کسب مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون نسبت به دوره قبل خاص و البته دشوارتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد پولادگر در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شرایط ما در بازی‌های آسیایی اینچئون نسبت به دوره گذشته در گوانگجو متفاوت است. اول اینکه کره میزبان بازی‌هاست و همه ما این تجربه را داریم که این کشور سعی در بهترین بهره‌برداری از میزبانی خود می‌کند و بدون شک یکی از این رشته‌ها تکواندو است. به همین دلیل است که مسابقات تکواندو را در روزهای پایانی مسابقات گنجانده‌اند.

وی ادامه داد: ما شرایط سختی داریم و مدال‌آوری ملی‌پوشان چندان راحت نیست. با این حال بچه‌های ما شایسته کسب بهترین نتایج هستند و این را در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان به خوبی اثبات کردند.

وی در مورد روند آماده‌سازی ملی‌پوشان کشورمان نیز خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است شرایط آماده‌سازی تیم‌های ملی به دلیل مشکلات مالی و همچنین بلاتکلیفی وزارت ورزش در خصوص انتخاب وزیر و همین طور انتخابات کمیته ملی المپیک تاثیرات خود را نشان داد. با این حال از زمانی که شرایط مهیا شد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به رشته‌های مدال‌آور از جمله تکواندو توجه ویژه‌ای داشته‌اند که خدا را شکر شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی افزود: اگر چه به دلیل برخی از این مشکلات که نام بردم برخی برنامه‌های ما اجرا نشدند و یا تعدیل شدند با این حال تمام برنامه‌های فدراسیون از جمله اردوهای آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی انجام شدند.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه به نامه اخیر خود به رئیس فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: برخی این نامه من را توجیه باخت احتمالی در بازی‌های آسیایی اینچئون قلمداد کردند در حالی که این طور نیست. شرایط ما در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان بسیار خاص و دشوار بود. متاسفانه اتحادیه تکواندو آسیا نهایت تلاش خود را کرد تا تیم ایران هم در سیستم داوری و هم در نوع برگزاری مسابقات به قهرمانی رهنمون نشود. در این میان تخلفاتی صورت گرفت که بر این اساس ما نامه‌ای اعتراض‌آمیز به دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ارسال کردیم.

وی ادامه داد: من این نامه را به اطلاع کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز رساندم. این نامه در نهایت به سود ما تمام شد چرا که اولین نتیجه آن این بود که ناظر فنی رقابت‌های ازبکستان تغییر کرد.

پولادگر همچنین در مورد احتمال در تغییر کادر فنی تیم ملی اظهار داشت: ما پیش از این اعلام کرده بودیم از تمامی پتانسیل موجود در بخش مربیان استفاده خواهیم کرد اما شرایط کسب سهمیه المپیک دست ما را تا حدودی بست. پس ما شرایط‌مان خاص است چرا که برخلاف سال‌های گذشته که سهمیه المپیک را به وزن می‌دادند امسال سهمیه المپیک به ورزشکار تعلق می‌گیرد.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه توقعات بالا از مدا‌ل‌آوری تکواندو در بازی‌های آسیایی فشار زیادی را روی ملی‌پوشان وارد می‌کند گفت: قطعا این فشار نتیجه منفی روی کار اعضای تیم ملی خواهد داشت. حتی شخص وزیر ورزش هم اخیرا به این موضوع اشاره کرده که نتیجه‌گرایی باعثشده مردم کشورمان نیز تنها به نتیجه ورزشکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی و همچنین مسابقات المپیک توجه کنند. در شرایطی که بازی‌های اسیایی و المپیک باید باعثشور و نشاط در سطح جامعه شود متاسفانه توجه به نتیجه‌گرایی موجبات سرخوردگی و ناامیدی در جامعه را فراهم می‌کند بنابراین باید بحثنتیجه‌گرایی از روی دوش ورزشکاران برداشته شود.

پولادگر در پایان در مورد حرف و حدیث‌های موجود در خصوص انتخاب یوسف کرمی برای بازی‌های آسیایی این‌چوان تصریح کرد: بنده شهادت می‌دهم که اساس کار کادر فنی تیم ملی حضور در بازی‌های انتخابی است در مورد یوسف کرمی باید بگویم حریف او یعنی احمد محمدی پیش از بازی انتخابی راهی اتریش شد تا در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهد با این حال ما هیچ نگاه خاصی به فیکس شدن یوسف کرمی نداشتیم.

در ادامه نشست خبری بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد شرایط آمادگی ملی‌پوشان جهت حضوردر بازی‌های آسیایی این‌چوان گفت: تیم ملی وضعیت خوبی دارد و همه از جمله خود ما انتظار کسب مدال را داریم. توقعات بالاست اما ما مطمئنا با دست پر از بازی‌های آسیایی برمی‌گردیم.

وی در ادامه در خصوص فیکس شدن یوسف کرمی خاطرنشان کرد: هیچ بازیکنی از پیش تعیین شده نیست در مورد یوسف کرمی نیز این قضیه صدق می‌کند اما حریف وی در بازی انتخابی در روز مسابقه حاضر نشد از سویی دیگر باید توجه داشت کرمی در شرایط خوبی به سر می‌برد و حضور او در سه تورنمنت بین‌المللی در شش ماهه اخیر موید این مطلب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز