خبرگزاری کار ایران

بهتر بود جوانان به مسابقات‌جهانی می‌رفت؛

لوئی‌مقدم: جودو در اینچئون نهایتا ۲ برنز می‌گیرد / مدال صفویه ارزشمند بود

کد خبر : ۱۹۷۲۷۱

مسئولان وزارتخانه مطلع شدند تیم ملی جودو در مسابقات تیمی نیز شرکت خواهد کرد و از این رو احتمال کسب مدال در بخش تیمی را داریم، نهایتا با حضور ۵ ملی‌پوش موافقت شد.

مربی تیم ملی جودوی‌ناشنوایان معتقد است فدراسیون جودو اگر تیم ملی جوانان را به رقابت‌های جهانی اعزام می‌کرد، در زمینه پشتوانه‌سازی اقدام قابل توجهی انجام می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم یک نفره جودوی ایران عازم روسیه شد که طی آن امیر قاسمی‌نژاد جودوکار ۸۱ - کیلوگرم کشورمان بر روی تاتامی خواهد رفت. این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور، تیم ملی با ترکیب کامل به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شد.

محمدرضا لوئی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص حضور تنها یک جودوکار از ایران در پیکارهای قهرمانی جهان، اظهار داشت: این تصمیم به این دلیل بوده که تمامی تمرکز فدراسیون بر روی بازی‌های آسیایی اینچئون است. از سوی دیگر، جلوگیری از مصدومیت احتمالی نفرات تیم ملی در تاتامی جهانی، دیگر علت عدم اعزام تیم کامل کشورمان به رقابت‌های جهانی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود مسئولان فدراسیون نفرات دوم هر وزن و یا حتی تیم جوانان را به روسیه می‌فرستادند، تصریح کرد: فکر می‌کنم اعزام تیم جوانان جدا از کسب نتیجه، نتایج خوبی برای جودو در پی می‌داشت، چراکه برای آینده و به ویژه تیم ملی بزرگسالان، پشتوانه‌سازی خوبی انجام می‌شد. با این حال به این نکته نیز توجه داشت که تیم جوانان تنها یک هفته است اردوی خود را آغاز کرده و طبیعتا ملی‌پوشان جوان از آمادگی صد در صد برای مقابله با حریفان جهانی برخوردار نبودند.

مربی تیم قهرمان لیگ دسته اول جودو در مورد ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون نیز یادآور شد: به نظرم جودوکاران خوبی برای این رقابت‌ها انتخاب شده‌اند. از سوی دیگر، باید توجه داشت که وزارت ورزش در ابتدا با اعزام تنها ۳ جودوکار به اینچئون موافقت کرد، اما بعد از اینکه مسئولان وزارتخانه مطلع شدند تیم ملی جودو در مسابقات تیمی نیز شرکت خواهد کرد و از این رو احتمال کسب مدال در بخش تیمی را داریم، نهایتا با حضور ۵ ملی‌پوش موافقت شد.

وی با اشاره به کار دشوار اعضای تیم ملی در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: با توجه به اینکه در اکثر اوزان، بهترین جودوکاران جهان در قاره‌آسیا حضور دارند، کار ملی‌پوشان ما بسیار سخت است، بنابراین بعید می‌دانم بتوانیم با مدال طلا تاتامی را ترک کنیم ولی می‌توانیم خوش‌بین باشیم که یک یا ۲ مدال بگیریم که رنگ آن هم برنز خواهد بود.

کسب مدال طلای رامین صفویه در المپیک جوانان در نانجینگ چین، در شرایطی به دست آمد که در وزن او یعنی ۱۰۰ - کیلوگرم، تنها ۴ جودوکار حضور داشتند و او تنها با یک برد راهی دیدار پایانی شد و نهایتا مدال‌طلا را به دست آورد. لوئی‌مقدم در این باره خاطرنشان کرد: درست است که در وزن صفویه تنها ۴ ورزشکار حضور داشتند، اما حریف آلمانی وی جودوکار خوبی بود. ضمن اینکه جودوکار قرقیزستانی صفویه در فینال، همان کسی است که ملی پوش ما سال گذشته در مسابقات آسیایی به او باخته بود. پس وی جودوکاران ضعیفی را شکست نداده است. این مدال ارزشمند، روند رو به رشد صفویه را نشان داد، ضمن اینکه به هر حال افتخاری برای جامعه جودو است و باید آن را ارج نهاد.

مربی تیم جودوی‌تهران در ادامه درخصوص برنامه‌های آینده این تیم اظهار داشت: به زودی مسابقات قهرمانی جوانان را در پیش داریم که البته قرار بود در ایلام برگزار شود، اما میزبانی آن به تهران رسید. ما سال گذشته عنوان سوم کشور را به دست آوردیم و حالا می‌خواهیم قهرمان شویم. همچنین مهرماه آینده رقابت‌های آسیایی‌ناشنوایان در کشور تایوان برگزار خواهد شد. از این رو برای تکرار عنوان قهرمانی دوره قبل این بازی‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با جام قهرمانی به کشور بازگردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز