خبرگزاری کار ایران

از نظر بودجه در تنگنا هستیم؛

سجادی: برای تکرار چهارمی آسیا باید ۲۵ مدال طلا بگیریم / میزبان رقیب اصلی ماست

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۹۴

مسئولان فدراسیون ها امسال تعهد کردند با جذب حمایت کننده مالی نزدیک به بودجه و یا بخشی از بودجه تخصیصی درآمد کسب کرده و وابستگی خود به وزارت را کمتر از گذشته کنند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: طی بررسی‌هایی که از بازی‌های آسیایی گوانگژو تاکنون انجام داده‌ایم کشوری که بخواهد عنوان چهارمی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را کسب کند باید به طور میانگین ۲۲ تا ۲۵ مدال طلا را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله سجادی در حاشیه بازدید از تمرینات ورزشکاران جانباز و معلول با اشاره به اینکه کسب عنوان چهارمی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ چین بسیار دشوار است، افزود: مسئولان وزارت ورزش از آذرماه سال گذشته جلسات متعددی را با مسئولان فدراسیون‌ها در این خصوص برگزار کرده و به این نتیجه رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: روسای فدراسیون‌ها آخرین گزارش‌های خود را در این خصوص اوایل شهریورماه به ما اعلام کنند تا چنانچه مشکلاتی موجود است در فرصت باقی‌مانده به بازی‌های آسیایی این مشکلات برطرف شود.

سجادی ادامه داد: وزارت ورزش طی این مدت از فدراسیون‌ها حمایت کرده و تلاش داریم تدارک خوبی داشته باشیم تا فدراسیون‌ها برنامه‌های خود را به صورت منظم و در محیطی آرام برگزار کنند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص شرایط سخت تیم‌های ایرانی برای کسب مدال تصریح کرد: کره‌جنوبی میزبان بازی‌های آسیایی در چند دوره گذشته عنوان دومی این بازی‌ها را کسب کرده است. این کشور در تعداد زیادی از رشته‌ها که ما امید کسب مدال داریم امیدوار به کسب مدال است و رقیب جدی کشورمان محسوب می‌شود.

سجادی ادامه داد: این در حالی است که سایر رقبای ما نیز بیکار ننشسته‌اند و از آنجا که در دوره قبل با اختلاف چند مدال عنوان چهارمی را از دست دادند در حال حاضر بسیار سخت کار می‌کنند و به دنبال تغییر رنگ مدال خود هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که حضور حمید سوریان در بازی‌های آسیایی مشخص نیست و آیا وزارت ورزش در این خصوص ورود می‌کند یا خیر نیز گفت: این موضوع در حیطه و اختیار فدراسیون کشتی است و تصمیم‌گیری آن با مسئولان این فدارسیون است و ورود ما به این مساله کاملا اشتباه است.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص یکسان‌سازی حقوق ورزشکاران جانباز و معلول نیز اظهارداشت: این موضوع باید در صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان به تصویب برسد و ما نیز سعی داریم این موضوع را پیگیری کنیم تا حل شود.

به گفته وی وزارت ورزش در سال‌جاری از نظر بودجه در تنگناست، اما با این همه نگاه ویژه‌ای به فدراسیون جانبازان و معلولان داشته و حتی اعتبار ویژه‌ای به این فدراسیون تخصیص داده شد.

وی اضافه کرد: ما دوست داریم دولت بودجه بیشتری به ورزش اختصاص دهد تا کمک‌های ما به فدراسیون‌های ورزش افزایش یابد. البته مسئولان فدراسیون‌ها امسال تعهد کردند با جذب حمایت کننده مالی نزدیک به بودجه و یا بخشی از بودجه تخصیصی درآمد کسب کرده و وابستگی خود به وزارت را کمتر از گذشته کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز