خبرگزاری کار ایران

باران‌چشمه مطرج کرد؛

ایران میزبان رقابت‌های تکواندوی ارتش‌های جهان / ترس کره‌ای‌ها از رویارویی با ایران

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۷۰۷

کره‌جنوبی هراس دارد که مانند سال‌گذشته از ایران شکست بخورد و در نتیجه ورزشکاران روحیه خود را برای بازی‌های المپیک از دست بدهند.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: بیست و دومین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی نظامیان جهان با حضور ۲۳ تیم از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه در خانه تکواندو تهران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، سردار مهرعلی باران‌چشمه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در این رقابت ها ۳۰۰ ورزشکار مرد در دو بخش مبارزه و پومسه و ۶۵ ورزشکار زن از ۱۱ کشور در بخش مبارزه حضور خواهند داشت. ورزشکارانی از کشورهای روسیه، بلاروس، کلمبیا، الجزایر، لیبی، پاکستان، ساحل عاج، قطر، کویت، چین، برزیل، لسوتو، قزاقستان، عمان، سریلانکا، هندوستان، اردن، ویتنام، سوریه و ایران در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی همچنین در مورد حضور نیافتن تیم کره‌جنوبی در این رقابت‌ها گفت: این کشور سال آینده میزبان بازی‌های المپیک نظامیان جهان است و ایران نیز در ۱۰ رشته در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد. کره جنوبی هراس آن را دارد که مانند سال گذشته از ایران شکست بخورد و در نتیجه ورزشکاران روحیه خود را برای بازی های المپیک از دست بدهند از این رو تیم آنها در رقابت‌های تکواندوی نظامیان جهان در تهران شرکت نکرد.

باران‌چشمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تهران آماده برگزاری مسابقات است و همچون ۲ سال گذشته که میزبان این رقابت‌ها در رشته‌های دیگر بود امسال هم میزبان شایسته ای برای تکواندوی نظامیان جهان خواهد بود. برای شناخت ترکیب تیم ایران نیز رقابت های انتخابی برگزار شد و اردوی آمادگی تیم تکواندوی نظامیان ایران نیز از سه ماه گذشته آغاز شده است. ورزشکاران و کادر فنی تیم ایران همگی از مربیان نیروهای مسلح سربازان و بسیجیان هستند. این رقابت ها براساس قوانین و مقررات فدارسیون جهانی تکواندو برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رقابت‌های تکواندوی نظامیان جهان روز شنبه بیست و پنجم مردادماه با مسابقات تکواندوکاران زن آغاز می شود و بعد از ظهر همین روز نیز مراسم افتتاحیه با حضور دبیر کل سیزم و وزیر ورزش و جوانان در محل خانه تکواندو ایران برگزار می شود.

باران‌چشمه ادامه داد: رقابت‌های مردان نیز روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و روز چهارشنبه نیز برای مهمانان برنامه های فرهنگی شامل بازدید از جماران، برج میلاد، باغ موزه دفاع مقدس، کاخ سعد آباد و سایر برنامه ها در نظر گرفته شده است. سرپرستی بسیاری از تیم های حاضر در این رقابت‌ها بر عهده ژنرال‌های عالیرتبه است از این رو این مسابقات در بهترین سطح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران نیروهای مسلح امسال برنامه های متعدد ورزشی برون مرزی دارند. چنانچه در اوایل مردادماه امسال تیم والیبال ایران در برزیل عنوان سوم را کسب کرد. علاوه براین تیم های چتربازی و دو و میدانی نظامیان ایران نیز در رقابت های نظامیان جهان که در اندونزی و لبنان برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

باران‌چشمه خاطرنشان کرد: تیم دانشجویان ایران نیز در دومین المپیاد دانشگاه های نظامیان جهان در اکوادور شرکت می کند. همچنین تیم کشتی ایران نیز که عنوان قهرمانی سال ۲۰۱۳ نظامیان جهان را در دو رشته آزاد و فرنگی در کارنامه دارد، امسال در مسابقات آمریکا شرکت خواهد کرد. تیم ایران در سال ۹۱ و سال ۹۲ به ترتیب میزبان رقابت های نظامیان جهان در دو رشته والیبال و کشتی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز