خبرگزاری کار ایران

شهنازی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا:

روی مدال‌های تضمین شده حساب کرده‌ایم / تکرار چهارمی گوانگژو دشوار است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۷۹

مشکلاتی از جمله تاخیر ۱۵ ماهه در برگزاری انتخابات کمیته ملی و یا انتخاب وزیر ورزش، کار برنامه‌ریزی و سازماندهی تیم‌های اعزامی را به تعویق انداخت.

دبیرکل کمیته‌ملی‌المپیک با بیان اینکه برای تکرارجایگاه چهارمی آسیا کارسختی داریم، ولی ناامید نیستیم، تاکید کرد: در بین رشته های ورزشی مدال‌های تضمین شده خوبی داریم که می‌تواند جایگاه ایران را در وضعیتی خوش‌بینانه حتی به سکوی بازی‌های آسیایی برساند.

شاهرخ شهنازی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب درخصوص آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: وضعیت ۲۲ تیم اعزامی مشخص شد و پیش‌بینی می‌کنیم کاروانی در حدود ۳۰۰ نفر را به هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اعزام کنیم.

وی درخصوص تکرار جایگاه چهارمی دور گذشته ایران در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: ما در بازی‌های گوانگجو ۲۰ مدال طلا داشتیم که تکرار این تعداد مدال با توجه به میزبانی کره‌جنوبی و حضور کشورهایی نظیر چین، ژاپن، قزاقستان، تایلند و حتی برخی کشورهای در حال توسعه نظیر هند بسیار دشوار است، اما اعتقاد دارم با کار و تلاش مضاعف می‌توانیم این جایگاه را تکرار کنیم.

شهنازی درخصوص انتخاب رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی تصریح کرد: از ابتدا با تعاملی که با وزارت ورزش داشتیم تلاش ما این بود تا کاروانی کیفی را به این مسابقات اعزام کنیم تا کاروان ایران در صحنه بازی‌‌های آسیایی بتواند رنکینگ کشورمان را ارتقا بدهد. البته مشکلاتی نیز پیش‌روی ما بود از جمله اینکه ۱۵ ماه انتخابات کمیته ملی المپیک با تاخیر برگزار شد و یا انتخاب وزیر ورزش حدود چند ماه پس از فعالیت دولت اتفاق افتاد که همین مساله باعثشد کار برنامه‌ریزی و سازماند‌هی تیم‌های اعزامی دچار وقفه شود و تا حدودی دچار فرصت‌سوزی شویم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: با توجه به فرصت‌هایی که از دست رفت، تلاش کردیم در زمان کوتاه با کار فشرده و سیستماتیک بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، هر چند در این زمینه مشکلات مالی و تحریم‌ها و شرایط اقتصاد مقاومتی باعثشد تا برنامه‌ها با روندی آرام و کند پیش برود.

شهنازی درخصوص پیش‌بینی‌اش برای جایگاه‌ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی گفت: به اعتقاد من بیشتر از آنکه جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی مهم باشد باید وضعیت کسب مدال را بررسی کنیم. ما در برخی رشته‌ها مدال‌های تضمین شده خوبی داریم، هر چند در ورزش نمی‌توان به طور قطع درباره کسب مدال اظهارنظر کرد، اما در برخی از رشته‌ها جایگاه ما جهانی است و در آسیا به راحتی می‌توانیم مدال‌آوری کنیم.

وی تاکید کرد: البته در این دور از مسابقات کار دشواری پیش رو داریم، چراکه باید در ۱۴ رشته با کره میزبان رقابت کنیم و در ۱۱ رشته با ژاپنی‌ها رقابت داریم و در ۱۵ رشته باید با چینی‌ها رو به رو شویم، ضمن اینکه کشورهای دیگری هم هستند که در تک رشته‌ها می‌توانند برای ما رقیب‌های جدی باشند.

شهنازی ادامه داد: در صورتی که کشتی بتواند انتظارات را برآورده کند، تکرار جایگاه چهارمی آسیا برای ما تضمین شده است و حتی می‌توانیم روی سکوی آسیا هم بایستیم. البته اسامی نفرات تیم کشتی هنوز قطعی نیست، اما نتایج این تیم در بازی‌های آسیایی تعیین‌کننده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حذف برخی از رشته‌های ورزشی از لیست تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: به هر حال بازی‌های آسیایی آخر دنیا نیست و این رشته‌ها نیز مسابقات بسیاری را پیش‌رو دارند و باید خود را برای این مسابقات آماده کنند.

وی افزود: ما با عدم اعزام این دسته تیم‌ها نظیر اسکواش، شیرجه، واترپلو و…در واقع از این رشته‌ها حمایت کردیم تا فضا برای فعالیت‌های آینده آنها مهیا شود و آنها بتوانند کیفیت فنی خود را بالا ببرند.

شهنازی اظهار داشت: شاید در این زمینه موضع‌گیری‌های مخالف هم مطرح شود، ولی ما در این تصمیم‌گیری انفرادی عمل نکردیم، بلکه یک جمع در این مورد تصمیم گرفت و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که برخی رشته‌ها اعزام نشوند که این در مجموع به نفع خود این رشته‌ها بود. به طور نمونه در رشته اسکواش که اتفاقا فدراسیون فعالی هم دارد و سلیمانی برای اوج‌گیری آن تلاش ستودنی دارد، بهتر دیدیم این رشته در مسابقات ساحلی‌آسیا شرکت کند و آنجا موفق‌تر خواهد بود. واترپلو هم همین شرایط را داشت.

وی با اشاره به حضور تیم ملی واترپلوی‌جوانان در مسابقات جهانی استانبول ادامه داد: نتایج تیم جوانان را در رقابت‌های جهانی دیدید. این نتایج قابل‌دفاع نبود. شرایط به مراتب در بازی‌های آسیایی دشوارتر است. رقابت با چین و قزاقستان و کره ساده نیست. ما به این جمع‌بندی رسیدیم واترپلو سطح کیفی لازم را برای اعزام به بازی‌های آسیایی را نداشت و این رشته باید بیشتر کار کند و برنامه‌ریزی بهتری را بکار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از رویکرد حمایتی این کمیته از برخی رشته‌های پایه دفاع کرد و افزود: برخی رشته‌ها همچون شنا و ژیمناستیک پایه هستند و با نگاه حمایتی ورزشکارانی از این رشته‌ها به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند و اعتقاد داریم این حضور می‌تواند در پیشرفت و توسعه این رشته‌ها تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با حمایت‌های دولت، دغدغه‌ مالی برای اعزام تیم‌های ملی به بازی‌های آسیایی نداریم، اظهار داشت: جا دارد از معاونت راهبردی رئیس‌‌جمهور و دکتر نوبخت که حمایت‌های ویژه‌ای را از کمیته ملی المپیک داشتند تشکر کنیم. ما در حال حاضر ۵۰ درصد از اعتباراتی را که برای بازی‌های آسیایی نیاز بود دریافت کردیم و امیدوارم ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز به زودی به این کمیته تخصیص یابد تا کار تدارک، پشتیبانی و اعزام تیم‌های ملی با بهترین کیفیت انجام گیرد و بتوانیم در حد انتظارات مردم و جامعه ورزش در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی حضوری شایسته، قدرتمند و مدال‌آور داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز