خبرگزاری کار ایران

هاشم اسکندری:

تیم ملی بولینگ به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شود

کد خبر : ۱۹۲۸۰۵

در ۴ سال گذشته بالغ بر ۱۱۸ باشگاه بولینگ و بیلیارد در کشور راه‌اندازی شده و اکنون به ۶۱۱ باشگاه افزایش یافته است.

رییس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و اسنوکر گفت: تاکنون برای اعزام تیم ملی بولینگ به بازی‌های آسیایی تصمیمی از سوی کمیته ملی المپیک اتخاذ نشده است.

به گزارش ایلنا، هاشم اسکندری در حاشیه اختتامیه هشتمین دوره رقابت‌های رنکینگ کشوری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این رقابت ها اظهارداشت: در این دور از رقابت‌ها حدود ۱۸۳ ورزشکار از سراسر کشور به رقابت پرداختند.

وی افزود: قرار است طی هفته آینده رنکینگ کشوری زنان در استان چهارمحال و بختیاری از ۱۸ تا ۲۴ مردادماه برگزار شود. البته این رقابت ها قرار بود طی همین هفته برگزار شود، اما به دلیل سفر رییس جمهور به این استان به هفته آینده موکول شده است.

اسکندری درباره اعزام تیم‌های ملی بولینگ و بیلیارد به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی اظهار داشت: تا کنون اعضای کمیته ملی المپیک از اردوهای تیم ملی بولینگ که حدود یک سال در حال برگزاری است، بازدیدی نکرده اند.

رییس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و اسنوکر در پاسخ این سوال که «آیا تا‌کنون تیم‌های بولینگ مورد حمایت مالی قرار گرفته اند؟» گفت: تا کنون کمکی از سوی کمیته ملی به این تیم‌ها اختصاص نیافته است. با توجه به کمبود بودجه، طبیعی است که بودجه را صرف رشته های مدال آور کنند.

وی در پاسخ به اینکه «آیا تیم ملی بولینگ به بازی های آسیایی اعزام خواهد شد یا خیر؟» گفت: هنوز تصمیم قطعی برای اعزام تیم ملی بولینگ به بازی های آسیایی از سوی کمیته ملی المپیک اتخاذ نشده است، اما بهتر است این رشته ورزشی در بازی های آسیایی حضور پیدا کند، زیرا می تواند شروع خوبی برای ۴ سال آینده باشد.

وی افزود: در ۴ سال گذشته بالغ بر ۱۱۸ باشگاه بولینگ و بیلیارد در کشور راه‌اندازی شده و اکنون به ۶۱۱ باشگاه افزایش یافته است.

اسکندری در خصوص جذب مربی خارجی برای این رشته ورزشی اظهار داشت: در حال رایزنی برای جذب مربی زن بیلیارد از خارج از کشور هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر بهترین داوران مرد و زن بیلیارد را در آسیا دارد گفت: به دنبال آن هستیم که از تجربیات مربیان زن خارجی هم در این رشته ورزشی استفاده کنیم.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در جواب این پرسش که «آیا این فدراسیون طی این سال‌ها توانسته حامیان مالی جذب کند؟» افزود: تلاش‌هایی در این زمینه داشته‌ایم، اما اگر بتوانیم حق پخش تلویزیونی رقابت‌های این رشته را از صدا و سیما بگیریم، آن وقت حامیان مالی هم می‌توان جذب کرد. در این راستا تلاش‌هایی هم داشته‌ایم تا بتوانیم شاهد پخش مسابقات بولینگ و بیلیارد از صدا و سیما باشیم.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و اسنوکر با بیان اینکه اگر رشته‌های ورزشی مانند بولینگ و بیلیارد مورد توجه قرار گیرد، شاهد مدال‌آوری در این رشته‌های ورزشی در سطح جهانی خواهیم بود، گفت: تاکنون توانسته‌ایم بالغ بر ۳۵ مدال در ۴ سال اخیر برای کشورمان به ارمغان آوریم که از این میان یک مدال طلا بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز