خبرگزاری کار ایران

باید از تیم ملی حمایت کنیم؛

بهنام فر: انتخاب کاراته‌کاران اعزامی به اینچئون سلیقه‌ای بود / جای فداکار خالی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۷۴

در انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی، بیشتر سلیقه‌ای رفتار شد. با این حال باید از ملی‌پوشان حمایت شود.

مربی سابق تیم ملی کاراته گفت: در انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی، بیشتر سلیقه‌ای رفتار شد. با این حال باید از ملی‌پوشان حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر روز سه‌شنبه و پس از برگزاری آخرین نشست مسئولان فدراسیون کاراته و مربیان تیم ملی، ترکیب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون مشخص شد که این لیست عکس‌العمل برخی از اهالی کاراته را به دنبال داشت.

مهران بهنام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره معرفی ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: عملکرد کاراته ایران در مسابقات آسیایی نشان می‌دهد که ما در اوزان بالا شانس کسب مدال داریم، برخلاف رقابت‌های جهانی که در اوزان پایین شانس مدال‌آوری ما بیشتر است. از این رو به نظرم می‌توانستیم با انتخاب و اعزام کاراته‌کاهای سنگین وزن به بازی‌های آسیایی، درصد کسب مدال خود را افزایش دهیم.

وی در مورد اعزام حسین سمندر پسر رئیس فدراسیون کاراته به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: قبل از صحبت در این خصوص باید بگویم در اعزام تیم به مسابقات مختلف به ویژه رقابت‌های آسیایی، باید دو نکته را در نظر داشت. اول میزان آمادگی نفرات تیم و دوم شانس کسب مدال از سوی ملی‌پوشان، یعنی باید ببینیم یک ورزشکار چقدر شانس تصاحب مدال دارد. البته دلایل انتخاب سمندر مشخص است. او به خاطر اینکه پدرش رئیس فدراسیون است، عضو تیم ملی در بازی‌های آسیایی شد.

بهنام‌فر افزود: برای من جای سوال دارد، در این دو سالی که سمندر رئیس فدراسیون بوده، پسرش عضو تیم ملی بود، حسین مدعی است سال‌ها قهرمان کشور بوده، اما مربیان سابق تیم ملی او را دعوت نمی‌کردند. من از وی می‌پرسم کی او قهرمان کشور شده که ما نمی‌دانیم.

وی درخصوص اعزام سجاد گنج‌زاده به مسابقات اینچئون گفت: سجاد در یک سال اخیر تنها یک باخت داشته و در سنگین وزن، کاراته کایی آینده‌دار است. به نظرم او در مسابقات جهانی می‌تواند بعد از ۱۰ سال، کاراته ایران در سنگین وزن را صاحب مدال کند.

مربی سابق تیم ملی با بیان اینکه جای علی فداکار در تیم ملی خالی است، یادآور شد: نمی‌دانم چرا علی را به بازی‌های آسیایی نبردند. او در تمامی انتخابی‌ها برنده بوده و فقط در یک مسابقه آن هم با کمترین امتیاز باخته است.

قهرمان اسبق کاراته جهان در پایان خاطرنشان کرد: هرچه بود این انتخاب انجام شده و حالا باید از این تیم حمایت شود. در مجموع فکر می‌کنم بتوانیم در بازی‌های آسیایی با دست پر تاتامی اینچئون را ترک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز