خبرگزاری کار ایران

واترپلوی جوانان جهان - استانبول؛

ایران با انگیزه انتقام به مصاف ژاپن می رود / نخستین آزمون رسمی مولر

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۹۴۹

دیدار با ژاپن نخستین آزمون جدی و رسمی مولر آلمانی است که بسیاری از منتقدان بواسطه عدم آشنایی او با واترپلوی ایران حضور او را در روند آماده سازی تیم جوانان تاثیرگذار نمی دانند.

تیم واترپلو جوانان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های واترپلوی قهرمانی جوانان جهان از ساعت ۱۴:۳۰ فردا شنبه(۱۱ مرداد) مقابل تیم ژاپن صف آرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم واترپلو جوانان که از فرودین ماه سال جاری و با اردوهای مقطعی مهیای حضور در رقابت های جهانی ترکیه شد، فردا در حساس ترین دیدار خود در گروه دوم به مصاف تیم قدرتمند ژاپن می رود. تیم کشورمان که در این گروه با سه تیم دیگر شامل مونته نگرو، آرژانتین و استرالیا نیز همگروه است تمامی امیدهای خود را برای صعود در کسب نتیجه در دیدار با ژاپن جستجو می کند تا با نبردی همپا با حریف آسیایی خود بتواند امیدهای خود را برای دیدارهای آینده زنده نگه دارد.

تیم واترپلو جوانان که با بی تدبیری مسئولان فدراسیون شنا در اواخر سال گذشته وحید رضایی مربی جوان و با آتیه کشورمان را پس از کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا و صعود به رقابت های جهانی کنار گذاشت و مولر آلمانی و نا آشنا با واترپلو ایران را جایگزین او کرد تاکنون در هیچ دیدار تدارکاتی موفق به کسب پیروزی نشده و تنها یک تساوی پرگل مقابل پرو در اردوی تدارکاتی ترکیه را در کارنامه خود داشته است.

تیم واترپلو جوانان ایران در سه دیدار تدارکاتی خود در اردوی ترکیه مقابل تیم های صربستان(۲۲ - ۳) آمریکا(۷ - ۳) و ترکیه(۱۲ - ۶) شکست خورده بود و مقابل پرو به تساوی(۷ - ۷) رسید. تیم جوانان کشورمان در مجموع دیدارهای تدارکاتی ۱۹ گل به ثمر رساند و ۴۸ گل دریافت کرد.

دیدار با ژاپن نخستین آزمون جدی و رسمی مولر آلمانی است که بسیاری از منتقدان بواسطه عدم آشنایی او با واترپلوی ایران حضور او را در روند آماده سازی تیم جوانان تاثیرگذار نمی دانند. مولر از ابتدای حضور خود تنها بر روی آمادگی جسمانی بازیکنان تمرکز کرد و کمتر به تمرینات تاکتیکی و هماهنگی تیمی توجه داشت که نمود آن را می توان در نتایج بازی های تدارکاتی دید.

تیم جوانان کشورمان در حالی فردا برابر چشم بادامی های ژاپنی صف آرایی خواهد کرد که هنوز وضعیت مصدومیت سهیل رستمیان و حامد کریمی که در دیدارهای تدارکاتی دچار مصدومیت شدند مشخص نیست.

تیم جوانان کشورمان فردا با حریفی روبرو می شود که سال گذشته در فینال مسابقات قهرمانی جوانان آسیا برابر این تیم شکستی سنگین را پذیرا شد.

نخستین بار نسل جدید واترپلوی ایران و ژاپن سال گذشته در فینال بازی های آسیایی جوانان سنگاپور دیدار کردند. هر دو تیم با اقتدار پای به مرحله فینال گذاشتند و جواز حضور در رقابت های جهانی را دریافت کردند. این مسابقه با حساب ۱۲ بر ۳ به سود ژاپنی ها به پایان رسید.

حال در رقابت های جوانان جهان در ترکیه، تیم جوانان ایران بار دیگر در مقابل ژاپن صف آرایی می کند. نتیجه این دیدار نشان خواهد داد که مولر آلمانی ظرف ماه های گذشته تا چه اندازه در پیشرفت تیم جوانان تاثیرگذار بوده و توانسته سطح فنی این تیم که از بازیکنان مستعدی برخوردار است را ارتقاء دهد.

واترپلوئیست های جوان ایران با غیرت و انگیزه و تمام توان گام به این دیدار خواهند گذاشت و می خواهند انتقام شکست مسابقات آسیایی را از سامورایی ها بگیرند، هر چند ژاپن نیز تیمی یکپارچه است و پیروزی برابر این تیم کار آسانی نخواهد بود.

تیم های ایران و ژاپن ظهر روز شنبه(۱۱ مرداد) از ساعت ۱۴:۳۰ با هم دیدار می کنند تا برگی دیگر از تاریخ واترپلو این دو کشور رقم بخورد.

گروه بندی تیم ها در رقابت های قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۴:
گروه A: قزاقستان، اسپانیا، مجارستان، امریکا، مصر
گروه B: استرالیا، ایران، آرژانتین، مونتنگرو، ژاپن
گروه C: برزیل، ایتالیا، أآفریقای جنوبی، ترکیه، روسیه
گروه D: نیوزلند، صربستان، کرواسی، کانادا، پرو

برنامه بازی های تیم ایران در دور مقدماتی:
ایران – ژاپن؛ شنبه(۱۱ مرداد) - ساعت ۱۳ به وقت محلی(۱۴:۳۰ تهران)
استرالیا – ایران؛ یکشنبه(۱۲ مرداد) - ساعت ۱۰:۲۰ به وقت محلی(۱۱:۵۰ تهران)
ایران – آرژانتین؛ سه شنبه(۱۴ مرداد) - ساعت ۱۷:۲۰ به وقت محلی(۱۸:۵۰ تهران)
مونتنگرو – ایران؛ چهارشنبه(۱۵ مرداد) - ساعت ۱۱:۴۰ به وقت محلی(۱۳:۱۰ تهران)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز