خبرگزاری کار ایران

در بخش خانم‌ها هم شانس مدال داریم؛

صاحبی: در اینچئون مدال می‌گیریم اما قول نمی‌دهم / به‌فکر جانشینی شجاعی نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۲۱

باوجود اینکه شرایط مساعد برای مدال آوری در رشته کامپوند مهیاست اما نمی‌توانیم قول بدهم در این رشته قطعا مدال می‌گیریم چراکه در ورزش عوامل بسیاری در موفقیت ورزشکار تاثیرگذار است.

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان با بیان اینکه این رشته نسبت به ۴ سال گذشته پیشرفت خوبی داشته، گفت: به کسب مدال رشته کامپوند در بازی‌های آسیایی اینچئون بسیار امیدواریم.

احمد صاحبی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: تیم تیراندازی با کمان ایران در بازی‌های آسیایی دور گذشته در گوانگژوی چین توفیقی نداشت و نتوانست مدالی کسب کند، اما در سال‌های گذشته رشته تیراندازی با کمان پیشرفت خوبی داشته و بر همین اساس اعتقاد دارم می‌توانیم در رشته کامپوند در بازی‌های آسیایی مدال بگیریم.

وی با بیان اینکه ملی‌پوشان تیراندازی با کمان ایران از یک‌سال گذشته در اردوهای آماده‌سازی حضور دارند، تصریح کرد: در رشته ریکرو به دلیل اینکه خاستگاه این رشته کشور کره است و کره‌ای‌ها در این رشته صاحب سبک هستند و این کشور میزبان بازی‌های آسیایی است، قطعا کار دشواری برای کسب مدال داریم به ویژه اینکه کره‌ای‌ها برای آنکه روحیه کاروان خود را بالا ببرند بر روی مدال‌های این رشته در روزهای ابتدایی بازی‌های آسیایی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قول کسب مدال در ورزش از هیچ عقل سلیمی پذیرفته نیست، گفت: با وجود اینکه شرایط مساعد برای مدال‌آوری در رشته کامپوند مهیاست، اما نمی‌توانیم قول بدهم در این رشته قطعا مدال می‌گیریم چراکه در ورزش عوامل بسیاری در موفقیت ورزشکار تاثیرگذار است و نمی‌توان نقش عوامل محیطی را در موفقیت‌های ورزشکار نادیده گرفت.

دبیر فدراسیون تیر و کمان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نهایت حمایت و همکاری را از تیم‌های ملی داشته‌اند، گفت: هیچ‌کس دوست ندارد بدون مدال به ایران برگردد و همه ورزشکاران می‌خواهند نزد مردم رو سفید باشند و از همین رو تلاش تمامی ورزشکاران تیراندازی با کمال کسب مدال در بازی‌های آسیایی است.

وی درباره برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی تا پیش از حضور در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: ملی‌پوشان تیراندازی با کمان از حدود یک‌سال گذشته در اردو حضور دارند و به تازگی هم اردوی این تیم در شمال کشور و به همت هیات گیلان در حال برگزاری است و امیدواریم پس از اعزام این تیم به مسابقات جایزه بزرگ آسیا در چین تایپه، تیم را مهیای حضور در بازی‌های آسیایی کنیم.

صاحبی در مورد شانس مدال‌آوری بانوان کشورمان در رشته تیراندازی با کمان گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته بانوان هم پا به پای آقایان در این رشته پیشرفت کردند و معتقدم کسب مدال در بخش بانوان هم دور از دسترس ورزشکاران ایران نیست.

وی روند آماده‌سازی تیم ملی تیراندازی با کمان را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: سرمربی کره‌ای تیم ملی که اتفاقا اهل شهر اینچئون کره‌ است در کنار مربیان داخلی نظیر نجمه آبتین، برنامه‌های آماده‌سازی خوبی را برای اردونشینان فراهم کرده‌اند و با بهره‌گیری از زمین و امکانات اختصاصی و تجربه حضور در رویدادهای جهانی امیدواریم بتوانیم در بازی‌های اینچئون با کسب مدال از این آزمون مهم سربلند خارج شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخابات فدراسیون تیر و کمان و تعیین گزینه دیگری برای جایگزینی شجاعی در این فدراسیون اظهار داشت: به نظرم حالا وقت جابجایی نیست. نباید در این زمینه عجولانه تصمیم بگیریم چراکه بازی‌های آسیایی در پیش است و هر گونه تصمیم شتابزده‌ای می‌تواند تمرکز ملی‌پوشان را برای بازی‌های آسیایی بر هم بزند. فعلا نباید به فکر انتخابات باشیم، بلکه باید تمام تمرکزمان بر روی آماده‌سازی و بالا بردن روحیه ملی‌پوشان باشد.

دبیر فدراسیون تیر و کمان در مورد احتمال نامزدی خود در انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: بنده تا به حال در این زمینه فکر نکرده‌ام. با وجود اینکه سابقه ۲۳ ساله در مدیریت ورزش دارم و حدود ۳ سال نیز در فدراسیون تیراندازی بودم، اما نگاهم نگاه تیمی و تشکیلاتی است و در صورتی که تنها چنین شرایطی فراهم باشد احتمال دارد قبول مسئولیت کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز