خبرگزاری کار ایران

پس از انصراف از سفر به برزیل؛

رسایی: سگ ندارم تا کسی را گاز بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۵۶۶

بنده از روز اول به رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ گفتم که به دلیل برخی مشکلات شخصی امکان چنین سفری را ندارم.

حمید رسایی طی مطلبی در سایت شخصی‌اش اعلام کرد که به کشور برزیل طی مسابقات جام‌جهانی نمی‌رود.

به گزارش ایلنا، متن کامل یادداشت حمید رسایی به شرح زیر است:

به کسی اعتراض کردند که سگ شما پای مردم را گاز می‌گیرد. او در جواب گفت: اولا بنده سگم را می‌بندم تا پای کسی را گاز نگیرد. ثانیا بنده سگم را تربیت کرده‌ام تا پای کسی را گاز نگیرد. ثالثا بنده اصلا سگ ندارم تا پای کسی را گاز بگیرد. قصه سفر بنده به برزیل از طرف کمیسیون اصل ۹۰ و با موافقت هیأت رئیسه مجلس که یک هفته‌ای است به سوژه برخی از رسانه‌های خبری تبدیل شده و بیش از اعزام تیم ملی مورد توجه آنها قرار گرفته، شبیه همین حکایتی است که نقل کردم.

بنده از روز اول به رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ گفتم به دلیل برخی مشکلات شخصی امکان چنین سفری را ندارم به اضافه اینکه تأکید کردم اگر اسم بنده برای این سفر بیاید، این جماعت بیمار از هیچ تخریبی فرو گذار نمی‌کنند. خصوصا که در آستانه جام‌جهانی نمی‌توانیم درخصوص محتوای پرونده فساد در فوتبال و ارتباط آن با حواشی جام جهانی‌های قبل و این جام جهانی صحبت کنیم، اما رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به دلیل تسلط بنده بر این پرونده بر این اعزام اصرار داشت خصوصا که کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه مجلس نیز این موضوع را به تصویب رسانده بود. بر همین اساس طی مکاتبه‌ای با بخش های داخلی مجلس، درخواست ارائه پاسپورد سیاسی به وزارتخارجه صادر شد.

علی‌رغم این، متأسفانه از یک هفته قبل یک جریان سیاسی با انتشار نامه عادی اداره کل تشریفات مجلس به وزارت‌خارجه، فضاسازی هدفمند به منظور تخریب بنده را آغاز کرد، به طوری که در ۲۴ ساعت بیش از ۵۰ خبر در چند سایت کار شد و در چند روز بعد از آن بیش از ۲۷۰ خبر فقط در همین چند سایت خبری بازنشر یافت. علاوه بر این در شبکه‌های مجازی وایبر، واتس‌آپ و فیس‌بوک نیز به هجم گسترده‌ای این تخریب صورت گرفت. این‌که نامه با سفارش چه کسی با هدف تخریب و فضاسازی علیه بنده در اختیار این سایت قرار گرفت، موضوعی است که در آینده مشخص خواهد شد و فعلا قصد پرداختن به آن را ندارم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ البته در دومین روز این تهاجم‌ها طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس اعلام کرد این سفر با درخواست کمیسیون و موافقت هیأت رئیسه بوده و رسایی نه تنها درخواست نداشته، بلکه به دلایل شخصی اکراه هم داشته، اما این مصاحبه هم جلوی این هجمه تخریبی را نگرفت. از آنجا که بنده هم نمی‌توانستم به دلیل محرمانه بودن، برخی از ابعاد این موضوع را توضیح دهم از روابط عمومی مجلس و حتی اداره کل تشریفات خواستم تا درباره نامه‌ای که از آنها منتشر شده و اینکه این سفر طبق روال قانونی‌مجلس و با درخواست کمیسیون و موافقت کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه بوده، توضیح دهند اما متأسفانه و در کمال تعجب این دو مجموعه بعد از یک دو روز معطلی و وعده انتشار توضیحاتی، در نهایت بر خلاف وظیفه قانونی‌شان در قبال تخریب یک نماینده مجلس سکوت کردند حتی سایت خبری خانه‌ملت حاضر به تولید یک خبر در این باره نشد!

اگر در همان چند روز اول می‌گفتم بنده اساسا طالب این سفر نبودم و شرایط اعزام به چنین سفری را ندارم، ‌ همین رسانه‌های بیمار تا چند هفته درباره نرفتنم فضاسازی می‌کردند که بله ما جلوی فساد رسایی را گرفتیم! برای همین بعد از انتشار یک یادداشت در سایتم در برابر همه تخریب‌ها صبر کردم تا رئیس کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه در ابن باره اعلام موضع کند و از تریبون مجلس اعلام شود که بنده طالب این سفر نبوده‌ام و این موضوع درخواست کمیسیون اصل ۹۰ و با موافقت هیأت رئیسه مجلس بوده است.

روز گذشته که هفته سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه به اتمام رسید، در دفتر آقای سبحانی‌نیا(رئیس کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه مجلس) ‌این موضوع طرح شد و وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس ضمن گلایه از عملکرد روابط عمومی مجلس اعلام کرد این سفر به درخواست کمیسیون و با موافقت هیأت رئیسه مجلس و با اکراه رسایی بوده است. امروز نیز در صحن علنی مجلس، پور مختار مجددا این موضوع را اعلام کرد.

اکنون بعد از اینکه عضو محترم هیأت رئیسه واقعیت را بیان کرد و از تریبون مجلس نیز این موضوع اعلام شد برای پایان دادن به دلواپسی این جماعت یک بار دیگر به صراحت می‌گویم بنده اصلا سگ ندارم تا کسی را گاز بگیرد و اساسا به دلایل شخصی علی‌رغم تصویب سفر در هیأت رئیسه و اصرار رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ نمی‌توانم عازم این سفر شوم هر چند شاید برخی از کارشناسان کمیسیون طبق روال‌کاری برای انجام وظایف خود به این سفر بروند. البته امروز بعد از ظهر در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزارتخانه‌های مرتبط با حضور ایران در جام جهانی، ابعاد دیگر جام جهانی از لحاظ فرهنگی و سیاسی و… که مهم ترین محور حضور ناظر کمیسیون بود، مورد بحثو بررسی قرار گرفت که طبعا سخنگوی کمیسیون در باره آن اطلاع رسانی خواهد کرد.

جالب اینجاست با اینکه تاکنون چند بار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کرده رسایی درخواست این سفر را نداشته بلکه اکراه هم داشته و بنده نیز هرگز نگفته‌ام عازم این سفر خواهم بود، امروز بعد از ظهر یکی از همین سایت‌های بیمار تیترش را(رسایی: قطعا به برزیل می روم) قرار داده است! درباره پشت صحنه این تخریب‌ها نکات شنیدنی است که ان‌شاء الله به زودی خواهم گفت. لطفا کمی صبر کنید…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز