خبرگزاری کار ایران

سجادی خبر داد:

امضاء تفاهم‌نامه مالی وزارت ورزش با ۴۸ فدراسیون ورزشی

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۶۳۵

این تفاهمنامه و بودجه تخصیصی با توجه به برنامه‌های فدراسیون‌ها که در ۳ ماه آخر سال ۹۲ از آنها اخذ و بررسی شده و با توجه به بودجه مصوب وزارتخانه تنظیم به امضاء خواهد رسید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از برگزاری جلساتی به منظور امضاء تفاهم‌نامه مالی با ۴۸ فدراسیون ورزشی در دفتر این معاونت خبر داد.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی گفت: از امروز تا ۲ هفته آینده نشست‌های کارشناسی را با فدراسیون‌های ورزشی به منظور تخصیص بودجه سال ۹۳ خواهیم داشت که نخستین جلسه امروز و با حضور فدراسیون‌های کاراته، ووشو، تکواندو، جودو، کشتی، وزنه‌برداری و دوومیدانی خواهد بود. این تفاهمنامه و بودجه تخصیصی با توجه به برنامه‌های فدراسیون‌ها که در ۳ ماه آخر سال ۹۲ از آنها اخذ و بررسی شده و با توجه به بودجه مصوب وزارتخانه تنظیم به امضاء خواهد رسید.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این میزان اعتباری است که از طرف وزارت ورزش وجوانان به فدراسیون‌ها اختصاص داده می‌شود و فدراسیون‌ها طبق این تفاهم نامه، مکلف هستند همکاری لازم را در زمینه ارزیابی عملکرد فدراسیون و نمایندگان معرفی شده از طرف وزارت در حوزه‌های مختلف و همچنین بازرسین فدراسیون معمول دارند.

وی تاکید کرد: فدراسیون‌ها باید گزارش عملکرد مالی خود را براساس فرم‌های ابلاغ شده قبل از دریافت مرحله بعدی اعتبارات به این معاونت ارسال کنند در غیر اینصورت پرداخت بعدی تا دریافت فرم‌ها به حالت تعلیق در خواهد آمد. در این تفاهم نامه، اعتبارات قید شده برای دو بخش ورزش بانوان و آقایان خواهد بود و براساس میزان درصدی که برای هریک تعیین شده فدراسیون مکلف به هزینه کردن است.

وی همچنین درخصوص میزان کسب درآمد فدراسیون از منابع غیر دولتی و حمایت کنندگان خصوصی اظهار داشت: در این تفاهم نامه میزان حمایت بخش خصوصی مشخص شده و معلوم شده که فدراسیون‌ها باید چه میزان کمک جذب کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای همچنین گفت: عمدتا بودجه فدراسیون براساس سرفصل‌های برنامه‌ای خواهد بود اما یک تفکیک کلی با توجه به بازی‌های آسیایی اینچئون در تخصیص اعتبارات هم خواهیم داشت یعنی میزان پولی که برای تدارک تیم‌ها جهت شرکت در بازی‌های آسیایی مشخص شده به صورت مجزا در این تفاهمنامه درج شده است.

او یادآور شد: بنابراین هر فدراسیونی با توجه به برنامه‌های مصوب در سال‌جاری اعتبارات خود را در یافت می‌کند و پس از دریافت اولین مرحله اعتبارات که در فروردین‌ماه انجام شده برای مرحله دوم حتما باید گزارش عملکرد خود را به معاونت ورزش قهرمانی جهت دریافت اعتبارات مراحل بعدی ارسال کنند. طی دو هفته همه ۴۸ فدراسیون طبق جدول زمان‌بندی پیش‌بینی شده در معاونت حضور پیدا می‌کنند و تفاهمنامه به امضاءطرفین خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است از این پس میزان کمک کمیته ملی المپک به فدراسیون‌ها به وزارت ورزش وجوانان اعلام خواهد شد و بالعکس وزارت ورزش هم جدول میزان اعتبار تخصیصی به هر فدراسیون را به کمیته ملی المپیک ارسال می‌کند.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بنابراین در سال جدید مشخص خواهد شد که هر فدراسیون چه میزان کمک از وزارت ورزش و چه میزان از کمیته ملی المپیک دریافت کرده است. به این ترتیب پیش‌بینی میزان کمک‌های دریافتی از بخش غیر دولتی و حمایت کنندگان مالی هم روشن خواهد شد. در این جلسات، رییس فدراسیون و خرانه‌دار فدراسیون‌های ورزشی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای، معاون توسعه منابع و پشتیبانی، معاون توسعه ورزش بانوان حضور خواهد داشت و تمامی این افراد باید تفاهم نامه مالی را امضاء کنند.

سجادی در پایان گفت: امیدوارم در سالی که فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده همه مدیران و روسای فدراسیون‌ها ضمن صرفه جویی کامل در انجام هزینه‌ها، طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده و تفاهم نامه امضا شده بتوانیم اقدامات موثری را درعرصه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز