خبرگزاری کار ایران

دلیل سکوت کمیته فنی را نمی‌دانم!

کریمی: فدراسیون شنا بزرگنمایی می‌کند / رکوردهای B کسب سهمیه تلقی نمی‌شود!

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۸۴

فدراسیون شنا تعمدا تمام واقعیت‌ها را نمی‌گوید تا کار شناگران تیم ملی را بزرگنمایی کند / تاکنون به جز رهام پیروانی که سهمیه A ورودی را کسب کرده سایر شناگران حضورشان در المپیک قطعی نیست.

مدیر سابق تیم‌های ملی شنا با انتقاد از رویه این فدراسیون در غیر واقعی جلوه دادن نتایج تیم ملی در مسابقات بین‌المللی دبی تاکید کرد: مسئولان فدراسیون شنا آگاهانه تمام واقعیت‌ها را در مورد نتایج تیم ملی شنا نمی‌گویند و سعی در بزرگنمایی عملکرد ملی پوشان دارند.

غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: تیم ملی شنا تاکنون در مسابقات بین‌المللی دبی ۴ ورودی B المپیک کسب کرده، نه سهمیه قطعی المپیک! در حالی‌که اخباری که بر روی خروجی فدراسیون شنا قرار گرفته چنین وانمود می‌کند که هر ۴ شناگر جوان تیم ملی از همین حالا سهمیه المپیک را بدست آورده‌اند که این دور از واقعیت است!

کریمی ادامه داد: فدراسیون جهانی شنا برای هر دوره المپیک قوانین و فیلترهای خاصی را برای انتخاب شناگران تعیین می‌کند که برای دومین دوره مسابقات شنای المپیک جوانان در نانجینگ چین ۱۵ ماده رقابتی و ۲ دسته رکورد A و B تعیین شده که از میان رکوردهای A دو نفر و از بین رکوردهای B یک نفر و آن‌هم تصادفی برای مسابقات نهایی گزینش می‌شوند.

این کارشناس شنای کشور یادآورشد: بخشی از سهمیه ورودی المپیک نانجینگ در مسابقات جهانی سال گذشته بارسلون اسپانیا توزیع شد و ۸ شناگر برتر از میان ۱۶ تیم شرکت‌کننده در این مسابقات جواز حضور در نانجینگ را بدست آوردند و سایر تیم‌ها می بایست به رکوردهای ورودی دست پیدا کنند که در نهایت از هر کشور ۴ نفر شامل ۲ پسر و ۲ دختر انتخاب می‌شوند که با توجه به اینکه کشورمان در بخش دختران نمی‌تواند نماینده‌ای داشته باشد ایران تنها با ۲ شناگر می‌تواند در المپیک نانجینگ شرکت کند.

وی با بیان اینکه تنها رکورد ورودی ۲۰۰ متر کرال پشت رهام پیروانی جزو رکوردهای کیفی درجه یک محسوب می‌شود و از حالا حضور او در المپیک نانجینگ قطعی است، اظهار داشت: فدراسیون شنا تعمدا تمام واقعیت‌ها را نمی‌گوید تا کار شناگران تیم ملی را بزرگنمایی کند و تاکنون هم اعلام کرده تیم ملی توسط مهمانواز، نسیمی‌شاد، عظیمی و عبداللهی ۴ سهمیه ورودی کسب کرده که این خبر واقعیت ندارد و تاکنون به جز رهام پیروانی که سهمیه A ورودی را کسب کرده، سایر شناگران حضورشان در المپیک قطعی نیست و کمیته فنی تنها می‌تواند نام ۲ شناگر را برای این مسابقات انتخاب کند.

مدیر سابق تیم‌های ملی شنا با انتقاد از عملکرد کمیته فنی و سکوت اعضای این کمیته در بیان واقعیت‌های تیم ملی اظهار داشت: تعحب می‌کنم چرا اعضای کمیته فنی که به اینگونه مسائل اشراف دارند، واقعیت‌ها را نمی‌گویند و به جای شفاف‌سازی با سکوت خود از وارونه جلوه دادن حقایق حمایت می‌کنند.

کریمی با ارزشمند توصیف‌کردن رکورد ورودی رهام پیروانی تصریح کرد: رهام سال‌هاست که به عنوان یک پدیده در شنای ایران ظهور کرده و مسئولان فدراسیون به جای حمایت از او و کمک به پیشرفت این شناگر آینده‌دار مدام برایش کارشکنی می‌کنند و به عنوان عضوی از خانواده شنا از چنین برخوردهایی با این شناگر جوان متاسفم!

وی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از عملکرد سرمربی تیم ملی شنا در نگاه تبعیض‌آمیز بین شناگران اظهار داشت: رهام پیروانی در حالیکه بهترین رکورد ورودی المپیک جوانان را بدست می‌آورد از تیم ملی کنار گذاشته می‌شود و آن‌وقت آرین علیایی که در بین ۵ شناگر حاضر در مسابقات دبی هیچ رکورد ورودی کسب نمی‌کند حتی به تیم ملی شنای بزرگسالان دعوت می‌شود چون شاگرد مربی تیم ملی است. وی باید هوای شناگران همشهری خود را داشته باشند! شنا با وجود چنین نگاه‌های تبعیض‌آمیز به جایی نمی‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز