خبرگزاری کار ایران

کمیته داوران جناحی و سلیقه‌ای عمل می‌کند؛

اسفندآبادی: دلیل حمایت‌های وزیر ورزش از مسئولان جودو را نمی‌دانم

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۴۴

علی‌رغم این همه شعاری که بابت استعدادپروری سر داده می‌شود، پس چرا هنوز از جودوکارانی که در دوره روسای قبلی فدراسیون به جامعه جودوی کشور معرفی شده‌اند، استفاده می‌شود؟

داور ممتاز جودوی ایران گفت: کمیته داوران فدراسیون جودو درخصوص اعزام داوران به کلاس‌های بین‌المللی، گزینشی و سلیقه‌ای عمل می‌کند.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته محمد راستینه و جلال کرمی راهی نپال شدند تا در سمینار ارتقا داوری درجه A آسیا شرکت کنند. این اعزام با اعتراض برخی از داورانی روبرو شد که معتقدند نفرات دیگری بودند که باید زودتر از این ۲ داور در این دوره شرکت می‌کردند.

محمد خانی‌اسفندآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این‌باره تصریح کرد: در سایت کمیته داوران یک بانک اطلاعاتی وجود دارد که درجه‌های داوران را مشخص می‌کند. در این سایت آمده کدام داوران موفق به اخذ درجه ممتاز شده‌اند تا به این ترتیب در اولویت حضور در دوره‌های بین المللی و آسیایی قرار بگیرند.

وی به شاخصه‌های کمیته داوران جهت شرکت در کلاس‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: علاوه بر سن داوران که می‌بایست زیر ۵۰ سال باشند، ملاک مهمی همچون حضور مستمر در عرصه‌های داوری در داخل کشور در سایت کمیته داوران آمده است. بر این اساس است که مشخص می‌شود کدام داوران در نوبت اعزام به دوره‌های بین المللی و قاره‌ای قرار می‌گیرند.

سخنگوی سابق فدراسیون جودو ادامه داد: این ۲ داور کشورمان از دوستان من هستند و به همین جهت روی سخن من با آنها نیست، بلکه مقصود من کمیته داوران و البته فدراسیون است که در این خصوص جناحی، سلیقه‌ای و گزینشی عمل کردند.

اسفندآبادی در مورد پیگیری‌های خود از مسئولان کمیته داوران اظهار داشت: آنها گوش شنوایی ندارند. وقتی با رئیس کمیته داوران تماس گرفتم، وی به من گفت ما نباید پاسخگوی شما باشیم. سوال من این است که پس ما باید به چه کسی رجوع کنیم؟

داور ممتاز جودوی ایران با بیان اینکه این نوع رفتارهای کمیته داوران فدراسیون جودو باعثهرج و مرج در جامعه داوری کشور شده، یادآور شد: گویا رئیس فدراسیون نقش زیادی در بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات اهالی جودو از جمله داوران ندارد و تنها مجری سیاست‌هایی است که به وی دیکته می‌شود.

رئیس سابق سازمان لیگ جودو در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما از منتقدان فدراسیون جودو هستید، آیا این قضیه مرتبط با عدم اعزام‌تان به کلاس‌های بین‌المللی و آسیایی نیست، اظهار داشت: دقیقا همین‌طور است. ابتدا باید به یک نکته مهم اشاره کنم. بنده به عنوان اولین داور ایران هستم که مسابقه جودوکار رژیم صهیونیستی را قضاوت نکردم. بنده سال ۸۵ و در رقابت‌های گرجستان بود که از قضاوت بازی نماینده رژیم غاصب اسرائیل امتناع کردم، اما نوع برخورد فدراسیون با بنده را می‌بینید. من و تمامی کسانی که این حرکت ارزشی را انجام داده‌ایم، به وظیفه خود عمل کرده‌ایم، اما جالب است که نایب رئیس فدراسیون همواره خود را تنها شخصی در جامعه جودو می داند که مقابل ورزشکار اسرائیلی حاضر نشده است.

سخنگوی سابق فدراسیون جودو در ادامه به وضعیت کنونی جودوی ایران اشاره کرد و گفت: سوال من از مسئولان فدراسیون این است علی‌رغم این همه شعاری که بابت استعدادپروری سر داده می‌شود، پس چرا هنوز از جودوکارانی که در دوره روسای قبلی فدراسیون به جامعه جودوی کشور معرفی شده‌اند، استفاده می‌شود؟

اسفندآبادی با بیان اینکه علت حمایت‌های وزیر ورزش از مسئولان فدراسیون جودو را نمی‌دانم، افزود: مشکلات جودو بسیاز زیاد است، اما متاسفانه از سوی مسئولان وزارت ورزش هیچ اقدامی جهت حل مشکلات فدراسیون برداشته نمی‌شود.

این داور ممتاز جودو در پایان درخصوص پیش‌بینی خود از نتایج جودوکاران ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی اظهار داشت: برای اینکه بنده و سایر منتقدان را به کارشکنی متهم نکنند، پیش بینی نمی‌کنم و فقط این جمله را می‌گویم که " چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است! "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز