خبرگزاری کار ایران

در تیم ملی نظارت می‌کنم نه مربیگری؛

آشوری: برای کسب مدال به ترکیه نرفته بودیم / بی‌پولی نمی‌تواند سد راه ما شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۱۱۷

بنده نه مربیگری کردم و نه تمرین دادم. من چه در هنگام تمرین ملی‌پوشان در کمپ و چه در زمان برگزاری رقابت‌ها، از روی سکوها و از جایگاه مخصوص مسئولان، بر نحوه عملکرد نمایندگان کشورمان نظارت داشتم.

دبیر فدراسیون کاراته گفت: با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند جهان در جام بسفر ترکیه، سطح مسابقات بسیار بالا و نتایج ملی‌پوشان نیز منطقی بود.

به گزارش ایلنا، تیم‌های ملی کاراته مردان و بانوان کشورمان، ابتدای فروردین‌ماه جاری عازم استانبول شدند تا ضمن حضور در کمپ مشترک تمرینی، در رقابت‌های بین‌المللی جام بسفر ترکیه نیز شرکت کنند. این اعزام اما با نتایج جالبی برای کاراته ایران همراه نبود. چراکه تیم‌های اعزامی کشورمان، تنها با یک مدال طلا به میهن بازگشتند. ضمن اینکه بسیاری از قهرمانان صاحب‌نام تیم ایران نیز بدون مدال به کار خود پایان دادند. همین نتایج، انتقادات بسیاری را بر علیه تیم اعزامی کشورمان به دنبال داشت.

محسن آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص سطح تورنمنت جام بسفر ترکیه تصریح کرد: اواسط اردیبهشت‌ماه مسابقات قهرمانی اروپا در فنلاند برگزار می‌شود و بعد از آن و به فاصله‌ای اندک، رقابت‌های جهانی آلمان برگزار خواهد شد. به همین جهت و با هدف حضور قدرتمند تیم‌های اروپایی در این دو رویداد بزرگ، تیم‌های شرکت کننده در جام بسفر از جمله ترکیه، آذربایجان و صربستان با تمامی توان در مسابقات استانبول حضور یافته بودند.

وی افزود: با توجه به شرکت تیم‌هایی مطرح کاراته جهان همچون ترکیه، آذربایجان و صربستان که از قدرت‌های برتر کاراته جهان هستند، سطح مسابقات جام بسفر استانبول بسیار بالا و نتایج کسب شده توسط نمایندگان ایران نیز منطقی و عالی بود.

دبیر فدراسیون کاراته در مورد کسب تنها یک مدال طلا در مسابقات جام بسفر اظهار داشت: اولا اینکه تمامی داوران حاضر در این رقابت‌ها از کشور میزبان بودند و به همین دلیل قضاوت‌های یک طرفه‌ای انجام دادند. ثانیا و مهمتر این‌که ما برای کسب مدال به ترکیه نرفته بودیم. ما می‌خواستیم ملی‌پوشان در کمپ بین‌المللی استانبول با دیگر کاراته‌کاهای دیگر کشورها تمرین کنند و خوشحالیم که به اهداف خود نیز دست یافتیم.

آشوری در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون کاراته پول ندارد پس چرا در مسابقات نه چندان با کیفیتی مثل جام بسفر شرکت کرد، یاد آور شد: هزینه شرکت تیم‌ها را کشور میزبان تقبل کرد. ضمن اینکه علی‌رغم مشکلات مالی فدراسیون، ما سعی می‌کنیم در اکثر برنامه‌های برون مرزی و مسابقات خارجی شرکت کنیم و به همین دلیل بی پولی نمی‌تواند سد راه ما شود.

مسئولان و مربیان تیم اعزامی ایران، بابت پیروزی ملی پوشان کشورمان مقابل حریفان اهل رومانی و تایلند ابراز رضایت و خوشحالی می کنند. در حالی که این دو کشور در کاراته دنیا محلی از اعراب ندارند. مدیر تیم های ملی کاراته دراین باره خاطر نشان کرد: من این صحبت را نکردم و برخی این موضوع را از زبان بنده مطرح کردند که صحت ندارد. البته کسانی که این گونه حرف می زنند یا از کاراته اطلاعی ندارند و یا دنبال مسائل دیگر هستند.

دبیر فدراسیون کاراته همچنین در مورد اینکه گفته می‌شود شما کار هدایت ملی‌پوشان در مسابقات بین‌المللی ترکیه را برعهده داشتید، گفت: بنده نه مربیگری کردم و نه تمرین دادم. من چه در هنگام تمرین ملی‌پوشان در کمپ و چه در زمان برگزاری رقابت‌ها، از روی سکوها و از جایگاه مخصوص مسئولان، بر نحوه عملکرد نمایندگان کشورمان نظارت داشتم.

آشوری در پایان با رد هرگونه دخالت در امور فنی تیم های ملی کاراته اظهار داشت: این سوال را از مربیان تیم ملی بپرسید، اما من فقط بر کارهای تیم ملی نظارت و البته مدیریت می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز