خبرگزاری کار ایران

جلوی پرو‍‍ژه مهندسی‌شدن انتخابات کمیته ایستادم؛

صفایی: من و دنیامالی قربانی سیاسی‌کاری آقایان شدیم / حاضر نشدیم جاده صاف‌کن باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۹۵

آقایان ورزش را حیات خلوت خودشان می‌دانستند و دنبال سهم‌خواهی بودند. من و امثال " دنیامالی " قربانی سیاسی کاری آقایان شدیم چون حاضر نشدیم جاده صاف‌کن آقایان باشیم.

رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی با کمان که همواره صریح و بی‌پروا حرف‌هایش را زده و از ورود آدم‌های سیاسی که ریشه‌ای در ورزش ندارند انتقاد کرده، در مورد احتمال بازگشتش به فدراسیون تیراندازی با کمان، پشت پرده انتخابات کمیته ملی المپیک و تعلیق فدراسیون و… صحبت‌های شنیدنی داشت.

کریم صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دلایل برکناری خود مدعی شد: من برکنار شدم چون جلوی پرو‍‍ژه مهندسی‌شدن انتخابات کمیته ملی المپیک ایستادم و برایم پاپوش درست کردند چون جزو حامیان استیضاح محمد عباسی بودم. بعد از اینکه با لابی‌های پشت پرده و هزار جور وعده و وعید، امضای نماینده‌های مجلس را پس گرفتند و طرح استیضاح وزیر منتفی شد، شروع کردند به تلافی‌کردن و برای آنهایی که موافق استیضاح بودند همه جور اتهامی زدند؛ از اتهامات مالی تا امنیتی.

وی ادامه داد: به خیانت و نامه‌نگاری و دادن اطلاعات داخل کشور به خارجی‌ها و زیر سئوال بردن نظام متهم شدم در حالی‌که در مدت حضورم در فدراسیون، فقط به دنبال ارتقای جایگاه این رشته بودم و عملکردم مشخص است. متاسفانه دستگاه‌های نظارتی هم نیامدند موضوع را بررسی کنند تا واقعیت‌ها مشخص شود.

صفایی با بیان این ادعا که آقایان پروژه مهندسی انتخابات کمیته ملی المپیک را کلید زدند تا جلسات کاری خود را به جای ساختمان " لادن " در ساختمان کمیته ملی المپیک برگزار کنند، گفت: آقایان ورزش را حیات خلوت خودشان می‌دانستند و دنبال سهم‌خواهی بودند. من و امثال " دنیامالی " قربانی سیاسی کاری آقایان شدیم چون حاضر نشدیم جاده صاف‌کن آقایان باشیم و وارد زد و بندهای سیاسی‌شان شویم.

صفایی در مورد کناره گیری ریاست فدراسیون به دلیل انتخابش به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک و احتمال بازگشتش به فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: ۲ سال است این آقا چهره کریم صفایی را تخریب می‌کند و یکسری تهمت‌هایی را به من زده که باید جوابگوی آنها باشد. البته من در شعبه ۱۵ کارکنان دولت از این آقا شکایت کردم و از راه قانونی دنبال حقی هستم که از من تضییع شده است.

وی ادامه داد: دو سال است جواب این آقا را نداده‌ام ولی گله‌ای هم ندارم، چون او مقصر نیست بلکه آنهایی که وی را سر کار آورده‌اند مقصرند. کسانی که ریشه در ورزش ندارند و با سیاسی‌کاری می‌خواهند در ورزش جایی باز کنند.

وی با بیان اینکه و من دنیامالی دستخوش حوادثی شدیم که قرار بود پروژه مهندسی کمیته ملی المپیک را رقم بزند، تصریح کرد: وقتی جلوی آقایان ایستادیم خواستند ما را حذف کنند.

صفایی اظهار داشت: متاسفانه در ورزش کسانی رشد می‌کنند که یا پرونده های مالی دارند یا وابستگی سیاسی، در حالیکه این آدم‌ها انگیزه ایستادن ندارند چه برسد به انگیزه مبارزه.

وی با اشاره به اینکه حوادثی که منجر به برکناری وی از فدراسیون تیراندازی با کمان شد، با تکرار این ادعا که ما جلوی یک پروژه مهندسی شده ایستادیم و اجازه ندادیم آقایان به اهداف سیاسی‌شان برسند، گفت: طبیعی بود امثال من و دنیامالی باید حدف می‌شدیم. بهانه هم داشتند. متاسفانه یکسری اتهامات قضایی را به ما زدند در حالیکه به قول علیپور دبیر کمیته اخلاقی فدراسیون فوتبال این پرونده اصلاً منشوری نبود بلکه قضایی بود. متاسفانه دستگاه‌های نظارتی هم وارد این مساله نشدند تا آقایان هر کاری که می‌خواهند بکنند.

وی ادامه داد: متاسفانه آقایان تمام کسانی که از طرح استیضاح حمایت کردند را به طریقی تحت فشار گذاشتند، برای عده‌ای پاپوش درست کردند و به عده‌ای هم تهمت زدند. شما از کامران نماینده اصفهان سوال کنید که چرا طرح استیضاح عباسی انجام شد؟ خود علی لاریجانی می‌گفت عباسی یک دانشگاه را هم نمی‌تواند اداره کند ولی چطور شد همان روز امضای خود را پس گرفتند و حاضر نشدند پای استیضاح وزیر بایستند.

رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی با کمان یادآور شد: من به ارتباط با بیگانگان متهم شدم چراکه از حق دو المپیکی ایران دفاع کردم و اجازه ندادم رنکینگی‌های سه‌رقمی به جای نفر ۱۸ جهان اعزام کنند. موضوع تعلیق را به نامه‌های من برای این دو ورزشکار نسبت دادند. در حالیکه من معتقدم تعلیق یک رشته ورزشی مانند تصادف می‌ماند که باید کارشناس خبره موضوع را بررسی و اظهارنظر نماید.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: همیشه پای صحبت‌هایم ایستاده‌ام و از طرح حقایق ابایی نداشتم، اما اینکه بخواهم دوباره به صحنه ورزش برگردم و مسئولیت بگیریم به موضع وزارت ورزش و خانواده تیراندازی با کمان بستگی دارد که تا چه اندازه علاقه‌مند باشند من دوباره مدیریت فدراسیون را بر عهده بگیرم.

صفایی پیرامون تغییر روسای فدراسیون‌ها به اتهام فساد مالی اظهار داشت: همانطور که قبلا هم گفتم گذشت زمان همه چیز را روشن می کند. اگر ما فساد مالی داشتیم چرا اسم شماها در لیست مفاسد اقتصادی و افرادی که از مرتضوی پول گرفتید مطرح شده. و در آخر به ورزشی ها عرض می کنم که اگر اسمی و اثری از آقایانی که در ورزش ظلم کردند نمی بینید آنهم بعد از سرخوشی های المپیک بود که آقایان بعد از بردهای المپیک که اصلا به آنها ارتباطی نداشت جزو گزارش کار خودشان می آوردند.

وی یادآور شد: حالا با سر کار آمدن دولت تدبیر و امید نامه به آقای روحانی می زنند که چرا گزارش عملکرد صد روزه ورزش را هم داده اید. خودتان یادتان رفته در لندن چه کارهایی کردید تا پیروزی های لندن را به نام خودتان تمام کنید. و حرف آخرم اینکه کسانی را که به ورزش کشور و رشته تیر و کمان ظلم کردند را به خدا واگذار می کنم…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز