خبرگزاری کار ایران

بسیاری از برنامه‌های ما به خاطر بی‌پولی اجرایی نشد؛

خلدی: فدراسیون ما را به هیچ برنامه‌ای دعوت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۶۳

به کار بردن واژه اقتدار زمانی صحیح است که اسکی‌بازان کشورمان نتایج خارق‌العاده کسب کرده و به مدال دست یافته باشند. در حالیکه همانطور که گفتم کاروان اسکی ایران در المپیک سوچی، صرفا حضور داشت.

رئیس کمیته همگانی فدراسیون اسکی گفت: ما جشنواره‌های مختلفی در ورزش اسکی برگزار می‌کنیم، اما متاسفانه کمیته همگانی هیچ نقشی در آن ندارد و مسئولان فدراسیون حتی ما را هم به این‌گونه برنامه‌ها دعوت نمی‌کنند.

شهریار خلدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد نتایج اسکی بازان کشورمان در المپیک زمستانی سوچی تصریح کرد: به نظرم پیشکسوتان بهتر می‌توانند در این‌باره صحبت کنند. با این حال معتقدم ما در این مسابقات فقط حضور داشته‌ایم. اینکه بخواهیم انتظارات بالایی از ملی‌پوشان داشته باشیم و یا عملکرد آنها را با نتایج سایر تیم‌ها مقایسه کنیم، کار درستی نیست، بلکه باید کارنامه نمایندگان‌ ما را با نتایج ورزشکاران تیم‌های آسیایی از جمله کره، ژاپن و حتی چین مقایسه کنیم.

رئیس کمیته همگانی فدراسیون اسکی درباره اینکه مسئولان فدراسیون معتقدند اسکی ایران در المپیک سوچی اقتدار خود را نشان داد، اظهار داشت: به کار بردن واژه اقتدار زمانی صحیح است که اسکی‌بازان کشورمان نتایج خارق‌العاده‌ای کسب کرده و به مدال دست یافته باشند، در حالیکه همانطور که گفتم کاروان اسکی ایران در المپیک سوچی، صرفا حضور داشت.

یکی از پیشکسوتان اسکی چندی قبل اذعان داشت که طی سال‌های ۶۰ تا ۶۸ و در شرایط خاص آن روزهای کشور، جمعه‌های هر هفته بیش از ۵ هزار اسکی باز در پیست‌ها حضور می‌یافتند و مربیان به آنها آموزش می‌دادند.

خلدی در این خصوص یادآور شد: این مساله را کاملا قبول دارم. تا همین ۱۰-۱۵ سال پیش شرایط اسکی همگانی بسیار بهتر از حالا بود چون لوازم اسکی با قیمت پایین‌تری در اختیار مردم قرار داشت. آن زمان حتی افراد بابت سطح درآمد متوسط نیز می‌توانستند تجهیزات این ورزش را تهیه کنند و البته آن را هر سال نیز تعویض می‌کردند، اما اکنون حتی اشخاص متمول جامعه هم توانایی تهیه اقلام اسکی و همچنین تعویض آنها در هر سال را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اصلی اسکی ما به ویژه در بخش همگانی مسائل مالی و اقلام این رشته ورزشی است، گفت: یک مشکل، مربوط به لوازم این ورزش و معضل دیگر، قیمت بلیت‌هاست. در حال حاضر قیمت بلیت پیست‌ها، بالغ بر ۵۰ هزار تومان است. مگر تجهیزات پیست‌ها چقدر پیشرفت کرده و مسئولان چه اندازه به مردم سرویس دهی می‌کنند؟

رئیس کمیته همگانی فدراسیون اسکی با اشاره به بی‌توجهی‌ها در زمینه همگانی کردن اسکی خاطرنشان کرد: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه دستگاه ورزش به مقوله همگانی، ما طرح‌های جالب و جدیدی همچون بانک اسکی را تدوین کردیم، اما به دلیل عدم حمایت مسئولان فدراسیون، این طرح اجرایی نشد.

وی با اشاره به این‌که در ورزشی مثل اسکی، جنبه همگانی بر بحثقهرمانی آن برتری دارد، افزود: کمیته همگانی فدراسیون اسکی از کمترین بودجه برخوردار نیست و به همین جهت بسیاری از برنامه‌های ما در جهت همگانی کردن این ورزش اجرایی نشدند.

خلدی یادآور شد: موفقیت در بخش همگانی، مستلزم کار مداوم و حمایت مطلوب از برنامه‌هاست که البته در این میان استفاده عموم مردم از لوازم و تجهیزات این ورزش هم نقش به سزایی در ترویج اسکی همگانی دارد.

رئیس کمیته همگانی فدراسیون اسکی با انتقاد از بی‌مهری‌های مسئولان فدراسیون به این کمیته اظهار داشت: ما در طول سال، برنامه‌های مختلفی از جمله جشنواره برف را برگزار می‌کنیم، اما دستاندرکاران فدراسیون خود ما را هم به این جشنواره‌ها دعوت نمی‌کنند.

خلدی در پایان تصریح کرد: امیدوارم فردی سکاندار فدراسیون اسکی شود که رویکردی مثبت و جدید به مقوله همگانی داشته باشد چراکه تمامی کمیته‌های فدراسیون و اساسا کل ورزش اسکی، بر پایه همگانی حرکت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز