خبرگزاری کار ایران

حاتمی:

داوران والیبال به ۳ گروه جدید تقسیم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۵۵

بر اساس این مقررات دیگر داوران کاندید بین‌المللی در مسابقات قهرمانی جهان و قاره‌ها نمی‌توانند قضاوت کنند بلکه باید در مسابقات رده سنی جوانان و نوجوانان پسران و دختران قضاوت کنند.

رییس کمیته داوری فدراسیون والیبال گفت: بر اساس تصمیمات جدید فدراسیون جهانی والیبال داوران این رشته ورزشی به سه گروه تقسیم می‌شوند.

به گزارش ایلنا، امیدوار حاتمی افزود: داوران FIVB منحل و داوران این رشته ورزشی در ایران به ۳ گروه فدراسیون جهانی والیبال، کنفدراسیون والیبال آسیا و ملی تقسیم می‌شوند که هر گروه نیز دارای رتبه بندی A، B و C خواهند بود.

وی تصریح کرد: بر اساس این تقسیم‌بندی در لیگ جهانی والیبال و بازی‌های المپیک تنها داوران درجه A فدراسیون جهانی والیبال حق قضاوت خواهند داشت. همچنین در مسابقات رده اول جهان و قاره‌ها از داوران درجه A و B فدراسیون جهانی استفاده خواهد شد.

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال افزود: بر اساس این مقررات دیگر داوران کاندید بین‌المللی در مسابقات قهرمانی جهان و قاره‌ها نمی‌توانند قضاوت کنند بلکه باید در مسابقات رده سنی جوانان و نوجوانان پسران و دختران قضاوت کنند.

وی که با تازگی از نشست کمیته داوری و مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا به کشور بازگشته، درباره دیگر تغییرات قوانین بازی‌ها و داوری‌ها والیبال گفت: تصمیمات زیادی در مورد والیبال ساحلی گرفته شده که قوانین این مسابقات نیز مانند سالنی شده، به عنوان مثال دیگر دریافت با پنجه و ساعد در والیبال ساحلی مانند سالنی خطا نیست. همچنین در دفاع ساحلی دیگر ضرب توپ محاسبه نمی‌شود و بازیکنان ۳ ضرب دیگر می‌توانند بازی کنند.

حاتمی با بیان اینکه قانون ۹-۲ - ۴ والیبال ساحلی نیز حذف شده، تاکید کرد: در این قانون دریافت اول با پنجه خطا محسوب می‌شد که با توجه به تغییر مقررات ذکر شده در بالا، این بند حذف شد.

وی همچنین از بلامانع بودن حضور دو لیبرو در تیم‌های والیبال سالنی به عنوان یکی دیگر از تغییرات قوانین و مقررات یاد کرد و گفت: تیم‌های سالنی والیبال می‌توانند دو لیبرو در ترکیب ۱۲ نفره خود داشته باشند، اما تنها یکی از آنها می‌تواند در زمین حضور داشته باشد.
رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال به تغییرات جزیی دیگر اشاره کرد و گفت: این تغییرات نکات بسیار ریز داوری است که باید در کلاس‌های توجیحی برای داوران والیبال گفته شود تا داوران با آخرین تغییرات به عمل آمده آشنا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز