خبرگزاری کار ایران

رسانه ملی از چند نفر خاص دعوت می‌کند؛

شمس: جانشین ناطق در بوکس ۲ روز هم دوام نمی‌آورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۶۳

یک کارشناس باید حرف‌های جدید بزند و راهکار بدهد، اما متاسفانه رسانه ملی از چند نفر خاص دعوت می‌کند و جالب اینکه مصاحبه‌های آنها در روزهای بعد نیز تکرار می‌شود.

دبیر پیشین فدراسیون بوکس گفت: هجمه‌های اخیر علیه مسئولان فدراسیون از درون خود سازمان صدا و سیما مهندسی شده بود و میهمانان و کارشناسانی که در برنامه تلویزیونی چند روز قبل حضور داشتند، حرمت حاج ناطق‌نوری را نگه نداشتند.

به گزارش ایلنا، فدراسیون بوکس این روزها در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز مشخص نیست احمد ناطق‌نوری، رئیس این فدراسیون در منصب خود باقی می‌ماند و یا این‌که سرپرست جدید برای فدراسیون این ورزش المپیکی معرفی خواهد شد.

در این شرایط، سیل انتقادات و البته هجمه‌ها به سوی نوع مدیریت ناطق‌نوری و همکارانش سرازیر شده و به همین جهت اوضاع بوکس کشور تا حدود زیادی به هم ریخته است.

در همین ارتباط، با فریبرز شمس دبیر اسبق فدراسیون بوکس و عضو کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فدراسیون جهانی همکلام شدیم که وی به پرسش‌های خبرنگار ایلنا این‌گونه پاسخ داد:

نظر شما درخصوص اوضاع و احوال کنونی فدراسیون بوکس و احتمال تعیین سرپرست از سوی وزارت ورزش چیست؟

- بعد از تلاش‌های حاج آقا که منجر به بازگشایی فدراسیون بوکس پس از پیروزی انقلاب شد و همچنین زحماتی که وی در این سال‌ها برای بوکس کشور کشیده، به نظر من هیچ گزینه‌ای غیر از وی نمی‌تواند در فدراسیون مدیریت کند چون بوکس ورزشی خاص است و تا الان نیز بر پایه وجاهت اجتماعی و سیاسی وی اداره شده است.

پس هر کس غیر از ناطق سکاندار فدراسیون بوکس شود، نمی‌تواند کار کند؟

- بله، چون حرمت او را هم نگه نمی‌دارند و این را یکی - دو روز بعد از حضور سرپرست جدید خواهیم دید.

اما قبول دارید کارنامه فدراسیون بوکس انتقادآمیز است؟

- ببینید حاج آقا با دست خالی و بدون کوچک‌ترین حمایت، فدراسیون را اداره می‌کند و این هنر بزرگی است، حتی اگر به قول شما عملکرد فدراسیون چندان خوب نباشد.

بی‌پولی مشکل اصلی تمامی فدراسیون‌هاست، اما ناطق به دلیل جایگاه سیاسی و اجتماعی خود می‌توانست حمایت‌های مالی و پشتیبانی مختلفی را از سوی سازمان‌های مختلف جلب کند.

- وی اتفاقا به فدراسیون هم پول آوردند که اگر این کار را نمی‌کردند فدراسیون تا امروز دوام نمی‌آورد. بنده معتقدم حتی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز بی‌تقصیرند. چون از جانب دولت بودجه‌ای در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

در این میان، هجمه‌های منتقدان به خصوص صدا و سیما نیز معضلات بوکس را بیشتر کرده است.

- به نظرم آن چه در هفته‌های اخیر از سوی صدا و سیما برعلیه فدراسیون بوکس راه افتاده، از داخل خود سازمان صدا و سیما مهندسی شده است. ببینید یک کارشناس باید حرف‌های جدید بزند و راهکار بدهد، اما متاسفانه رسانه ملی از چند نفر خاص دعوت می‌کند و جالب اینکه مصاحبه‌های آنها در روزهای بعد نیز تکرار می‌شود.

این پروژه شبیه کاری بود که برعلیه طالقانی و همچنین افشارزاده انجام شد.

- دقیقا، واقعا نه حق حاج‌آقا این بود و نه حق طالقانی و افشارزاده.

اگر بوکس ما در جهان و بخصوص المپیک صاحب مدال شود، وضعیت بوکس حتی در تلویزیون خوب خواهد شد.

- بله، اما برای مدال‌آوری در مسابقات جهانی و المپیک، باید امکانات و تجهیزات در اختیار استان‌ها قرار داد. الان بیشتر استان‌ها دستکش ندارند تا به بوکسورهایشان بدهند. بنده در سازمان تربیت بدنی وقت، عضو کمیته ورزش‌های مدال آور بودم. قرار بود برای اینکه در بوکس صاحب مدال شویم، در این رشته سرمایه‌گذاری شود، اما این اتفاق نیفتاد. در مورد صدا و سیما باید این نکته را نیز بگویم اگر تلویزیون مسابقات بوکس را پخش می‌کرد، اسپانسرها در این ورزش ورود می‌کردند و شاید فدراسیون حتی نیاز آنچنانی هم به بودجه وزارت ورزش نداشت.

یکی از نیازهای اساسی فدراسیون بوکس بدون شک، جوانگرایی است. این مساله را چه قدر قبول دارید؟

جوانگرایی در کمیته‌ها را می‌پذیرم. من برای شما یک مثال می‌زنم. در دولت قبلی، وزرا افرادی جوان، پرکار و با انگیزه اما بدون تجربه بودند. در دولت فعلی وزرا با تجربه، سن بالا اما بدون توان هستند. پس هم تجربه کارساز است هم جوانی. به نظرم در هرکاری و هر مجموعه‌ای باید از جوانی در کنار تجربه استفاده کرد. در مورد فدراسیون بوکس نیز می‌بایست از جایگاه اجتماعی و سیاسی حاج ناطق بهره برد و البته به جوانان نیز توجه کرد.

گویا برای حل مشکلات مالی فدراسیون، کمیته اقتصادی تشکیل شده که شما نیز ریاست این کمیته را برعهده دارید.

- بله، ما در این کمیته چند برنامه تدوین کرده‌ایم که البته این کار مربوط به الان نیست و قبلا این برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود. با این حال منتظر مشخص شدن تکلیف فدراسیون هستیم تا نظرات اقتصادی‌مان را به اطلاع وزارت ورزش برسلانیم.

با توجه به شرایط نامساعد فدراسیون بوکس، فکر می‌کنید در رویدادهای پیش رو به خصوص بازی‌های آسیایی اینچئون در سال آینده، چه نتیجه‌ای برای بوکس کشورمان حاصل شود؟

- بنده امیدوارم وزارت ورزش در خصوص فدراسیون بوکس و شخص ناطق تصمیم درستی بگیرد. اگر وی در فدراسیون بماند و البته مشکلات مالی حل شود، مطمئنا در بازی‌های آسیایی کره نتایج بسیار خوبی خواهیم گرفت.

راستی عضویت‌تان در کمیته روابط عمومی فدراسیون جهانی همچنان پابرجاست؟

- بله، البته بنده می‌بایست در تمامی مراسم فدراسیون جهانی شرکت کنم تا بتوانم به مسئولیتم ادامه دهم، اما به خاطر مشکلات مالی فدراسیون نمی‌توانم در اجلاس مختلف فدراسیون جهانی شرکت کنم. امیدوارم از دست رفتن پست افرادی همچون هاشمی‌طبا در کمیته بین المللی المپیک، باعثعبرت شود و نگذاریم مسئولیت‌های بین‌المللی ورزش کشور این قدر راحت از دست برود.

به عنوان سوال پایانی، در روزهای اخیر از شما به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی سرپرستی فدراسیون بوکس یاد می‌شود. آیا در صورت پیشنهاد از سوی وزارت ورزش، این پست را قبول خواهید کرد؟

چنین چیزی نیست. همان‌طور که گفتم هیچ‌کس جز حاج ناطق‌نوری نمی‌تواند فدراسیون بوکس را اداره کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز