خبرگزاری کار ایران

وقتی من قهرمان بودم، این آقا تدارکات عبادتی بود؛

معتمدی: نمی‌توانیم ببینیم از علاقه ما سوء‌استفاده و عوام‌فریبی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۶۹

رئیس انجمن نه سابقه ورزشی و نه پیشینه مدیریتی دارد و همین تفکرات و اقدامات وی باعثنابودی موی‌تای ایران شده است.

مربی سابق تیم ملی موی‌تای گفت: رئیس انجمن نه سابقه ورزشی و نه پیشینه مدیریتی دارد و همین تفکرات و اقدامات وی باعثنابودی موی‌تای ایران شده است.

به گزارش ایلنا، مصاحبه مفصل چندی قبل ایلنا با جواد نصیری، رئیس انجمن موی‌تای، عکس‌العمل برخی از اهالی این رشته رزمی را به دنبال داشت که جلال معتمدی یکی از آنهاست.

گفت‌وگوی مربی سابق تیم ملی را با خبرنگار ایلنا درخصوص موارد عنوان شده از سوی رئیس انجمن موی‌تای در ادامه می‌خوانید:

رئیس انجمن اعلام کرد شما به همراه برخی از منتقدان وی، در رأی‌گیری انجام شده رأی نیاوردید و به همین جهت مواضع انتقادی گرفته‌اید. اصلا داستان رأی‌گیری چه بود؟

- ابتدا باید بگویم اگر بنده انتقاد می‌کنم، به عنوان ورزشکار سال‌های قبل تیم ملی، مربی سابق تیم ملی و دبیر سابق کمیته فنی تیم ملی و کسی که در حال حاضر مسئول کمیته آزمون انجمن‌موی تای است، صحبت می‌کنم. ببینید چند سال پیش بنده به همراه برخی از دوستان، باعثو بانی تشکیل انجمن موی‌تای بودیم و نامه نگاری‌ها و تلاش‌های زیادی در این خصوص نیز انجام دادیم. به همین دلیل و با توجه به اینکه من از عاشقان ورزش موی‌تای هستم و هیچ هدفی جز سربلندی ورزش محبوبم ندارم، همواره اشتباه‌های رئیس انجمن را به وی گوشزد می‌کردیم چون وی ورزشی نبود و بدون سابقه مدیریتی و به خاطر یک حادثه و براساس مناسبات خاص و غیر ورزشی رئیس انجمن موی‌تای شد. ما بارها به وی اعلام کردیم چرا موی‌تای چارت مدیریتی ندارد و به چه دلیل وی به همراه یک خانم و یک نفر دیگر این ورزش را اداره می‌کنند. ضمنا یکی از شروط ما این بود که در این رأی‌گیری کسانی حضور داشته باشند که حداقل ۱۰ سال در موی‌تای سابقه داشته و به قول معروف خاک این رشته را خورده باشند. به این ترتیب بود که وی علی‌رغم میل باطنی با پیشنهاد ما موافقت کرد و رأی‌گیری را انجام داد، آن هم در حالیکه در روز رأی‌گیری کسانی شرکت داشتند که نباید حضور می‌داشتند. به هرحال کار انجام شد و همه ما از جمله بنده پست گرفتیم. حالا چطور وی مدعی است که ما رأی‌ نیاوردیم، خودشان می‌دانند.

چطور شما ۷ نفر که منتقد رئیس انجمن موی‌تای هستید، پست هم گرفتید؟

- به خاطر اینکه همان افرادی که در روز رأی‌گیری حضور داشتند و البته بعضی‌ها هم نباید می‌بودند، به ما رأی‌ دادند و این یعنی این که مواضع ما درست است.

پس علی‌رغم اینکه در انجمن مسئولیت دارید، باز هم می‌خواهید به انتقادات‌تان ادامه دهید؟

بله، چون دلسوز موی‌تای هستیم و نمی‌توانیم ببینیم این آقا از علاقه ما سوء استفاده کرده و عوام‌فریبی می‌کند، چون وی هیچ سابقه‌ای در موی‌تای ندارد. زمانی که من قهرمان بودم، وی مسئول تدارکات استاد عبادتی بود. ضمن اینکه در زمینه مسائل مدیریتی نیز هیچ کارنامه‌ای ندارد.

اما این دلیل نمی‌شود چون بسیاری از مدیران ورزش ما ورزشی نیستند، اما عملکرد خوبی داشته‌اند. پس مشکل اصلی شما با شخص رئیس انجمن موی‌تای است؟

- دقیقا همین‌طور است. چون معتقدیم تفکرات وی به درد ورزش موی‌تای نمی‌خورد. ضمنا وی در مصاحبه خود مواردی را مطرح کردند که بنده باید نسبت به آنها واکنش نشان بدهم.

مثلا کدام موارد؟

- رئیس انجمن با ادبیاتی بد گفته که پیش از حضور من در انجمن موی‌تای، قهرمانان در مسابقات مختلف در رینگ بی‌هوش می‌شدند. به نظرم این بی‌احترامی به خانواده موی‌تای و قهرمانان شایسته مملکت است. حتما وی یادش رفته قبل از ریاستش در انجمن موی‌تای، قهرمان کلاسBدنیا شدیم و بعد از آن در کلاسBجهان، اولین مدال طلای تاریخ موی‌تای ایران را به دست آوردیم. به نظرم رئیس انجمن باید از تمامی مربیان و قهرمانان موی‌تای کشور عذرخواهی کند.

در مورد موی‌تای بانوان و اعزام دو خانم کشورمان به بازی‌های داخل سالن آسیا در کره که نهایتا یک دوپینگی نیز روی دست ورزش ایران گذاشت، چه نظری دارید؟

- رئیس انجمن در مصاحبه‌اش گفته من در مورد دوپینگ این خانم مقصر نیستم. به نظر بنده، این آقا فقط دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت است. معتقدم می‌توانستیم تعامل بهتری با خانم اکبرآبادی داشته باشیم. به هرحال وی بالاترین مرجع ورزش بانوان ایران بود و هر فعالیت و یا اعزامی در حوزه ورزش بانوان باید با نظر و تایید وی انجام می‌شد، اما این آقا کاری کرد که بانوی موی‌تای کشورمان قربانی شد.

اما دوپینگ یک ورزشکار اگرچه متوجه مسئول یک فدراسیون یا تشکیلات ورزشی است، اما حقیقتا مقصر اصلی خود ورزشکار و البته مربی وی است که داروهای ممنوعه را در اختیار ورزشکار قرار می‌دهند.

- بله، اما در همین زمینه می‌شد کار کارشناسانه انجام داد.

برگزاری دوره مربیگری بین‌المللی که سال گذشته به میزبانی کشورمان برگزار شد نیز از جمله مسائلی است که گویا نسبت به آن انتقاد دارید…

- بله، ببینید رئیس انجمن می‌گوید استاژ بین‌المللی برگزار و مدارک آن را هم دبیر کل فدراسیون جهانی صادر کرده، در حالیکه بالای احکام آرم وزارت ورزش دیده می‌شود. از سوی دیگر بنده زمانی که در تایلند خان ۱۲ را گرفتم، در کلاس بین‌المللی شرکت کردم که مدت این دوره ۸ روز بود، اما کلاسی که در ایران برگزار شد، از صبح تا بعد از ظهر بود. مساله دیگر اینکه شنیده‌ام برخی از افرادی که در این کلاس شرکت نکرده‌اند نیز مدرک گرفته‌اند.

اما دبیر کل فدراسیون جهانی گویا ۵ روز در ایران حضور داشته…

- درست است، اما او در مدت حضورش در ایران بیشتر تفریح کرده تا کارهای ورزشی.

داستان ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلاری که از شرکت‌کنندگان در این کلاس گرفته شده، صحت دارد؟ گویا قرار بوده ۲۰۰ دلار از متقاضیان گرفته شود؟

- اکثر شرکت‌کنندگان در این کلاس حدود ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کرده‌اند، آن هم برای مدرکی که بین‌المللی نیست.

رئیس انجمن موی‌تای کلا ارتباط خوبی با دبیرکل فدراسیون جهانی موی‌تای دارد. آیا این اتفاق بدی است؟

- نه، اما کارهای این دو نفر بیشتر شخصی است تا اینکه برای موی‌تای ایران منفعت داشته باشد. جالب است رئیس انجمن در مصاحبه‌اش گفته من نتوانستم در مقابل تصمیم استفان فوکس درخصوص نمایش بانوی کشورمان در مسابقات ازبکستان مخالفت کنم. وی ارزش‌های اخلاقی و دینی ما را فدای منویات یک شخص خارجی کرد.

در مورد سرنوشت بودجه ۲ میلیاردی جام ریاست جمهوری هم حرف‌ و حدیث‌های زیادی مطرح می‌شود؟

- بله، رئیس انجمن در گفت‌وگوی خود از ۲ میلیارد بودجه مسابقات جام ریاست جمهوری صحبت کرده است. در جلسه حضوری که با رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی داشتیم، علیپور نامه‌ای را به ما نشان داد که براساس آن انجمن موی‌تای موظف است تمامی مبالغ دریافتی را به حساب فدراسیون واریز کند.

به عنوان آخرین سوال، فکر می‌کنید بالاخره تکلیف موی‌تای ما چه خواهد شد؟

- بنده و تمامی دلسوزان موی‌تای ایران آرزو داریم پرچم کشورمان در مسابقات مختلف بالا برود، اما وضعیت موجود به کورسوئی می‌ماند که هر از گاهی روشن می‌شود، اما دوباره خاموش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز